2016-02-03, 17:17
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solbacka
har 3st 1mg xanax som jag vill ta ikväll men det är så att jag tog subutex natten till igår och dagen innan det, totalt 8mg.
Eftersom att suben fortfarande finns i blodomloppet så undrar jag om det då är farligt att äta bensodiazepiner?
har ingen tolerans på benso då det var något år sen senast jag flummade på det.

Börja med 1 mg. Är du inte nöjd så fyll på med 1 mg varje timme tills du är nöjd
Citera
2016-02-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxisstarman
Jag har käkat ksalol 2mg blandat med xanor 05mg (på recept) och ibland även någon iktrovil 2mg roche nu i några veckor, inte varje dag, men nästan och druckit lite starköl till det på kvällarna i soffan och slö tittat på tv, för att kunna varva ner och bli trött.

På dagarna tar jag Dexamfetamin ca 55 mg (på recept) och i början räckte det med att ta en imovane så somnade jag lätt, men jag hade dock en del avtändning på kvällen som inte var så trevlig.
Imovanen började jag dessutom få tolerans mot och vaknade ibland mitt i natten och fick ta en till för att kunna somna om.
Därför började jag med Xanor på kvällen för att slippa avtändningen och för att hjälpa imovanen på traven (sa till min läkare att jag hade panikångest och behövde en snabbverkande benso).

Dock så har jag börjat få lite väl mkt tolerans. Jag kan trycka i mig 4,5 mg alpra och 2 mg ikto samt 3 4 starköl, ett eller två glas vin och ibland även en imovane precis innan jag går och lägger mig utan problem.
Är rädd jag börjar bli alkis och benso beroende.

Har börjat minska min dexamfetamindos en del och börjat käka lite tillskott som jag blivit rekommenderad att käka såsom L-Tyrosin, Magnesium, Vitamin B&,B12 och Folsyra, samt Zink.
Detta funkar rätt bra och jag har prövat att skita helt i benso en - två dagar, dock har det krävts imovane för att somna men jag sover hela natten.

Sorry för mitt rabblande, det jag undrar är om jag kan sluta med benson cold turkey eller om jag behöver trappa ner. Ikto har jag inte tagit mer än kanske 4 ggr utslaget på några veckor men Alpra har jag tagit nästan varje dag i ca 4 - 5 veckor.
Jag har ju min 0.5r. Ska jag kanske ta en sån varje kväll i en vecka och sen dela en sådan på mitten nästa vecka och sen fimpa det helt?

Annars måste jag säga att utav alla benso jag prövat (Oxazepam, Diazepam, Klonazepam och Alprazolam) så är Alprazolam definitivt den som är trevligast att dricka öl med.
Diazepam blir jag för flöddrad så jag inte kan gå rakt och känner mig bara snurrig.
Klonazepam känner jag inte mycket av alls. Tycker Diazepam påverkar mig mer än Klonazepam.
Oxazepam har jag aldrig druckit till.
Med Alprazolam och öl så har jag det supermysigt i soffan med några snacks och en bra film eller serie och somnar gott.

I början räckte en Imovane för att göra mig rejält torrfull om jag inte gick och lade mig i sängen inom 30 min men nu känner jag knappt av dem

Alkoholen skall jag skita i helt på veckodagarna, men benson känns det som jag behöver trappa ner. Tacksam för svar om hur jag trappar ner bäst.

Var "lågbenzoberoende" (1/2 Ikto per dag som jag minskade till 1/4) och vid snabb nedtrappning fick jag en helvetesvecka, fick influensaliknande symptom med frossa och kraschad mage och var sängliggande flera dagar under julen. Har aldrig förr mått då otroligt dåligt, men efter ca en vecka hade jag ridit ut den värsta stormen och var mig själv igen.

Vad jag vill säga är att trappa ned långsamt men bestämt, dela tabletterna och minska vecka för vecka.
Citera
2016-02-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Var "lågbenzoberoende" (1/2 Ikto per dag som jag minskade till 1/4) och vid snabb nedtrappning fick jag en helvetesvecka, fick influensaliknande symptom med frossa och kraschad mage och var sängliggande flera dagar under julen. Har aldrig förr mått då otroligt dåligt, men efter ca en vecka hade jag ridit ut den värsta stormen och var mig själv igen.

Vad jag vill säga är att trappa ned långsamt men bestämt, dela tabletterna och minska vecka för vecka.

Tog bara 0.5 mg igår och 0.5 idag och har inte känt några problem ännu däremot fick jag trycka i mig en till imovane mitt i natten för jag inte kunde sova tillräckligt länge på den första.
Fan jäklar tricky det här med att käka dexamfetamin på dagarna och sova på nätterna. Större doser alpra gör ju så jag får sova men jag vill ju inte bli beroende av benso.
Fick utskrivet melatonin i depå (circadin) men de ensamma funkar inte. Sorry för ot, men är det lugnt att blanda imovane och Circadin?
Citera
2016-02-04, 13:37
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxisstarman
Tog bara 0.5 mg igår och 0.5 idag och har inte känt några problem ännu däremot fick jag trycka i mig en till imovane mitt i natten för jag inte kunde sova tillräckligt länge på den första.
Fan jäklar tricky det här med att käka dexamfetamin på dagarna och sova på nätterna. Större doser alpra gör ju så jag får sova men jag vill ju inte bli beroende av benso.
Fick utskrivet melatonin i depå (circadin) men de ensamma funkar inte. Sorry för ot, men är det lugnt att blanda imovane och Circadin?

Det är lugnt att blanda imovane och circadin. Försök ta benso så sällan du kan. Slipper du oroa för beroende och tolerans på en gång.
Citera
2016-02-08, 01:02
Medlem
Tjena, Drog nyss i mig 2st 1mg Xanor och undrar vad riktigt jag har att vänta mig och om det kommer lite mysigt? (Har bara använt nån enstaka bens för att landa på lsd eller provat nån till öl förut så har ju ingen direkt tolerans.

Har inte tagit nån form av alkohol/narkotika på cs 17h (öl och lite koks)
Citera
2016-02-11, 19:06
Medlem
xanorfrittos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trallman
Tjena, Drog nyss i mig 2st 1mg Xanor och undrar vad riktigt jag har att vänta mig och om det kommer lite mysigt? (Har bara använt nån enstaka bens för att landa på lsd eller provat nån till öl förut så har ju ingen direkt tolerans.

Har inte tagit nån form av alkohol/narkotika på cs 17h (öl och lite koks)

Tycker inte jag blir direkt mysig på 2mg Xanor. Däremot är Xanor för mig en grymt bra ångestlindrare, så du kommer nog känna dig lite lugnare. Ta inte för många dock, vilket är väldigt lätt. Slutar oftast med att du går vingligt, får svårt att prata samt pinsamma minnesluckor. Detta givet att du inte har någon större tolerans.
Citera
2016-02-11, 20:28
Medlem
Hejsan

Jag har en 1 mg alprazolam kvar från när jag var i Thailand. Jag har använt de vid jobbiga möten och sådant på jobbet när det behövts. Väldigt sällan. 10 st på ett år. Nu är jag mellan jobb och jag funderar på att ta den någon kväll bara för kul. Äter annars bara sobril och imovane (imovane bara för att sova på 2 gånger i veckan)

Hur bör jag ta alprazolamtabletten för att få bästa verkan eller är det bättre spara den till någon gång jag har riktigt hemsk ångest? Har inte värre ångest än att 40 mg sobril hjälper.
Citera
2016-02-12, 06:57
Medlem
Royal-s avatar
Tagit fyra mg sub och 2mg serbiska. Xanor har halv tolerans men. Tänkte frågs hur man bäst undviker blackout? Finns det någotan kan göra för att minska risken? Mvh
Citera
2016-02-12, 19:43
Medlem
xanorfrittos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omega1234
Hejsan

Jag har en 1 mg alprazolam kvar från när jag var i Thailand. Jag har använt de vid jobbiga möten och sådant på jobbet när det behövts. Väldigt sällan. 10 st på ett år. Nu är jag mellan jobb och jag funderar på att ta den någon kväll bara för kul. Äter annars bara sobril och imovane (imovane bara för att sova på 2 gånger i veckan)

Hur bör jag ta alprazolamtabletten för att få bästa verkan eller är det bättre spara den till någon gång jag har riktigt hemsk ångest? Har inte värre ångest än att 40 mg sobril hjälper.
Ta den och en liter färskpressad, vit grapefruktjuice (OBS färskpressad). Men sådär jättekul blir det nog inte på 1mg, däremot biter Xanor bra mot ågest på mig.
Citera
2016-02-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Hur pass bra är dom Canox 2mg som cirkulerar runt nu.
Och vad är ett bra pris för 50st/100st ( i burk då, från USA tydligen.

De är 2mg are och gör vad 2mg ska göra. Väljer dem om jag är efter alprazolam.... pris dock olika vart/vem du handlar av
Citera
2016-02-12, 23:43
Medlem
Tänkte dela med mig lite av min livserfarenhet av Xanor, världens bästa drog för mig personligen iaf.
Är nu ren från mitt beroende sedan mer än 3 år tillbaks och har nu familj och en liten 2-årig dotter.
Kommer aldrig mer ta en xanor i mitt liv, men jag saknar den enormt mycket, vissa dagar nästan olidligt mycket trots att jag har ett bra liv och är lycklig med ett bra jobb och familj.
I 12 år åt jag de små lila rackarna eller stolparna. I slutet åt jag alltid minst 20 lila på en gång eller 10 stolpar. På en dag kunde det ofta bli runt 50 lila, det mesta jag åt på en dag var 90st lila 1mg upjohn blandat med en 75:a rödtjut och en femma braj, härliga tider. Hade alltid recept och sista åren fick jag 5st 2mg Xanor per dag och 2 flunitrazepam dagligen utskrivet av en naiv psykiatriker som skrev ut 100 pack av båda var 15:e dag på Xanoren samt var 40:e dag för flunitrazepamen. Fick samtidigt 100st 1mg från vårdcentralen i månaden då tokarna inte hade samma register och inte dubbelkollade med apoteket. Köpte samtidigt 100-pack lila av en kille 2-3ggr i månaden.
Jag älskade verkligen dessa piller och mådde som en jävla kung i flera år. Pink Floyds Comfortably Numb blev min livslåt då den handlade om mig. Jag var så jävla flöddrad ibland och har ställt till med så mycket idioti genom åren så jag borde skriva en bok om skiten.

Så en dag för drygt 3 år sen sa min flickvän som aldrig använt droger att hon nu ville ha barn och måste lämna mig om jag inte slutar. Nånting inom mig brast och jag visse att det var dags att sluta, så jag åt mina sista 5 stolpar och dagen efter slutade jag cold turkey.
Det var det dummaste jag någonsin gjort trots att jag lyckades, men det helvetet jag gick igenom dagligen i mer än 6 månaders utdragen plåga önskar jag inte ens en pedofiljävel.
Har fått veta att jag hade kunnat dö av läkare i efterhand utav kramperna jag fick. Men kramperna var inte det värsta. Hallucinationerna och overklighetskänslan var bortom denna värld. En dag när jag tvättade händerna och tittade upp i spegeln så kände min hjärna inte igen mig själv i spegelbilden och jag skrek rakt ut i ren skräck, detta hände sedan ungefär 10ggr till. På nätterna färgades hela sovrummet blått och en främmande man gick ute i hallen och bankade i skåpdörrarna, ren terror.
Jag fick sammanlagt 19 av 20 svåra utsättningssymptom som finns på benso, och alla kom dem i absolut värsta skepnaden. Hamnade på akuten 3ggr med kramper, akut förstoppning samt hyperventilation som de jävlarna var tvungna att häva med stesolid trots mina protester då jag hade varit ren i 2 månader . Stod även på motorvägsbron mellan Västertorp och Fruängen 2ggr och tänkte hoppa för att ta bort smärtan för gott.
Men jag klarade det och överlevde dessutom som en betydligt starkare person, lider dock fortfarande av sömnrubbningar som lär bestå livet ut enligt läkare.
Vill väl med detta säga till alla att var försiktig med denna underbara substans som alprazolam är och ät den med måtta. Ta inte vägen jag tog, och sluta för fan inte cold turkey.

Fan vad jag saknar Xanor...
Senast redigerad av Hundbajset 2016-02-13 kl. 00:09.
Citera
2016-02-12, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Satan vad trött jag blir på xanor, sover lätt 15h eller mera på bara 1mg. Vaknade nyss kl 17 och somnade 1 i natt. Kan inte bli skön alls på xanor utan kan bara ta 0.5 depo tablett med massor av koffein om jag ska ta de dagtid annars somnar jag.
Ingen annan benz blir jag trött av, utan blir tvärt om pigg istället.
Klonazolam, Flubromazolam och Halcion är rena barnleken i jämförelse för mig.

känn dig lycklig ,önska jag va i din sits.....behöver 6mg för att orka komma upp o starta dagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in