Citat:
Ursprungligen postat av
Flu
Lars Korsell driver tesen att Burius agerade kurir t en annan bibliotekstjuv under ren 1986 till 1994. Enligt Korsell finns det en hel del som tyder p det, bl a tillgngen till bibliotek, typen av bcker som stals och Burius egen berttelse i frhr. Det hittades ven en annan bok frn KB som inte snotts av Burius.
Vad tror ni om den teorin?
Jag r vertygad att han var ensam, jag trffade honom ngra gnger p restauranger 99-02 och han var en finsmakare som gjorde av med mycket pengar p finkrogar som jag arbetade p. Han konsumerade mycket pengar.
Han kpte tex 1a handskontraktet p surbrunnsgatan svart. 2-400k. Han kpte svindyra cigarrer etc etc. Men en sak som inte stmmer r att han borde ha haft mer pengar kvar, fast andra sidan s vet vi ju inte ngot om det. Anders var en mycket trevlig mnniska som verkligen hade velat bo p stermalm.
Upplevde honom besatt av att f tillhra samhllets elit, jag en enkel entrvrd var han trevlig mot. Jag fascinerades av honom lngt innan sjlvmordet. Men vet vi att det var sjlvmord? En s egenkr mnniska som Anders, brukar inte ta suicid. Om ngon har information om Anders s fyll grna p i trden eller PM. Som sagt en speciell mnniska.