Citat:
Ursprungligen postat av
Flu
Lars Korsell driver tesen att Burius agerade kurir åt en annan bibliotekstjuv under åren 1986 till 1994. Enligt Korsell finns det en hel del som tyder på det, bl a tillgången till bibliotek, typen av böcker som stals och Burius egen berättelse i förhör. Det hittades även en annan bok från KB som inte snotts av Burius.
Vad tror ni om den teorin?
Jag är övertygad att han var ensam, jag träffade honom några gånger på restauranger 99-02 och han var en finsmakare som gjorde av med mycket pengar på finkrogar som jag arbetade på. Han konsumerade mycket pengar.
Han köpte tex 1a handskontraktet på surbrunnsgatan svart. 2-400k. Han köpte svindyra cigarrer etc etc. Men en sak som inte stämmer är att han borde ha haft mer pengar kvar, fast å andra sidan så vet vi ju inte något om det. Anders var en mycket trevlig människa som verkligen hade velat bo på Östermalm.
Upplevde honom besatt av att få tillhöra samhällets elit, jag en enkel entrévärd var han trevlig mot. Jag fascinerades av honom långt innan självmordet. Men vet vi att det var självmord? En så egenkär människa som Anders, brukar inte ta suicid. Om någon har information om Anders så fyll gärna på i tråden eller PM. Som sagt en speciell människa.