Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-06, 20:55
Medlem
Hispers avatar
OT raderat, håll er till ämnet för tråden!Q

/Moderator
Citera
2007-11-06, 21:34
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
Jaja, visst! Det är väl ett snarlikt codec?

Det är lite tragiskt att datorn jag köpte för 2 1/2 år sedan för 25 000kr blir omsprungen (med råge!) av en mac mini/macbook (för 5000 kr!) i dagsläget. Video i 1080p fungerar värdelöst på min arbetsdator, en power mac G5.
så är det tekniken springer ifrån än tycker jag, jag har inte råd att köpa allt så det slutar alltid med att jag inte köper ngt alls, men nu har jag funderat i 1,5 år på att köpa en macbook så det är nog läge nu i och med uppdateringen, då jag tvekat främst på grund av graffet.
Citera
2007-11-06, 21:56
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
så är det tekniken springer ifrån än tycker jag, jag har inte råd att köpa allt så det slutar alltid med att jag inte köper ngt alls, men nu har jag funderat i 1,5 år på att köpa en macbook så det är nog läge nu i och med uppdateringen, då jag tvekat främst på grund av graffet.
Vad är det du tänkt göra med din Mac för att du ska behöva ett bättre grafikkort?
Citera
2007-11-06, 22:03
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /dev/jesus
Vad är det du tänkt göra med din Mac för att du ska behöva ett bättre grafikkort?
nja asså det är vell lite ritprogram, photo shop, ngt spel om det nu funkar schysst med det nya graffet (hadde dock inte tänkt att använda den som en speldator. spelar gör jag på min 360.) surfdator, plugg, musik film osv det vanliga. anledningen att jag är så fixerad vid grafiken är väll för att om jag skulle vilja göra ngt lite mer krävande så vet jag att jag kan... alltid bra att ha möjligheten lixom
Citera
2007-11-06, 22:29
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
nja asså det är vell lite ritprogram, photo shop, ngt spel om det nu funkar schysst med det nya graffet (hadde dock inte tänkt att använda den som en speldator. spelar gör jag på min 360.) surfdator, plugg, musik film osv det vanliga. anledningen att jag är så fixerad vid grafiken är väll för att om jag skulle vilja göra ngt lite mer krävande så vet jag att jag kan... alltid bra att ha möjligheten lixom
Så vad får dig att tro att grafikkortet i datorn inte duger till surfa, plugga, musik, film, photoshop? Grafikkortet arbetar ju inte ens vid någon av dessa aktiviteter?
Grafikkortet på en Mac är till för att avlasta processorn vid visuella aktiviteter (till skillnad från t.ex. Windows XP som låter processorn sköta allt det jobbet medan grafikkortet vilar).
Citera
2007-11-06, 23:18
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Så vad får dig att tro att grafikkortet i datorn inte duger till surfa, plugga, musik, film, photoshop? Grafikkortet arbetar ju inte ens vid någon av dessa aktiviteter?
Grafikkortet på en Mac är till för att avlasta processorn vid visuella aktiviteter (till skillnad från t.ex. Windows XP som låter processorn sköta allt det jobbet medan grafikkortet vilar).
du missförstod mig nog lite. jag har tänkt att spela spel på den, inte så krävande visserligen, men ändå. sen så tyckte jag att det alltid är bra att ha en bra dator, även om jag inte hadde tänkt att använda så mkt grafikkrävande saker kan jag ju komma att behöva det i framtiden... då ser jag det som ett ypperligt tillfälle att köpa just en macbook nu eftersom dem uppgraderat just grafikprocessorn hyffsat mycket om jag fårstått det rätt.
Citera
2007-11-06, 23:44
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
VRAM är aldrig fel att ha när man kopplar in en extern skärm exempelvis.
Citera
2007-11-07, 19:23
Medlem
-jOE!s avatar
Har beställt en MacBook nu, kommer förmodligen innan helgen!
Citera
2007-11-07, 19:36
Medlem
nucores avatar
Innan helgen? bor du i Kina eller? :P

Beställde i söndags (04.11.2007) en svart utan hårdvaruförändringar och mini-dvi till dvi adapter

Citat:
Din beställning skickades iväg 07.11.2007 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 15.11.2007. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga.
Citera
2007-11-07, 19:41
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nucore
Innan helgen? bor du i Kina eller? :P

Beställde i söndags (04.11.2007) en svart utan hårdvaruförändringar och mini-dvi till dvi adapter

Klantigt av dig!

Eftersom du lade till DVI-adaptern så blir det per automatik en custom förpackning och skickas då från Kina.

Min paket går direkt från Nederländerna till mig med UPS, beställde igår 20.00. Har redan fått trackingkod från UPS, beräknad leverans den 9:e!
Citera
2007-11-07, 22:40
Medlem
Nemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Klantigt av dig!

Eftersom du lade till DVI-adaptern så blir det per automatik en custom förpackning och skickas då från Kina.

Min paket går direkt från Nederländerna till mig med UPS, beställde igår 20.00. Har redan fått trackingkod från UPS, beräknad leverans den 9:e!

Precis! Skall ni beställa en mini-DVI kabel så uppmanar jag er att ringa och beställa. Jag gjorde det och frågade om det skulle ta extra tid om jag ville ha en kabel. Svaret blev nej, eftersom det beställdes via telefon och skulle bara läggas in i en förpackning.
Citera
2007-11-07, 23:21
Nice =d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in