Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-11-04, 20:16
Medlem
nucores avatar
Någon som vet om X3100 kortet i Macbook 2.2 har stöd för HDCP?

Om den har stöd så behöver jag ju bara en adapter (dvi till skärmen och dvi-> hdmi till tv), försökt googla men hittar inget jag blir klokare på.
Citera
2007-11-04, 20:23
Medlem
Nemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nucore
Någon som vet om X3100 kortet i Macbook 2.2 har stöd för HDCP?

Jag har läst någonstans att det har det. Mitt tips är att googla.
Citera
2007-11-05, 15:25
Medlem
Octavianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Gjorde du några tillval eller körde du på standardkonfigurationen?
Jag körde standard, men beställde en sladd för att kunna ha extern skärm. Tror det är det som spökar, hörde om en annan som gjorde likadant. Nu ångrar jag mig, den kunde man ju köpt i en affär eller ngt när man behöver den. Men aja, så är livet
Citera
2007-11-05, 15:28
Medlem
Octavianuss avatar
det är väll så att mest f tangeterna ser anorlunda ut. Men även luftinsuget/utsläppet, ser en anningen annorlunda ut. SKulle varit ngt mer tycker jag, så alla kunde se hur cool man va att ha den nya.
Citera
2007-11-05, 16:11
Medlem
roostas avatar
Jag beställde en MB igår, billigaste varianten, skulle levereras idag. Jag hoppas att det är nya tangentbordet och allt det där på min MB, känns som att det var lite dålig info med att det verkligen var det nyaste man fick om man beställde nu från apple.se
Citera
2007-11-05, 17:39
Medlem
sidyss avatar
jag tänker köpa snålvarianten och kötta i 4gb ram och en större hdd lite senare.

någon som vet hur mycket bättre den nya graffikprocessorn är i jämförelse med den gammla,vore najs om man kunde ha något lite nyare RTS spel på burken som tidsfördriv på resor osv. typ tiberuim war 3 eller liknande (genom bootcamp förståss).

har funderat länge på att köpa en MB och nu känns det som rätt läge att slå till
Citera
2007-11-06, 17:19
Medlem
quiZterrs avatar
Känns lite surt att man precis missade uppgraderingen. Skulle varit fint med ett nytt lite softare gfx-kort =/

Edit: har dom nån skön policy, kan jag tex få den här macbooken uppgraderad till de nya speccsen gratis eller till nedsatt pris?

Edit 2: Ringer och kollar
Citera
2007-11-06, 18:33
Medlem
robin89s avatar
Någon som vet hur bra en MB klarar av att spela upp nya blue ray filmer? Det borde inte vara något problem ju? Är förövrigt sugen på att köpa en nu =)
Citera
2007-11-06, 18:44
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin89
Någon som vet hur bra en mb klara av att spela upp nya blue ray filmer? Det borde inte vara något problem ju? Är förövrigt sugen på att köpa en nu =)

Allt du behöver är en blu-ray-spelare!

Skämt åsido. Förra generationen hade inga problem med video i 1080p, så det skulle förvåna mig något oerhört om det inte fungerar längre.
Citera
2007-11-06, 18:49
Medlem
robin89s avatar
Skönt att höra
Citera
2007-11-06, 20:31
Medlem
sidyss avatar
Siaren! då borde väll även HDDVD funka? eller?
Citera
2007-11-06, 20:50
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
Siaren! då borde väll även HDDVD funka? eller?

Jaja, visst! Det är väl ett snarlikt codec?

Det är lite tragiskt att datorn jag köpte för 2 1/2 år sedan för 25 000kr blir omsprungen (med råge!) av en mac mini/macbook (för 5000 kr!) i dagsläget. Video i 1080p fungerar värdelöst på min arbetsdator, en power mac G5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in