Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-08, 11:19
Medlem
roostas avatar
Jag beställde min i söndags och fick hem den igår kväll, har hittills bara hunnit öppna kartonen och kollat så att allt se ut som det ska. Senare idag kan jag rapportera om den gick att få igång eller inte.
Citera
2007-11-08, 11:59
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roosta
Jag beställde min i söndags och fick hem den igår kväll, har hittills bara hunnit öppna kartonen och kollat så att allt se ut som det ska. Senare idag kan jag rapportera om den gick att få igång eller inte.

Får man fråga hur leveransen gick till? Ringde UPS och gav dig en hyfsat precis tid för leverans? Fick du lev till företag så är ju detta av mindre intresse dock, jag har beställt till hemadress.
Citera
2007-11-08, 13:53
Medlem
karykhs avatar
Nej, de ringer inte. Jag ringde och frågade tid för ungefärlig leverans sist jag beställde eftersom jag har dålig erfarenhet av dem och fick svaret "Ditt paket kommer någon gång mellan 09-17".
Citera
2007-11-08, 14:14
Medlem
-jOE!s avatar
Fan! Hade hoppats på att få min MB idag eller imorgon, nu har UPS uppdaterat sin sida med nytt leveransbesked. Paketet är någonstans i Tyskland och beräknas komma fram på måndag!
Citera
2007-11-08, 14:17
Medlem
tältpinnes avatar
Då blir det till att sitta och häcka 8h hos en vän där det är möjligt för budet att komma in i fastigheten. Jag förutsätter att UPS inte lämnar ett olevererbart kolli till något utlämningsställe i närheten av levadressen, vill minnas att det hamnade i typ barkarby senast jag missade en lev.
Citera
2007-11-08, 17:25
Medlem
Jag har bara dåliga erfarenheter av ups. Dem klanta sig med mitt xbox 360 och nu också med min macbook.
Min macbook skulle igentligen komma igår(enligt trackning)
men den kom till kristianstad istället för ystad
Idag åkte den till helsingborg . HELT SJUKT.

När jag ringde och fråga skyllde de på för lika postnummer :/
Nu ska den förhoppningsvis hitta till ystad imorron :/
Citera
2007-11-08, 18:54
Medlem
roostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Får man fråga hur leveransen gick till? Ringde UPS och gav dig en hyfsat precis tid för leverans? Fick du lev till företag så är ju detta av mindre intresse dock, jag har beställt till hemadress.

Precis som någon sa så kommer det förbi en budbil till den leveransadress man har angivit i beställningen. Hos mig kom dom vid halv 7 tiden på kvällen. Jag är glad att jag var hemma då, för uppgiften på UPS's hemsida sa att datorn fortfarande var kvar i Tyskland, så jag var verkligen inte beredd på att den skulle dyka upp.

Sitter på kör på den nu och allt funkar fint så jag är nöjd.
Citera
2007-11-08, 19:17
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roosta
Precis som någon sa så kommer det förbi en budbil till den leveransadress man har angivit i beställningen. Hos mig kom dom vid halv 7 tiden på kvällen. Jag är glad att jag var hemma då, för uppgiften på UPS's hemsida sa att datorn fortfarande var kvar i Tyskland, så jag var verkligen inte beredd på att den skulle dyka upp.

Sitter på kör på den nu och allt funkar fint så jag är nöjd.

Fan va fint! Enligt UPS befinner sig min dator i HERNE-BOERNIG, men då kanske den är på gång iallafall! Hoppas jag får den imorgon då!
Citera
2007-11-09, 21:51
Medlem
sidyss avatar
I demand info!

kan ni inte snälla berätta hur den är?
som en recension typ
Citera
2007-11-11, 13:13
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
kan ni inte snälla berätta hur den är?
som en recension typ

Har kört non-stop sedan jag hämtade den i fredags och måste säga att jag är riktigt nöjd! Är en switcher och har bara kört PC innan, men än så länge har jag inte något att klaga på. Bara lite nya knappkombinationer (kringlan) att hålla koll på. Riktigt bra OS!
Citera
2007-11-11, 13:14
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Har kört non-stop sedan jag hämtade den i fredags och måste säga att jag är riktigt nöjd! Är en switcher och har bara kört PC innan, men än så länge har jag inte något att klaga på. Bara lite nya knappkombinationer (kringlan) att hålla koll på. Riktigt bra OS!
Förjädra roligt att höra, välkommen till Macvärlden!
Föresten, vilken av Macbookarna köpte du?
Citera
2007-11-11, 13:28
Medlem
MobileFreaks avatar
Det är ju ett gyllene tillfälle att ploppa i 4Gb ram i en ny macbook nu också, bara dryga tusenlappen om man köper på internet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in