• 1
  • 2
2007-10-31, 22:20
Medlem
pixxx_s avatar
Hej! Skulle det vara några större problem att sätta måsvingar på en Volvo 740?

Exempel :
http://img363.imageshack.us/my.php?i...4762695wf8.jpg

Är det svårt att göra detta själv? Vad behöver man?

MVH

Svar uppskattas
Citera
2007-10-31, 22:32
Medlem
Digimaxs avatar
För en som är väldigt duktig på att arbeta med bilplåt är det nog inga större problem, men mycket jobb. Är du väldigt duktig? Om inte, börja med något enklare.
Citera
2007-10-31, 22:34
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixxx_
Hej! Skulle det vara några större problem att sätta måsvingar på en Volvo 740?
Jepp, största problemet är att det är en Volvo 740.

Det skulle faktiskt vara betydligt mindre smaklöst om du sköt en mås, klippte av dess vingar och tejpade fast dem på taket.

För helvete, det är en Volvo 740! En snabb jävla traktor! En ful jävla sossecontainer! Vad du än gör med den, hur mycket tid och pengar du än lägger ner på den så kommer den aldrig bli något annat än en traktor och en sossecontainer! Aldrig!

Även om man sminkar en gris kommer den alltid att vara en gris.
Citera
2007-11-01, 02:00
Medlem
pixxx_s avatar
Nej så duktig är jag inte! Fler får gärna svara, men inga mer fjollor.
Citera
2007-11-01, 02:03
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nänujävlar

Det skulle faktiskt vara betydligt mindre smaklöst om du sköt en mås, klippte av dess vingar och tejpade fast dem på taket.

För helvete, det är en Volvo 740! En snabb jävla traktor! En ful jävla sossecontainer! Vad du än gör med den, hur mycket tid och pengar du än lägger ner på den så kommer den aldrig bli något annat än en traktor och en sossecontainer! Aldrig!

Tycker du att en volvo 240 är så mycket snyggare eller?
Citera
2007-11-01, 06:10
Medlem
On Steroidss avatar
Citat:

OJ Jäklar vad du kan gå på, tufft!
Nu undrar jag om du tänkte högt eller om du ville tala om för FB:s läsare att 740 är helt off?
Personligen tackar jag ödmjukast över din förklaring då jag inte klarade av att gör en egen bedömning av 740 själv.
Nej nu efter din förklaring skulle jag aldrig våga visa mig i en Volvo 740...skulle bli för skämmigt! Man vill ju vara häftig och åka i en bil som ALLA andra tycker är cool som fan. Sen vad man själv tycker skiter man väl i man vill väll passa in.
Citera
2007-11-01, 08:18
Medlem
Barriss avatar
Det är ju några moment enklare med en tvådörrars bil eller tänkte du ha vanliga dörrar bak?
Citera
2007-11-01, 10:22
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
Nu undrar jag om du tänkte högt eller om du ville tala om för FB:s läsare att 740 är helt off?
Nä, det är förmodligen de flesta redan medvetna om, dock verkar inte TS ha insett det.
Citat:
Personligen tackar jag ödmjukast över din förklaring då jag inte klarade av att gör en egen bedömning av 740 själv.
Så kul att jag kunde hjälpa dig med detta. Varsågod.

Citat:
Man vill ju vara häftig och åka i en bil som ALLA andra tycker är cool som fan. Sen vad man själv tycker skiter man väl i man vill väll passa in.
Nu verkar du lätt sarkastisk i tonen tycker jag. För det kan väl inte vara så att den som sätter måsvingedörrar på sin bil, oavsett om det är en 740 eller en Testarossa, kan ha en önskan att andra skall uppfatta bilen som cool? För man sätter väl måsvingedörrar på sin bil enbart för sin egen skull, eller?
Citera
2007-11-01, 11:45
Medlem
orvarens avatar
Jo,att jag har alu-fälgar lite stripes och neon-ljus på min mondeo är endast för att alla andra ska tycka jag är cool.... även stereon är också avsedd endast för detta..

Sorry,åter ämnet..

Har inte gjort det,men det verkar knöligt. Har däremot sett satser hos "realcar" till bl.a golf,kostar mucho dineras iof.
Citera
2007-11-01, 11:59
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixxx_
Exempel :
http://img363.imageshack.us/my.php?i...4762695wf8.jpg

Dra åt helvete så groteskt! Inte ens om man tänkte bort den raggarsvarta färgen, det kapade taket, den fullkomligt vidriga och överlöjliga frontspoilern, resten av kjolpaketet, de kapade fjädrarna, drakarna på överdragsklädseln och mustangen på grillen skulle det där missfostret vara i närheten av någon sorts räddning. Dörrarna är faktiskt det minsta problemet.

Aldrig har väl passat så bra till en "bil". Visa mig bonnraggaren som byggde den där skiten och jag ska spotta honom i ansiktet och analvåldta hans mamma.
Citera
2007-11-01, 12:08
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Dra åt helvete så groteskt! Inte ens om man tänkte bort den raggarsvarta färgen, det kapade taket, den fullkomligt vidriga och överlöjliga frontspoilern, resten av kjolpaketet, de kapade fjädrarna, drakarna på överdragsklädseln och mustangen på grillen skulle det där missfostret vara i närheten av någon sorts räddning. Dörrarna är faktiskt det minsta problemet.

Aldrig har väl passat så bra till en "bil". Visa mig bonnraggaren som byggde den där skiten och jag ska spotta honom i ansiktet och analvåldta hans mamma.

hahahahahahha . Det var som sagt bara ett exempel..
Citera
2007-11-01, 12:11
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Nä, det är förmodligen de flesta redan medvetna om, dock verkar inte TS ha insett det.

Insätt? Jag tager vad jag får. Dock är inte det här projektet för att vara "TöFf" bara för skoj skull. Annars åker jag runt i en S80 som jag är hyfsat nöjd över.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in