2007-11-01, 18:27
Medlem
efamans avatar
Håller med ovanstående om att exempelbilen inte direkt var någon skönhet. Däremot måste jag säga att jag personligen tycker om att någon börjar återanvända stilen från 80talet, med dess måsvingedörrar, CanAmskärmar, choppade tak och så vidare. Go get em boy!
Citera
2007-11-01, 19:25
Medlem
Baalzamons avatar
Men hur är det tänk egentligen, skall bakdörrarna läggas igen, eller skall det vara vanliga dörrar bak? Det kommer se för djävligt ut.

Men grejen är den, att det väll är löjligt att göra en dörrkonvertering som kanske kostar 50k på en bil som är värd 5k? Skall man lägga ner så mycket tid och jobb på en bil, så kan man väll köpa en riktig bil och jobba på i stället?
Citera
2007-11-01, 19:35
Avstängd
volvo 240s avatar
Förstör inte nåt vackert. Låt bilen va.
Citera
2007-11-01, 20:17
Medlem
Spectacolors avatar
Låter som ett roligt projekt
Behöver du inte använda bilen så kör på, den kanske behöver stå ett tag ju
Citera
2007-11-01, 20:44
Medlem
utters avatar
Det är ju helt bakvänt att göra måsvingedörrar på en Volvo. På mercedes 300sl hade man måsvingedörrar för att insteget var för högt för vanliga dörrar.
Om man måsvingekonverterar en Volvo 240 så måste man förstärka sidobalken så att insteget blir högt och besvärligt.

Men äger man bilen så får man göra vad man vill, på 80-90talet var det ett oorginellt trick men nu är det ju nästan bortglömt. Varför inte Lamborghini Marzal dörrar? http://www.mcguigan.net/steven/fiat/lamborgini.jpg
Citera
2007-11-01, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Men hur är det tänk egentligen, skall bakdörrarna läggas igen, eller skall det vara vanliga dörrar bak? Det kommer se för djävligt ut.

Men grejen är den, att det väll är löjligt att göra en dörrkonvertering som kanske kostar 50k på en bil som är värd 5k? Skall man lägga ner så mycket tid och jobb på en bil, så kan man väll köpa en riktig bil och jobba på i stället?

Kostar INTE 50kkr ka njag säga. hade kunnat göra det där själv och få allt och lira fint för under 1500:- inkl material.

För övrigt går jag emot strömmen lite och säger att bilen i länken TS bifogade var frääään! Lite graphics-lack ade kanske passat bättre och gett lite 80tals känsla

Citera
2007-11-01, 23:48
Medlem
pixxx_s avatar
Jag kan även tänka mig andra former av dörrar , som : http://www.automotorsport.se/uploade...-krocktest.jpg
Citera
2007-11-01, 23:52
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixxx_
Hej! Skulle det vara några större problem att sätta måsvingar på en Volvo 740?

Exempel :
http://img363.imageshack.us/my.php?i...4762695wf8.jpg

Är det svårt att göra detta själv? Vad behöver man?

MVH

Svar uppskattas

Vad fan var det där för nåt? En Volvo som vill vara Fiat, Mustang och Mercedes samtidigt?
Citera
2007-11-02, 01:16
Medlem
jamesbondes avatar

Lägg INTE ner jobb och pengar på att måsvingekonvertera en 740!! Måsvingar på en 740 är liksom för mycket! Den blir osäljbar och du blir utskrattad.
Köp hellre en objektbil typ hundkoja, bubbla, etc och lär dig svetsa
(rost då ) innan du ger dig i kast med mer avancerade ombyggnader. Satsa hellre på lite diskretare modifikationer . . . alufälgar och tonade rutor. Med lite tur har du åtminstone igen en del av pengarna.
Detta är ett ärligt tips från en som (medgives motvilligt) sänkt taket på 6 bilar under det glada 80-talet.
Numera har jag begränsat mig till att byta taken (till tak med sollucka alt targa)
Citera
2007-11-02, 09:33
Medlem
Kosstaskens avatar
Vill du ha måsvingar tycker jag du satsa på det...men jag har lite svårt att föreställa mig det på en 740, en 2dörrars 780 hade vart en annan sak men hur du löser det då det är 4 dörrar lämnar jag upp till dig.

Sen så vi inte glömma att man har sin bil för att man själv tycker om den. Inte för att visa andra hur ball/dyr/snabb bil man har och kanske inte trivas själv.

Jag är t ex själva ganska ensam om min 740 på jobbets parkering, med stekiga 80-tals mags-fälgar (på sommardäcken), bagageluckan klädd med rosa fluff och tärningar och doftgranar som trängs under backspegeln.

Ser lite kul ut där den står och trängs bland A6or och BMWs...hhaha
Citera
2007-11-02, 14:36
Medlem
efamans avatar
Angående antalet dörrar så var det ju nån gul 740 i Bilsport för några nummer sedan som byggt om den till en tvådörrars. Blev ganska snyggt, lagt igen bakdörrarna och förlängt framdörrarna. Förmodligen en del jobb, men det blev snygg. Varför inte svetsa ihop fram och bakdörrar, och SEN göra måsvingedörrar av dem? Så att hela sidan fälls upp? Hade varit ganska coolt, inget jag har sett förrut i alla fall! Jag menar, originalitet är väl alltid bra, eller?

Angående bilvalet så får jag återigen hålla på 80talslinjen. Varför inte gå hela vägen, köpa en 142? Måsvingar, CanAm-skärmar, Scallops, choppat tak, sån där snygg färgglad lack med grooooov flake!
Citera
2007-11-02, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pixxx_
Hej! Skulle det vara några större problem att sätta måsvingar på en Volvo 740?

Exempel :

Är det svårt att göra detta själv? Vad behöver man?

MVH

Svar uppskattas

problemet är att det är en 740, sen undrar jag om du ska ha vanliga dörrar där bak, kanske inte passar lika bra som om du hade fixat måsvingar till en coupé
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in