Citat:
Ursprungligen postat av elorso
Hmmm, intressant. Det vi skulle behva r en Japan ur det ldre gardet som kanske kan ha en djup frklaring till det hela. Du fr ta och bocka djupt och frga flickvnnens frldrar

Kanske finns ngon gammal sgen som sger t.ex. "Ge dricks och din sjl kommer aldrig hitta hem"
Det dr med fr mycket eller fr lite dricks verkar logiskt. Jag har sjlv jobbat inom resturangbranchen och man blir faktiskt lite frnrmad nr man fr "fr lite" dricks.
tyvrr kan jag inte frga dom, eftersom de inte vill trffa mig

de r vldigt traditionella s det fr bli nr vi gifter oss i snna fall

Kan frska kolla me skolan eller nn annan gamling nr jag fr chansen. (konstigt att jag inte kollat me skolan tidigare

)
P hotellet uppmanar de fr att utlnningar kommer och driksar automatiskt s de sger till oss hur det funkar hr i japan
Olagligt r det inte. Inte enligt de Japaner jag frgat i alla fall. Men ibland r de insnade nr det gller va man fr och inte fr gra. De gr bara. De vet inte. Men den chansen e nog rtt liten. Men annars r det som Hisam sger. ALLT handlar om att ge bra service. Det finns inget mer viktigt hr n rykte och status. Hamnar nu en millimeter utanfr samhllets normer r du vldigt konstig. Drav den hga sjlvmordsstatistiken hr.
Men tanke p hur mycket de jobbar fr de lite ln. De har svrt att ta en vecka ledigt per r tillexempel. (i allmnhet) men en mnadsln p 10.000 svenska ungefr, fr en helt vanlig kontorsarbetare r inte ovanligt. timmlnsarbetare fr i snitt ca 38 svenska.