• 1
  • 2
2007-11-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ishijima
tyvrr kan jag inte frga dom, eftersom de inte vill trffa mig de r vldigt traditionella s det fr bli nr vi gifter oss i snna fall Kan frska kolla me skolan eller nn annan gamling nr jag fr chansen. (konstigt att jag inte kollat me skolan tidigare )
P hotellet uppmanar de fr att utlnningar kommer och driksar automatiskt s de sger till oss hur det funkar hr i japan
Olagligt r det inte. Inte enligt de Japaner jag frgat i alla fall. Men ibland r de insnade nr det gller va man fr och inte fr gra. De gr bara. De vet inte. Men den chansen e nog rtt liten. Men annars r det som Hisam sger. ALLT handlar om att ge bra service. Det finns inget mer viktigt hr n rykte och status. Hamnar nu en millimeter utanfr samhllets normer r du vldigt konstig. Drav den hga sjlvmordsstatistiken hr.
Men tanke p hur mycket de jobbar fr de lite ln. De har svrt att ta en vecka ledigt per r tillexempel. (i allmnhet) men en mnadsln p 10.000 svenska ungefr, fr en helt vanlig kontorsarbetare r inte ovanligt. timmlnsarbetare fr i snitt ca 38 svenska.

Bara fria till henne p en gng mste ju komma till botten av denna frga
Med en ln p 10.000 och ett Big Mac index p ungefr hlften av det svenska s knns inte lnen s farligt lg. Jag antar dock att det inte handlar om 40 h veckor? Samt att jag ftt fr mig att bostadspriserna r relativt hga?

Jag vntar med spnning p svaret frn gamlingarna p skolan
Citera
2007-11-03, 12:21
Medlem
Mr Coffees avatar
Vilket underbart land! Bttre n motsatsen i alla fall. Hatar folk som blir sura om man inte dricksar. Dricks r en eventuell bonus ovanp lnen.

I fattiga lnder dr folk klarar sig enbart pga dricks gller givetvis inte det sista.
Citera
2007-11-07, 06:55
Medlem
Ishijima, hur har det gtt fr dig? hittat ngra svar i skolan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in