2020-12-17, 23:26
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teutofilen
Har just stigit up på morgonen och ätit frukost. var lite i knipa, det enda otinade jag hade är digestivekex. sen hade jag smör,kaviar(blä) och en rågammal ost i kylen . det var inte alls gott.
Vilken är den godaste frukosten?

Stekta ägg och bacon
Citera
2020-12-21, 21:51
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Stek på sucuk, ta bort från pannan.
Kläck i ett par ägg i pannan och ha på korven. Serveras i pita, sammoun eller liknande. Fungerar med toastbröd i nödfall.

99/100 blir det en kanna svart kaffe.

Alltså: sucuk ingår ju i en perfekt frukost, absolut! Men bara sucuk, ägg och bröd låter fan så torftigt. Släng på lite tomater, chili (eller typ någon starkare turkpaprika, jag lyckas aldrig komma ihåg vad de heter), bladpersilja och lite pickles, så börjar vi närma oss. Jävligt starkt turkiskt te och lite vit ost och bra oliver till, så är det så gott som perfekt.
Citera
2020-12-21, 22:27
Medlem
Bertil85s avatar
en kanelbulle borde finnas på morgon lunchen. en god sådann.
Citera
2020-12-22, 01:23
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Alltså: sucuk ingår ju i en perfekt frukost, absolut! Men bara sucuk, ägg och bröd låter fan så torftigt. Släng på lite tomater, chili (eller typ någon starkare turkpaprika, jag lyckas aldrig komma ihåg vad de heter), bladpersilja och lite pickles, så börjar vi närma oss. Jävligt starkt turkiskt te och lite vit ost och bra oliver till, så är det så gott som perfekt.

Du tänker på sivri?
Brukar göra exakt som du beskriver det, men det blir då till lunch/middag istället.
Till frukost tenderar jag att hålla det enkelt.
Citera
2020-12-22, 01:35
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Du tänker på sivri?
Brukar göra exakt som du beskriver det, men det blir då till lunch/middag istället.
Till frukost tenderar jag att hålla det enkelt.

Sivri är det, precis! Med en sån frukost behöver man ingen lunch. (Och knappt ens någon middag. Men med lite raki och sardiner så...)
Citera
2020-12-22, 03:37
Medlem
Bacon + Ägg,
Granatäpple+nötbaserad söt müsli+ekologisk yoghurt,
Våffla med grädde och sylt

Eventuellt en riktigt god ostmacka eller ciabata med mortadella och creme fraische också samt tomat.

____

Äggröra+kaviar på toast med rödlök
Scones med mjukost och svartvinbärssylt
Banansmoothie

Tack för inspirationen till alla tidigare skribenter!
Citera
2020-12-26, 22:07
Medlem
Havregrynsgröt kokt med äpple och kanel med mjölk.

Amerikanska pannkakor med lönnsirap och valnötter.

"English breakfast" typ Rostat bröd, vita bönor i tomatsås, stekt ägg och bacon. Gärna ett glas grapefreuktjuice till.

Frukosttortilla med ägg, lök och ost. som serveras med lite avocado, grönsallad och en klick fraiche.

... och en god kop kaffe så klart.
Citera
2020-12-26, 22:17
Medlem
Mangelinas avatar
SHIT vad folk orkar stoppa i sig 😳

På hotell/värdshus/herrgårdar/slott äter man mer än gärna en knökstor frukost med extra allt. Hemmavid känns det bara vulgo.

Ägg och bacon ibland är ju gott, men annars en lite blygsam frukost (endast helger typ) med färsk fralla eller rostad bröd med Lindösalami med vitlök på. Gurka, tomat. Kokt ägg. Juice och KAFFE! (fast kaffen krockar med juicen så det smakar illa, så kaffet får komma antingen före eller efter juicen)
Detta räcker gott och väl om man inte vill ha bilringar

På vardagar äter ingen av oss frukost. Bara kaffe
Citera
2020-12-26, 22:20
Medlem
Ägg, fralla, frukt och kaffe
Citera
2020-12-26, 22:22
Medlem
Pannkakor är underskattat tycker jag, gör det nästan varje helg. Sirap till såklart.

Grovt bröd med god ost, kaffe och färskpressad juice till.
Citera
2020-12-26, 22:23
Medlem
Mangelinas avatar
felpost...dubbelt ☺️
Citera
2020-12-26, 22:24
Bannlyst
Kött och potatisgratäng , lite sallad och sånt.
Eller som någon sa gårdagens pizza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in