2019-09-25, 06:49
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Kläck i ett par ägg i pannan
Så du köper inte ägg, du kläcker dom alltså själv?

Själv ogillar jag västerländsk frukostmat. Bröd, müsli, fil och rostat bröd är inte speciellt gott. Brittisk frukost med korv och bönor är bättre men jag föredrar att äta riktig mat på kvällen. Jag brukar aldrig äta innan lunch på jobbet så mellan 20.00 och 12.00 fastar jag. Det funkar, har gjort så sedan jag började jobba 1999.
Citera
2019-09-25, 08:28
Medlem
Autumnals avatar
Jag gillar att äta rostade mackor och corn flakes med äppelmos, banan och socker i. Eller hönökaka med ost och prickig korv på. På helgerna så gör jag ibland engelsk frukost, typ bacon, stekt potatis, vita bönor, lite sallad och rostad bröd. Ok, kanske inte helt engelsk men vet inte annars hur jag ska beskriva den.

På vintern så gillar jag att äta gröt till frukost, självklart med socker och kanel i. Ibland så har jag banan i gröten också..
Citera
2019-09-29, 23:34
Medlem
Rostat rasker bröd med nutella dryck apelsinjuice
Citera
2019-10-01, 05:41
Medlem
NU FÅR NI GE MER MED ATT BARA SLÄNGA FRAM "HOTÄLLLL FRUKKÅST!!!"

Vad är det för jävla frukost ni väljer då? Två skopor av den trista, svampiga äggröran i kantin nr 1 och 3-4 slafsiga bacon-tungor ur kantin nr 2 och då tror sig äta "bacon och ägg" sååå kontinentalt och på riktigt. Sedan ett par mackor med svettig ost och gråaktig skinka + lite juicer och ett bögigt te utspätt till hälften med mellanmjölk.

"Näää jag äter bara hotellfrukost på 5-star-hotell!!!!" är väl incoming.

För min del en några jävla räkmackor, smörrebröd eller kanske en lång-jävla landgång. Kaffe, tomat- och apelsinjuice i mängder. Glömde tillägga att det hela avslutas med ett icke-turkiskt sittpipp i jacuzzin, där man samtidigt avnjuter kaffe-påtåren.
Senast redigerad av tictaco 2019-10-01 kl. 06:01.
Citera
2019-10-01, 09:13
Medlem
htdgs avatar
Det finns inget som slår en kopp kaffe och ett surdegsrågbröd med en god korv på. INGET!
Citera
2019-10-01, 09:16
Medlem
Carl Serungs avatar
2-3 Rothmans
Starkt kaffe (inget socker eller annat trams!)

Frukost för mästare!
Citera
2019-10-01, 10:39
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Bästa frukosten just nu!

1/2 Grapefrukt (röd)
Knäckebröd (Wasa chia & havssalt!)
Kokt ägg
Kaviar

Kaffe
Vatten
Citera
2019-10-03, 20:57
Medlem
- Äpplejuice
- Färsk valnötsbröd
- Svarta munken ost
- Rödvinsmarinerad rostbiff
Citera
2019-10-03, 21:08
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tictaco
NU FÅR NI GE MER MED ATT BARA SLÄNGA FRAM "HOTÄLLLL FRUKKÅST!!!"

Vad är det för jävla frukost ni väljer då? Två skopor av den trista, svampiga äggröran i kantin nr 1 och 3-4 slafsiga bacon-tungor ur kantin nr 2 och då tror sig äta "bacon och ägg" sååå kontinentalt och på riktigt. Sedan ett par mackor med svettig ost och gråaktig skinka + lite juicer och ett bögigt te utspätt till hälften med mellanmjölk.

"Näää jag äter bara hotellfrukost på 5-star-hotell!!!!" är väl incoming.

För min del en några jävla räkmackor, smörrebröd eller kanske en lång-jävla landgång. Kaffe, tomat- och apelsinjuice i mängder. Glömde tillägga att det hela avslutas med ett icke-turkiskt sittpipp i jacuzzin, där man samtidigt avnjuter kaffe-påtåren.

Det är ju sweet för du slipper preppa, bara gå ner nyknullad, sliten, vad som och plocka på sig från smörgåsbordet och ta kaffe.
Bacon & ägg på hotellfrukost brukar generellt smaka ganska äckligt och äggen är oftast rinniga. Apropå det.

Men då jag inte frekventar 5-stjärniga hotell med mina adelsmän och prostituerade varje dag så får man ibland finns sig i att avnjuta i hemmets dunkla vrå.
Där har jag snöat in på följande: Mjukbröd med räkost & kaffe med snus, arbetarlyx!

Mvh
Baronens entourage
Citera
2020-12-14, 00:41
Medlem
Generalanderssons avatar
En riktig helg eller julfrukost är aldrig fel

Annars så tycker jag att rostade mackor med äggröra och bacon är svårslaget som frukost.
Citera
2020-12-17, 01:56
Medlem
Kaffe
Citera
2020-12-17, 23:23
Medlem
Sladdarens avatar
Hotellfrukost vad annars ?

Dock så ska man va extremt hungrig när man lägger sig för att få i sig allt på morgonen, för det blir ju som ett smörgåsbord

Men såklart är en räkmacka med kallrökt lax, ägg, sallad, tomat, gurka, dill, gräslök, majjo etc mm bland det bättre med en fiberrik baugette med både nötter och torkad frukt isig, sen nymalet bryggt kaffe och färskpressad apelsin juice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in