2009-12-13, 16:08
Medlem
Brutes avatar
Min godaste frukost:

Rostat bröd med smör, ost, gravad eller rökt lax och rikligt med kalixlöjrom på.
En proteinshake med chokladsmak till. Och ett glas nypressad juice.

SAS-hotellet i Helsingfors har en av de bästa och största frukostbufféerna jag testat. Kan nästan förse dig med det jag nyss beskrev där uppe.

//Brute
Citera
2010-06-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av podboqpodboq
  • Havregrynsgröt med pyttelite ättika, kanel och salt i.
    Serverat med drottningsylt och havremjölk.

• Mannagrynsgröt med kakao och socker i.
    Serverat med laktosfri mjölk.

• Risgrynsgröt med salt och kanel i.
    Serverat kall med drottningsylt.

• Grova scones med svensk honung och vällagrad prästost på.
    Serverat med varmt Ceylon te eller grönt te.

• Kall pizza från gårdagen.
haha oväntad avslutning!
Citera
2010-06-30, 18:12
Medlem
174563s avatar
Beror på vilket dygn och hur mycekt man sovit, på vardagar om man har jobb eller plugg och bara får 4 timars sömn är det inte så travligt att avnjuta en större måltid, då föredrar jag mjölk och flingor. Annars på helgen är det nice med english breakfeast elelr äggröra elelr aknske lite nybakade croissonger.
Citera
2010-06-30, 20:36
Bannlyst
en riktigt FET amerikansk frulle med ägg och bacon t.e.x eller engelsk frukost med gott te och ostmacka
Citera
2010-07-01, 13:44
Medlem
Frallor med ost/skinka/paprika och nypressad apelsinjuice gillar jag. Men äter oftast inte frukost, äter middagsmat alla tider på dygnet. Kan mycket väl starta dagen med köttfärsås och pasta.
Citera
2010-07-01, 14:56
Medlem
Cliffords avatar
Finns ingenting som slår en riktigt bra, fräsch hotellfrukost. Fil med nötter och färsk frukt; gott bröd med lufttorkad skinka, rostbiff, tomat, paprika och rejäla ostar; bacon och äggröra eller en omelett gjord på beställning med svamp, lök och persilja. Nypressad apelsinjuice och svart kaffe. En stadig dagstidning och så kan man sitta ett par timmar.

Clarion vid Skanstull har allt det där utom omeletten. När jag tagit examen och var arbetslös i en vecka hade tjejen uppdrag i Stockholm och bodde där. Eftersom hon var stammis där så fick hon dubbelrum till enkelrumspris, så jag snyltade med och satt halva dan i frukostmatsalen. Lysande.
Citera
2010-07-02, 09:34
Medlem
adoptivnegers avatar
Löskokta ägg, färska bullar med philadelphia och tomat och grahamsgröt är nog mina favoriter även om jag oftast nöjer mig med typ bajs.
Citera
2010-07-02, 12:34
Medlem
MadamMims avatar
Inget slår en pizza (eller två) efter att ha vaknat ca 3-4 timmar efter en brakfylla och fortfarande är packad samt att man fyller på med mer alkohol.
Är det kinamat, kebab eller en 200 grammare från grillen så går det lika bra.
Citera
2010-07-02, 19:36
Medlem
Bakade en baguette här om dagen. Det är busenkelt, det är i princip bara mjöl, vatten, jäst och salt. Jag stod visserligen och knådade i en halvtimme, men det kan ju skötas maskinellt. Sedan behöver man bara smör och en kopp kaffe eller te, så har man den perfekta frukosten. Man kan också äta en god ost och hemgjord sylt, men vid frukostdags är det KISS (keep it simple, stupid) som gäller.

I Svenska livsmedelsaffärer fins bröd som ser ut som baguetter, men där slutar likheterna. Varför det kallas pain riche vet jag inte, så heter det verkligen inte på franska.

Citat:
Ursprungligen postat av adoptivneger
Löskokta ägg, färska bullar med philadelphia och tomat och grahamsgröt är nog mina favoriter även om jag oftast nöjer mig med typ bajs.
Det är ganska sjukt att man nöjer sig med att äta bajs av lathet istället för att göra riktig mat. (Jag utgår ifrån att du här talar bildligt )
Senast redigerad av pr0teus 2010-07-02 kl. 19:40.
Citera
2010-07-03, 00:19
Medlem
folkuniversitetets avatar
Eggs Benedict-variant

eller

Amerikanska pannkakor med kanadensisk lönnsirap

eller

Scones med valfritt tillbehör
Citera
2010-07-03, 00:22
Medlem
Min super macka:

2 skivor rostat bröd
smör
ost
korv/skinka
Lök
isbergsallad
Gotländsk honungs senap
Citera
2010-07-07, 18:50
Medlem
zyzs avatar
Jävlar vad mycket endel äter.
Vanligtvis dricker jag en latte och äter en skorpa till frukost. När jag festar till det brukar jag äga en croissant till min latte. Min favoritfrukost som jag äter kanske 1-3 gånger per år är en egg muffin (hemlagad, inte McDonalds)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in