• 1
  • 2
2007-10-30, 23:00
Medlem
heter en kärring som tydligen har en roll i regeringskansliets krisberedskap. Efter att ha suttit och fyllnat in på krogen tillsammans med en TV4-reporter, har man försökt pumpa Reinfeldt på uppgifter om hennes ansvar i krisberedskapen denna kväll, men han har avböjt att svara med hänvisning till "rikets säkerhet".

Vadå "rikets säkerhet"? Skulle inte riket vara mycket säkrare om folk fick veta att kärringen satt och söp på tjänstetid, så att man kunde kräva hennes avgång?
2007-10-30, 23:41
Medlem
i.b.ms avatar
Som jag redan skrivit i media och i skvaller forumet så tycker jag att det här är en storm i ett spritglas.

Ingen vet hur full Ulrika var och om hon var oförmögen att uppfylla den uppgift hon har. Allt vi har är ett antal foton som en paparazzi fotograf tog av henne på krogen pussandes en journalist. Jag känner Ulrika sedan tidigare och vet att hon alltid varit en glad och öppen person som definitivt inte tvekat att vara fysisk och krama om sina vänner i nyktert tillstånd (såväl som när hon har druckit alkohol). Bara baserat på fotona kan vi alltså inte säga att hon var berusad överhuvudtaget. Dessutom så verkar upprördheten mest bero på att det var en journalist hon pussade...

Frågan är dessutom om man egentligen kan kräva att någon skall vara i tjänst (och nykter) 365(366) dagar per år, 24 timmar per dygn? Skulle du kunna klara av det? Dessutom, hur mycket betalt skulle du kräva för ett sådant uppdrag? Jag skulle inte nöja mig med en statssekreterarlön även om den är hög. (Ulrika lär ha 84000)
2007-10-30, 23:43
Medlem
Poängen är att verksamhetsordningen inom säkerhetsorganisation inte ska röjas. Folk behöver inte få veta om hon var eller inte var på jour.

Det räcker med att hon eventuellt kunde vara det. Och då ska man inte utsätta sig för eventuella 'sting operations' där man enligt KGB/MI6 manér hånglas upp på en restaurang och foton av detta sen kan används för utpressning.

Bäst vore att lägga locket på och ge henne nya arbetsuppgifter. S behöver ta sitt ansvar också och inte utnyttja situationen för billiga poäng.
2007-10-31, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Frågan är dessutom om man egentligen kan kräva att någon skall vara i tjänst (och nykter) 365(366) dagar per år, 24 timmar per dygn? Skulle du kunna klara av det? Dessutom, hur mycket betalt skulle du kräva för ett sådant uppdrag? Jag skulle inte nöja mig med en statssekreterarlön även om den är hög. (Ulrika lär ha 84000)

Vad är det för struntprat? Hon har naturligtvis inte jour 365 dagar om året. För mig får hon kröka hur mycket hon vill på sin lediga tid.
Svar. Ja, jag skulle gladeligen ta hennes uppdrag. Tror nog jag skulle nöja mig med 84000..

OT. Jag ger mig fan på att det är av liknande anledning som tsunamibanden hemligstämplades.
2007-10-31, 07:32
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aj då
Vad är det för struntprat? Hon har naturligtvis inte jour 365 dagar om året. För mig får hon kröka hur mycket hon vill på sin lediga tid.
Svar. Ja, jag skulle gladeligen ta hennes uppdrag. Tror nog jag skulle nöja mig med 84000..

Det här hände på en kväll, kan man inte anta då att hon var ledig? Med tanke på att hon hade arbetat en full arbetsdag redan under dagen... Nej vad man i praktiken säger är att hon har tjänst dygnet runt, året runt.

Jag är inte så säker på att jag skulle ta hennes uppdrag även om jag skulle ha varit kvalificerad för det för den lönen. Vad skall man med en lön på 84000 i månaden till om man inte ens kan gå ut och dricka ett par glas vin efter en lång arbetsdag?

Citat:
OT. Jag ger mig fan på att det är av liknande anledning som tsunamibanden hemligstämplades.

Hemligstämplingen av tsunamibanden skedde i enighet mellan partierna i riksdagen, naturligtvis tiger Reinfeldt nu av samma anledning. Skillnaden är att sossarna nu vädrar politiska poänger och därför gör en annan bedömning än när det var deras man som var i hetluften...
2007-10-31, 07:49
Medlem
Citat:
Det här hände på en kväll, kan man inte anta då att hon var ledig?

Varför ska man anta det? En läkare tex. kan ha kvällsjour trots att han har jobbat hela dagen.

Citat:
Hemligstämplingen av tsunamibanden skedde i enighet mellan partierna i riksdagen, naturligtvis tiger Reinfeldt nu av samma anledning.

Samma anledning som vad? Vetskapen om att julberusade tjänstemän på regeringskansliet hade annat för sig än att hålla koll på nån jävla tsunami?
2007-10-31, 08:06
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Varför ska man anta det? En läkare tex. kan ha kvällsjour trots att han har jobbat hela dagen.

Med nya arbetstidsreglerna så får de inte göra så längre, det är ett av problemen med den nya lagstiftningen. Under en 24 timmars period skall man ha en sammanhängande viloperiod på 11 timmar och jour räknas som arbetad tid enligt lagen. Detta gör det svårt att fylla jourerna nu och samtidigt kunna arbeta på dagen.

Nu så kringgår man förmodligen lagen på olika sätt men det är en annan fråga.

Som jag skrev "Nej vad man i praktiken säger är att hon har tjänst dygnet runt, året runt." När regeringskanslierna oavsett politisk färg inte vill offentliggöra vilka arbetstider tjänstemännen har med hänvisning till rikets säkerhet så antar folk per automatik att de alltid är i tjänst så länge detta inte motbevisas...

Citat:
Samma anledning som vad? Vetskapen om att julberusade tjänstemän på regeringskansliet hade annat för sig än att hålla koll på nån jävla tsunami?

Samma anledning är hänvisningen till rikets säkerhet, att försvåra kartläggningen hur man arbetar m.m. När politikerna gemensamt mörkade Danielsson genom att hemligstämpla inpasseringslistor och mailband så skedde det av samma orsak som Reinfeldt nu vill mörka om Ulrikas arbetstid. I första fallet så var sossarna eniga i det här fallet vädrar man politiska poäng och agerar drev istället. (och JA jag är medveten att de borgerliga agerade drev mot Danielsson men i slutändan hemligstämplade man gemensamt)
2007-10-31, 08:42
Medlem
Citat:
Jag är inte så säker på att jag skulle ta hennes uppdrag även om jag skulle ha varit kvalificerad för det för den lönen. Vad skall man med en lön på 84000 i månaden till om man inte ens kan gå ut och dricka ett par glas vin efter en lång arbetsdag?

Varför inte? Hon har ju uppenbarligen ledig tid som alla andra. Tydligen är det bara för att förvilla "fienden" som man säger att hon jobbar dygnet runt. Då är det väl inte så dåligt med 84000/mån?
2007-10-31, 08:48
Medlem
Rocky69s avatar
Statsministern näst intill skäller ut en repporter från Rapport för två dagar sedan.
"Vem har sagt att hon var full, har ni några bevis för det? Ni måste sluta att hitta på historier bla bla bla"
Han såg pressad och mer än lovligt hängig ut.
Det bästa hade varit att direkt lagt korten på bordet och sagt bu eller bä.
Spekulationer och drev hade undvikits och historien hade fallit i glömska på några kick.
Är det inte lite dåligt att den person som har jour för rikets krisberedskap är full på krogen och kurtiserar med en repporter från fyran?
Tur att det inte var en sosse för då hade Fb brakat ihop när alla från extremhögern med Strix och Odes i spetsen skulle ryta till.
I en annan tråd pratas det om vänsterns hyckleri utan en tillskymelse till självkritik. Vilka hycklar nu?
2007-10-31, 09:32
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Statsministern näst intill skäller ut en repporter från Rapport för två dagar sedan.
"Vem har sagt att hon var full, har ni några bevis för det? Ni måste sluta att hitta på historier bla bla bla"
Han såg pressad och mer än lovligt hängig ut.
Det bästa hade varit att direkt lagt korten på bordet och sagt bu eller bä.
Spekulationer och drev hade undvikits och historien hade fallit i glömska på några kick.
Är det inte lite dåligt att den person som har jour för rikets krisberedskap är full på krogen och kurtiserar med en repporter från fyran?
Tur att det inte var en sosse för då hade Fb brakat ihop när alla från extremhögern med Strix och Odes i spetsen skulle ryta till.
I en annan tråd pratas det om vänsterns hyckleri utan en tillskymelse till självkritik. Vilka hycklar nu?
Men var hon full? Hur vet folk detta?
2007-10-31, 09:47
Medlem
Luposs avatar
Varenda vettig människa förstår att detta inte är någonting värt ens prata om. Sossar och vänstermedia försöker göra en höna av en fjäder, vad är nytt?
2007-10-31, 09:48
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Men var hon full? Hur vet folk detta?

Inte folk kanske, men statsministern bekräftade själv detta i går kväll samt att Tv4-mannen säger att hon var berusad till en viss grad.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in