2010-10-27, 14:10
Medlem
fiddmeistrs avatar
Din kompis Mytomanen

Hade varit kul att ta del av era mest märkliga/underhållande historier när folk har ljugit friskt om något som inte alls stämde.

Vad mig själv beträffar så kan jag inte för stunden komma på något "out of the blue". Det händer ibland att nån kamrat ljuger om vilka dem har legat med vilket senare visar sig vara helt åt helvete mycket skitsnack. Eller när en bekant påstod att hon hade befunnit sig i Berlin under hela förra sommaren, festat som fan och träffat riktigt schööna människor. Det kom senare fram att hon hade spenderat sommaren med att läsa upp ämnen på Komvux och kännt sig allmänt misslyckad. Det märkliga va att varje gång man hörde av henne så var det alltid "liv och festligheter" i bakgrunden..Hon lär väl ha suttit med telefonen mot dator högtalaren eller nått.
Citera
2010-10-27, 14:22
Medlem
En random turkpolare till min kompis höll benhårt på att han "var och provspelade för Barca" och att han festade med Ronaldinho osv. Snubben var dålig på fotboll, skitful och gick i 3an på gymnasiet för 3e försöker i rad. Han LACKADE om någon sade emot det, fyfan vad kul man hade åt honom.

Sen har vi Jim, från Trelleborg.. som i 13 års-åldern drack 120% alkohol
Citera
2010-10-27, 14:22
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Rolig tråd
Jag kommer bara på en speciell nu. Har en polare som är lika gammal som jag. När vi var mindre då gick vi förbi en snubbe som målade sitt staket blått.
Då sa min polare "Det är min farsa som har dödat en blå elefant" kan även tillägga att snubben var 100% seriös.
Sen har denna snubbe dragit massa små myter, jag kommer inte på någon speciell nu men den jag sa först är nog värd att nämna.
Citera
2010-10-27, 14:23
Medlem
Rembrandths avatar
Kände en tjej förut för flera år sedan som ljög och skröt om precis allting, saker som var helt galna ibland.
Till att börja med sa hon att hon var väldigt rik, hennes farsa va skitrik och hon hade rest över hela världen. Hon hade en egen lägenhet och fått ett skadestånd på 100 000 för något som hon betalat lägenheten med. Hon ljög om vad hon hade för husdjur, hur dyra skor hon hade (typ 15 000 kr för ett par) och så jobbade hon på en cirkus och tjänade en massa pengar varje sommar. På helgerna jobbade hon lite på ett lokalt musteri och sa sig tjäna över 20 000 kr i månaden. Men den värsta lögnen var ändå när hon sa att hon hade lärt sin hund att sitta vid msn och att hon kunde sitta och chatta med den om dagarna.
Citera
2010-10-27, 14:24
Medlem
mazdaqs avatar
En polare drog en historia jag hade sett på Urban legends en vecka innan. Jag sa inget, tyvärr.
Citera
2010-10-27, 14:24
Medlem
Hade en skum kompis i högstadiet som ljög om att hennes pappa hade dött. Hon bodde med mamman och de hade bråkat, vilket hon hade svårt att ange som giltligt skäl för att söka tröst för när hon ringde mig. Istället säger hon att pappan dött i en bilolycka och hon frågar om hon får komma över. Jag satt och tröstade henne hela kvällen, min mamma gjorde iordning fika och hon blev ompysslad såklart.

Det gick några dagar och sen fick jag höra på omvägar att hon hade ljugit. Blev väldigt besviken men fortsatte umgås med henne tills en dag då jag fick nog. Hon stal pengar av mig, ljög om det mesta, stal kläder från kompisar och var allmänt oberäknelig. Sade upp bekantskapen, en befrielse!
Citera
2010-10-27, 14:26
Medlem
selannes avatar
Jag hade för mig att det redan fanns en stor tråd om mytomaner. Men jag kan inte hitta den nu

Men en kompis sa förut till mig att han hade en flera meter lång penna
Citera
2010-10-27, 14:35
Medlem
kerfuffles avatar
Hade en jobbarkompis som ljög så fort han öppnade käften.
Det var verkligen heeeelt osannolika historier om helt löjliga saker.

En historia jag kommer ihåg lite extra var att han blivit filmad, och stoppad, av ett par poliser när han kom körande i sin (enligt honom själv, då) supercoola och megatrimmade Renault i typ 230 på en 90-väg, blivit inplockad i polisbilen och själv fått se bandet.
Fast tydligen hade de blivit så charmade av honom (säkert var det hans moppefjun som var det charmerande) att de släppte honom med ett höjt pekfinger, ungefär. Inga böter, ingetning.

Han drog konstant sådana här historier. Säkerligen var en liten portion av historierna sanna, men han överdrev så fruktansvärt om varenda grej.
Det kunde vara en fest där han hoppat från fjärde våningen och landat på asfalt utan en skråma, för han hade lärt sig "landa på rätt sätt" av en militärkompis från Kuba, typ.

Jag kan sitta och försöka minnas lite fler lögner han dragit. Kan säkert komma på något mer.
Citera
2010-10-27, 14:36
Medlem
Har en barndomskompis som alltid ska "värst" när man berättar saker som hänt och det slutar alltid med att han varit med om värre saker och hamnat i skottlossningar, och hittat sin farbror död i köket och det var blod upp till tröskeln mm.

Men den bästa är ändå när han för många år sedan hade cyklat till vår fritidsgård som vi hade där vi andra redan var och kom inspringandes och frågade om vi inte hade sett ljusskenet utanför? Vi sa nej och han drog en lång historia om hur han hade cyklat och plötsligt sett en stor komet komma mot honom så han i princip fick ducka på cykeln så att han inte skulle bli träffad.

Otroligt nog var det ingen annan som sett detta och inget stod det i tidningen eller inte ens ett spår av denna komet men han hade iallafall duckat för den! Epic!
Citera
2010-10-27, 14:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Hade en i min paralellklass som hade kört med sin extremt trimmade go-cart på vägen.(Han körde ifrån snuten som han sade.) När han kom till skolan efter helgen så hade han tjut i öronen och huvudet eftersom han hade kört så fort att han sprängde ljudvallen.....
Citera
2010-10-27, 14:39
Medlem
kerfuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hade en i min paralellklass som hade kört med sin extremt trimmade go-cart på vägen.(Han körde ifrån snuten som han sade.) När han kom till skolan efter helgen så hade han tjut i öronen och huvudet eftersom han hade kört så fort att han sprängde ljudvallen.....

HAhahaha, bästa jag hört!
Ska också spränga ljudvallen med min gokart.
Citera
2010-10-27, 14:41
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerfuffle
HAhahaha, bästa jag hört!
Ska också spränga ljudvallen med min gokart.
Jag har fler storys från denna kille om nån vill höra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in