• 2
  • 3
2007-11-01, 23:42
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
omtentaperioder är tre stycken per år. den första är precis innan skolan börjar i september och då kan du göra alla tentor som du vill och har behörighet till. Jul går alla tentor utom de som gått lp 3. Vid påsk kan du ta tentor som gått läsperiod 3.

Nu kanske det här känns lite petigt, men det bör väl bara kurserna i lp 2 som går på påsken, eftersom de oftast inte är rättade till julomtentorna - och det kan ju vara bra att veta om man kuggat en omtenta innan man går upp på den. Så funkar det på Chalmers, i alla fall.
Citera
2007-11-02, 08:46
Medlem
Sartres avatar
Ja det var faktiskt jävligt dåligt. Det är tentorna lp 2 som går på påsken.
Citera
2007-11-02, 19:00
Medlem
Aiolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_med_k
Låter nästan lite mycket att 50% kuggar algebran. Det är en riktig "typtals-tenta" som inte kräver många dagars plugg för att fixa. Måste handla lite om lathet va?(eller så kanske inte alla kör min tentapluggs-stil )
Nu ger du mig ångest, jag har fortfarande den efter mig.
(Fast det handlar nog mest om lathet i kombination med noll studieteknik när jag läste kursen, så vid jul hade jag tänkt ta den en gång för alla).
Citera
2007-11-03, 11:26
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aioli
Nu ger du mig ångest, jag har fortfarande den efter mig.
(Fast det handlar nog mest om lathet i kombination med noll studieteknik när jag läste kursen, så vid jul hade jag tänkt ta den en gång för alla).

Hehe, sorry inte meningen att ge dig ångest.
Den tentan jag skrev i linjär algebra var så pass typtals-aktig så när tenta-perioden kom tog jag ett gäng gamla tentor och började med att gå igenom tal 1 på alla tentor, sedan tal 2 osv. och det funkade fint (nästan hela mitt kompisgäng gjorde likadant). Kan även flika in att jag just i den kursen snittade ungefär ett tal per lektion också.

Lycka till i jul med tentan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in