2013-08-09, 13:35
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Synd att det inte gäller inläggen också. Och det är där skickliga moderatorer kan få ordning på delforumet.

Jag håller med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad menar du med "aktiv"? Som inläggs-bidragare, hålla sig informerad om forum-innehållet eller aktivt 'ingripa' oftare?

Om det är det sista då anser jag att Sun Rulers nuvarande 'policy' är båda insiktsfull och allmänt respekterat blant forumets stadiga medlemmer.

Jag menar naturligtvis att vi behöver en till moderator som städar upp här på forumet. En moderator som deltar i diskussionerna gör mig detsamma. Sun Ruler har jag som sagt inga problem med, men det är risk med att han blir överbelastad ifall han arbetar själv. Det är så jag tänker.
Citera
2013-08-09, 13:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Jag menar naturligtvis att vi behöver en till moderator som städar upp här på forumet.

"Städa upp"??

Eftersom du själv har problem med båda omfattningen av yttrandefriheten och inte kan argumentera särskild bra för din egen sak?
Citera
2013-08-09, 13:59
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
"Städa upp"??

Eftersom du själv har problem med båda omfattningen av yttrandefriheten och inte kan argumentera särskild bra för din egen sak?
Jag håller med MannenBakomDig. Det behövs städas från överdriven OT och personangrepp och vendettor. Det är tröttsamt att läsa samma sak i var och varenda tråd oavsett ämne. Nu är det bevis hit eller dit som gäller.

Någon trosfråga på ett teologiskt plan verkar omöjlig att hålla, det är falsk diktomi eller strawman var man än läser. Inte särskilt kul. Om detta VET vi äldre rävar redan. Och det intresserar mig att komma åt de djupare teologiska debatterna.. Mina egna bevis för icke-tro har jag redan och behöver inte åka ångvält över allt i försök att tysta debatter.

Det är också orsaken ibland till att jag attackerar främst abrahamiter egentligen oförtjänat för många skribenter, just för att det finns andra synpunkter i världen. Det ska inte ses som en personlig attack, inte heller attack på deras tro. Men få närvarar här med österländsk insyn på saker och ting, och just dessa synsätt får kängor både hit och dit dagligen på FB.
Senast redigerad av Golachab 2013-08-09 kl. 14:08.
Citera
2013-08-09, 14:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Jag håller med MannenBakomDig. Det behövs städas från överdriven OT och personangrepp och vendettor. Det är tröttsamt att läsa samma sak i var och varenda tråd oavsett ämne. Nu är det bevis hit eller dit som gäller.

Jag däremot anser att sån "städning" i mycket stor omfattning är en självregulerande mekanism och att för mycket 'byråkrati' bara blir en egen paragraf-värld som kan bli en manipulations-bas.

Citat:
Någon trosfråga på ett teologiskt plan verkar omöjlig att hålla,

Det är väl upp till intresserade och/eller kompetente medlemmer att skapa detta. Själv har jag trivts i sällskap med t.ex. Misaantrop och BRT.

Citat:
det är falsk diktomi eller strawman var man än läser.

Visst, men hur skall detta förebyggas? Genom att föreskriva kvalitets-minimumskrav på religions-doktrinell presentation eller rent av förbud mot religiöst (eller anti-religiöst) predikande.

Citat:
Inte särskilt kul.

Men enklare än halvsidas identiska inlägg om EXAKT det samma som dom förra nittioelva gånger.

Citat:
Om detta VET vi äldre rävar redan. Och det intresserar mig att komma åt de djupare teologiska debatterna..

Vad förhindrar dig?

Citat:
Mina egna bevis för icke-tro har jag redan och behöver inte åka ångvält över allt i försök att tysta debatter.

Det är varje enskilda medlems rätt att ha sin motivation för att delta; och din är lika legitim som alla andras. Emå har även religiösa predikanter denna 'rätt'; oavsett hur monotona och substanslösa dom är.

Citat:
Det är också orsaken ibland till att jag attackerar främst abrahamiter egentligen oförtjänat för många skribenter, just för att det finns andra synpunkter i världen. Det ska inte ses som en personlig attack, inte heller attack på deras tro. Men få närvarar här med österländsk insyn på saker och ting, och just dessa synsätt får kängor både hit och dit dagligen på FB.

Kanske det helt enkelt inte finns tillräckligt många som kan/vill delta.
Citera
2013-08-09, 15:25
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Jag däremot anser att sån "städning" i mycket stor omfattning är en självregulerande mekanism och att för mycket 'byråkrati' bara blir en egen paragraf-värld som kan bli en manipulations-bas.

Jag efterlyser inte fascistisk moderering.

Citat:
Det är väl upp till intresserade och/eller kompetente medlemmer att skapa detta. Själv har jag trivts i sällskap med t.ex. Misaantrop och BRT.
Nej det är inte upp till den enskilde när 10-tals löss spammar sönder trådarna att de blir fullkomligt ointressanta att följa.

Citat:
Visst, men hur skall detta förebyggas? Genom att föreskriva kvalitets-minimumskrav på religions-doktrinell presentation eller rent av förbud mot religiöst (eller anti-religiöst) predikande.
Att just detta inte behöver återberättas i varje svar där det faktiskt förekommer.

Citat:
Men enklare än halvsidas identiska inlägg om EXAKT det samma som dom förra nittioelva gånger.
Jag förespråkar inte teisternas "det-bara-är-så" heller. Det är också ointressant.

Citat:
Vad förhindrar dig?
De andra skribenternas översvämmning av tråden som fullkomligt dränker den med inlägg som gör att det krävs mycket tid att faktiskt komma åt de få inlägg som är trådens ämne och besvara dessa. Den tiden har jag inte.

Citat:
Det är varje enskilda medlems rätt att ha sin motivation för att delta; och din är lika legitim som alla andras. Emå har även religiösa predikanter denna 'rätt'; oavsett hur monotona och substanslösa dom är.
Ja, oc h det är olyckligt att ateister och teister alltid måste boxas i trådar även om ämnet är av annan natur. Ofta pga vendettor.

Citat:
Kanske det helt enkelt inte finns tillräckligt många som kan/vill delta.
Och beror på vad jag just skrev. Intresset att mobbas är litet bland dessa utövare, vilket många av mina PM's bevittnar.
Citera
2013-08-10, 14:28
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Naturligtvis. Jag utgår ifrån att moderatorn som kommer att sättas in (förhoppningsvis) kommer att vara aktiv. Det finns inget värre än en moderator som inte är aktiv. Kvalité framför kvantitet.

Med aktiv menar jag någon som har intresse för delforumet, inte att vederbörande måste skriva i varenda tråd.
Citera
2013-08-10, 19:15
Medlem
kuddenchristos avatar
Jag tycker att en moderator i detta delforum inte räcker. Det verkar som att det behövs ungefär fyra moderatorer för att det ska bli ordning och reda här.
Citera
2013-08-12, 00:00
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag tycker att en moderator i detta delforum inte räcker. Det verkar som att det behövs ungefär fyra moderatorer för att det ska bli ordning och reda här.

Nu skulle jag vilja påstå att en moderator inte räcker i något forum, varken detta eller något annat delforum.

Det blir för mycket för en person att hålla reda på ett helt delforum.
Citera
2013-08-12, 08:07
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag vill först och främst tacka er för era kloka synpunkter och jag är övertygad om att vi kan göra den här forumsdelen ännu bättre.

Jag vill också framföra ett stort tack till alla som bidrar med att rapportera inlägg, det gör mitt arbete så mycket lättare.

Jag kan också säga att vi arbetar med förstärkning.

Tack för att ni visar hänsyn och förståelse för att man inte alltid hinner med.
Citera
2013-08-17, 00:41
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Med aktiv menar jag någon som har intresse för delforumet, inte att vederbörande måste skriva i varenda tråd.

Det är så jag menar också. Moderatorn får gärna bidra med inlägg, men det är inget som jag ser som något krav. Så länge moderatorn rensar i trådarna och håller koll på läget så är allt kalas.

Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo

Jag har kanske överdrivit en smula. Det är dock inte lämpligt att sköta en hel forumsektion helt själv, särskilt inte när vissa trådar växer hur snabbt som helst.
Citera
2013-08-18, 21:01
Medlem
Golden.Rations avatar
Det saknas fler nyanser. Hela delforumet börja kännas som en enda stor tråd om Guds existens, tråkigt.
Citera
2013-08-18, 21:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Hela delforumet börja kännas som en enda stor tråd om Guds existens, tråkigt.

Det har säkert sin förklaring i, att en mycket stor del av det pro-teistiska material som presenteras vilar på stenhårda a priori-antaganden och cirkel-argument som är icke-diskutable; och som serveras i predikande-form.

Vilket naturligvis också är acceptabellt från ett yttrandefrihets-perspektiv, men så gott som aldrig ledar till annat än quoteminingskrig mellan 2-3 teister, eller religions-kritiska kommentarer om att: "Det INTE bara är så"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in