Citat:
Ursprungligen postat av Rosinda
Bra försök! Men vilken klyscha... Den här frågan handlar inte om demokrati.
Kanske inte för dig och dina geliker. Men för dom flesta andra ...... från inläggs-skrivare till admin ..... inkluderas politiska och filosofiska betraktninger i vilka GRUNDLÄGGANDE varderinger ett liberalt forum överlag har i sina principer.
Citat:
Den handlar om att ha ett fungerande religionsforum, där ämnen utöver religionskritik kan diskuteras och där människor som har personlig erfarenhet av ämnet som forumet säger sig behandla känner sig välkomna.
Att upprepa postulatet: "På våra premisser" oändligt gör inte detta postulat 'sant'.
Citat:
Där även dessa ges möjlighet att skriva on-topic svar på ämnen utan att bli konfronterade med off-topic nonsens och kallade hjärnskadade, psykiskt sjuka och liknande (se aktiva trådar).
Jag försökar själv hålla mitt öppna spräk på ett dämpat nivå. Men man kan ändå vara obegränsat insinuant på ett rumsrent sätt. Vad är skillnaden egentligen mellan att säga: "Din personliga kompetens är otillräcklig och du är intellektuellt ohederlig" och "Du är en idiot, som ljugar"?
Citat:
Om det bästa du har att komma med, är en kliché om demokrati så har du inte vidare starka argument.
Som sagt ovan, då anser jag det själv som ett bra argument, och vad du manifesterar här ger ju en kraftig indikation om, vad DU menar om demokratins principer.
Citat:
Förövrigt så behöver man bara ta en snabb titt på trådarna i forumet för att konstatera att den "demokratiska" modell som du förespråkar, har förpassat forumet till en anarkistisk lekskola för ateister.....
Ateister blir anarkister? För att vi inte tror på självutnämnd filosofisk positivism i teistisk tappning. Jag kan rekommendera att du trots din motvilja ändå förkovrar dig i politik och filosofi som ett djupare och bredare underlag i detta sammanhang.
Citat:
........och en plats där religiösa och/eller människor med hyfs och still knappast vill besöka i ett längre perspektiv.
Jag delar inte dina subjektiva värde-normer om detta.
Citat:
Skall det fortsätta så här så får du och dina trosfränder gärna husera ostörda för min del.
Det är ditt val. Och du menar förmodentligen mina A-tros fränder (om det nu öht är relevant).