2011-11-14, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Och ur min synvinkel:

"stackars ateister, så vilseledda"
"akta så ni inte hamnar i helvetet"
"alla ateister saknar moral, för moral får man bara från gud"
"Syndafloden har skett, jag har bevis"
"Evolutionsteorin är fel"
"Evolutionsteorin är en konspiration"
"Kreationism, kreationism, bla, bla"

Jag gillar att bemöta såna här stollerier, det är därför är jag här. Tycker du det är tröttsamt att diskutera kanske du ska undvika diskussionsforum?

Och nej, tror inte du vill lära dig nya saker, har flera gånger sett dig hoppa ur trådar med kommentarer i stil med att "jag tror vad jag tror" istället för att ta åt dig av argumenten som visar att du tänkt fel.

Men om någon frågar andra kristna om bibliska svar på en fråga, varför kan de inte få det - utan skall behöva traggla sig igenom en storm av ateistiskt tjafs?

Det är säkert tio gånger fler ateister på forumet så de kristna får knappt en syl i vädret och blir påhoppade för varenda kommentar de gör. För att hitta ett svar på en fråga jag ställt så får jag läsa sidor av angrepp och repeterade ateistiska trossatser.

När det gäller att "bevisa" för mig att jag har fel, så kan ingen det här. Eftersom jag tror att Gud är både större och klokare än någon på Flashback och hans ord är ofelbara, till skillnad från FBarnas.
Citera
2011-11-14, 19:52
Medlem
Danieloss avatar
Skulle deltagare i diskussionsforumet kunna göra det lite lättare genom att lägga till en liten beskrivning vad man tror på till sin avatar? T ex "Konservativ kristen", "Agnostiker", "Mormon" eller liknande? Det skulle göra det lite lättare att hålla koll och förstå sig på diskussionsmedlemmarna.
Citera
2011-11-14, 19:52
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavenderSky

När det gäller att "bevisa" för mig att jag har fel, så kan ingen det här. Eftersom jag tror att Gud är både större och klokare än någon på Flashback och hans ord är ofelbara, till skillnad från FBarnas.

Är rätt säker på att du varit i syndaflodstråden och rotat för en tid sen och kommit med en del förslag som.. eh.. inte direkt var fysiskt genomförbara. Men jag kan ha fel.

Och jodå, jag tycker också upprapade oneliners från bägge läger är rätt tröttsamma, men man får ju välja ut russinen ur kakan. Kass metafor egentligen, ogillar russin, gillar kaka.
Citera
2011-11-14, 21:52
Medlem
Varangians avatar
Jag kan inte säga att det är så stora problem jämfört med andra delforum med en spekulativ inriktning.
Vad man dock kan behöva är fler bra trådstarter, inte fler "Tro på gud är kass" eller "Sverige är hem för Satan". Ta en avgränsning som går att debattera och gör den öppen för alla med intresse, styr med mild hand tillbaka diskussionen till topic när den (nästan oundvikligen) går OT i några sidodiskussioner.
Senast redigerad av Varangian 2011-11-14 kl. 21:57.
Citera
2011-11-14, 22:05
Bannlyst
Med tanke på att du är en av de största syndarna själv, så är jag inte förvånad att du tycker saker och ting är som de ska. Starta egna trådar i stället för att hoppa in i trådar där din input inte behövs.
Citera
2011-11-14, 22:17
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Med tanke på att du är en av de största syndarna själv, så är jag inte förvånad att du tycker saker och ting är som de ska. Starta egna trådar i stället för att hoppa in i trådar där din input inte behövs.

Suck, håll dig till topic tack. Som jag ser det har vi två alternativ; göra forumet privat och med åsiktskontroll eller höja kvaliteten på trådstartar och (så långt det går) inlägg. Trådstartar bör vara enklare för moderatorerna att kolla upp. Men ett visst trolleri, dåliga inlägg, OT får man leva med i ett öppet forum.
Citera
2011-11-14, 22:54
Bannlyst
Sätt ihop religion och paranormala, Dom är EXAKT samma ursprung..
Det har att göra med religionen som beskriver det.
Och paranormalitet är samma som religion punkt slut!
Citera
2011-11-17, 12:09
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Med tanke på din religion flinade jag lite där. Elfte budordet: I skolen icke gå off topic i öppna diskussionsforum.
Citera
2011-11-18, 01:34
Medlem
Mortiss avatar
Jag önskar mig en bredare debatt och TS. Det som nu är förhärskande är ateister kontra mer eller mindre bokstavstroende kristna. Dessutom är debatterna ofta på en låg nivå utan respekt och med sakliga argument. Ett sundare debattklimat skulle utveckla forumet så att det växer en nivå och blir mer intressantare.
Citera
2011-11-18, 21:55
Medlem
Rosindas avatar
Det går inte att ha ett forum om religion, där 9 av 10 användare är ateister som avskyr allt vad religion heter.

Ungefär som att ha ett matlagningsforum med användare som hatar mat och hoppar på alla som gillar mat och att äta.

Det här forumet kommer aldrig fungera på ett vettigt sätt förrän man löst det här problemet genom att skapa ett subforum eller en subtråd där man kan diskutera ämnen som Guds existens (eller inte) som apologetics eller starta ändlösa trådar om att muslimer är tyranner och kristna korkade osv.

Sedan ha ett forum där religiösa frågor kan diskuteras av de som tycker att religion är något positivt och intressant.
Citera
2011-11-18, 22:00
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosinda
Det går inte att ha ett forum om religion, där 9 av 10 användare är ateister som avskyr allt vad religion heter.

Ungefär som att ha ett matlagningsforum med användare som hatar mat och hoppar på alla som gillar mat och att äta.

Det här forumet kommer aldrig fungera på ett vettigt sätt förrän man löst det här problemet genom att skapa ett subforum eller en subtråd där man kan diskutera ämnen som Guds existens (eller inte) som apologetics eller starta ändlösa trådar om att muslimer är tyranner och kristna korkade osv.

Sedan ha ett forum där religiösa frågor kan diskuteras av de som tycker att religion är något positivt och intressant.

Vad du gnäller! Varför inte tipsa lite av dina kristna bekanta om forumet om du behöver backup? Vi kan väl inte hjälpa att teister inte gillar att komma hit trots att alla är välkomna att delta.
Citera
2011-11-18, 22:03
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortis
Jag önskar mig en bredare debatt och TS. Det som nu är förhärskande är ateister kontra mer eller mindre bokstavstroende kristna. Dessutom är debatterna ofta på en låg nivå utan respekt och med sakliga argument. Ett sundare debattklimat skulle utveckla forumet så att det växer en nivå och blir mer intressantare.

Ja, mer liberala kristna hade varit trevligt. Håller med om att vi borde vara mer respektfulla mot varandra. Uppenbarligen är religion ett ämne som trots sekulariseringen väcker starka känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in