Om man ska börja spåna utan att ha etablerat konkret samtal med mods, så är det ju spekulation.
Så jag ska ta mig en undring en undring då , med reservation för att jag har bättre saker att änka på än att en moderator, nu har annat att göra och jag är ej villig att gräva i frågan, men diskussionsbenägen som jag är, så ska jag som sagt yppa en tanke som kan slå mig, när detta var visst jättekänsligt för er.
Om alltför många, kanske sjukt många okynnesrapporteringar låt säga, haglar in och mods bedömer att en merpart av inrapporterade inlägg, visar sig vara baserade på urlöjlig kverulans av obetydlig karaktär, så blir det inte då sjukt tröttsamt att harva spaltkilometer av inlägg, se sin inkorg överfull av patetiska kalgomål, som i emotionell ursinnighet laddar bekräftelsekåta krav om än avstängningar , än omgående titt, än personlighetsstörningar som inte kan ens tolka svenska språket, och om alla vidare kanske irrelevanta rapporteringar, som gör mods-uppdraget till ett trist sorteringsarbete, istället för moderering som ger iaf lite mening.
jag bara undrar, jag spekulerar inte ens. för jag har inte en susning om hur en erson tänker, när den avböjer att moderera i forum där religiös fanatik, emellanåt.. kan.. ge sig till känna.
Som medlem enbart, sr man redan tillräckligt. my point of view.
Men, om.. en bra moderator gör ett gott jobb, kan en moderator vara gott nog! Det kan handla om resurser. VArför i helsike måste forumed nedklassas, för att en moderator försvinner?
blir du anfängd av lusten att sabotera, för att du ser att det finns nu inte fem moderatorer? det betyder att väl medlemmarna får skärpa sig, och förstå vad olika gränsavsnit är, t.ex vad är topic vad inte, vad är kränkning vad inte, och sådant.
Btw : Jag föreslår Bogo som moderator - men denne har redan betackat sig.