2007-10-30, 16:03
Medlem
xfiler76s avatar
Har haft mycket problem med att kycklingen blir vldigt torr nr jag steker den i pannan. Sg att ni diskuterade att kra i lergryta. Tyvrr har jag ingen sdan. Skulle vilja f kyckling att inte bli s torr ven nr man inte fyller den med ngot samt vill vara sker p att den blir genomstekt.
Ngon som har ngot tips ??
Citera
2007-10-30, 16:16
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xfiler76
Har haft mycket problem med att kycklingen blir vldigt torr nr jag steker den i pannan. Sg att ni diskuterade att kra i lergryta. Tyvrr har jag ingen sdan. Skulle vilja f kyckling att inte bli s torr ven nr man inte fyller den med ngot samt vill vara sker p att den blir genomstekt.

Bryn fileerna i stekpanna och stoppa in dem i ugnen p 175 grader med stektermometer instlld p 70 grader.
Citera
2007-10-30, 16:31
Medlem
Avon Barksdales avatar
Citat:
Rulla den lite i mjl och stek sen. Smaken frndras inte men kycklingen blir saftigare.
Citera
2007-10-30, 16:40
Medlem
dePauls avatar
Va trkigt att skfunktionen inte fungerar riktigt. Det var inte lngesedan vi hade en trd som hette "Kyckling p gott och ont" dr det kom mnga bra tips!

Rent allmnt skall man bryna p kycklingen fr att sedan fortstta meddelst en annan vrmeklla p lgre vrme, ibland s lgt som 120-140 grader.

Kycklingen br ocks vila en stund efter avslutad tillagning. Helst i en alufolie.

~Paul~
Citera
2007-10-30, 17:03
Medlem
Hudsalvas avatar
Kyckling p gott och ont.
Citera
2007-10-30, 17:14
Medlem
xfiler76s avatar
okej tackar skulle anvnt sk frst visste dock inte vad ja skulle ska p fr att f rtt svar.
Citera
2007-10-30, 17:20
Medlem
Citat:
okej tackar skulle anvnt sk frst visste dock inte vad ja skulle ska p fr att f rtt svar.

Torr kyckling kanske

Ngot jag brukar gra nr jag vill ha snabb god kyckling r att skra filn i mindre bitar och sen krydda den. Den gr fortare att steka och den blir inte torr p en flck. r kanske fr att det r lika stora bitar, och drfr lttare att f perfekt verallt.
Citera
2007-10-30, 17:21
Medlem
Rimma kycklingen i en saltlsning ett par timmar innan du tilllagar den , jag upplever iallafall att kycklingen blir mycket saftigare d.
Citera
2007-10-30, 17:57
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudsalva
Kyckling p gott och ont.
Tack fr det .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera