• 1
  • 2
2007-10-30, 14:18
Medlem
Är det någon som har erfarenheter av skräddarsydda kostymer från Suitopia? De verkar seriösa. Men tänkte kolla vad andra säger först.
1200 för en kavaj är ju ganska bra

Då jag är 170 och tydlgen har för min längd relativt korta armar (något jag aldrig märker i något annat sammanhang) så har jag inget egentligt annat val än att skräddarsy. De flesta tillverkare gör bara ned till 46, vilket är gjort för att man ska vara kring 180 och välbyggd. En del tillverkare sträcker sig ned till 44 i vissa modeller (svart och kritstreck). 42r kan man hitta utomlands men då måste jag ändå korta ärmarna 5-10 cm.
Skräddarsytt för 1200 känns därmed bättre.
Citera
2007-10-31, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkismedlök
Är det någon som har erfarenheter av skräddarsydda kostymer från Suitopia? De verkar seriösa. Men tänkte kolla vad andra säger först.

Då jag är 170 och tydlgen har för min längd relativt korta armar (något jag aldrig märker i något annat sammanhang) så har jag inget egentligt annat val än att skräddarsy. De flesta tillverkare gör bara ned till 46, vilket är gjort för att man ska vara kring 180 och välbyggd. En del tillverkare sträcker sig ned till 44 i vissa modeller (svart och kritstreck). 42r kan man hitta utomlands men då måste jag ändå korta ärmarna 5-10 cm.
Det är inte SKRÄDDARSYTT!!
Det är på sin höjd måttanpassad industriproduktion de har, är bra trött på alla som missutnyttjar begreppet skräddarsytt, vilket innebär 1 måttagning och 3 prövningar och att hela plagget sys av en och samma person från början till slut.
Har du lika korta nervosedyn armar som Peder? Strl 42 är ju för fan mindre än barnstorlek 160cl
Citera
2007-10-31, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle-gusaf
Det är inte SKRÄDDARSYTT!!
Det är på sin höjd måttanpassad industriproduktion de har, är bra trött på alla som missutnyttjar begreppet skräddarsytt, vilket innebär 1 måttagning och 3 prövningar och att hela plagget sys av en och samma person från början till slut.
Har du lika korta nervosedyn armar som Peder? Strl 42 är ju för fan mindre än barnstorlek 160cl

OK?

Exakt vad är det du rekomenderar?
Citera
2007-10-31, 18:05
Bannlyst
En streckbänk för att få längre armar
Nej men gå till en riktig herr butik så bör de kunna beställa hem rätt storlek åt dig, även om du kanske måste korta ärmarna lite alternativt måttsy i en butik som kan sin sak..
Citera
2007-10-31, 23:22
Medlem
Herrbutiker brukar sällan själva sy kläder.

Den lokala butiken i Borlänge kan skicka iväg mått till sina leverantörer för att få en måttsydd för 5000 (dvs samma sak som Suitopia fast tre gånger så dyrt).

Någon här som provat Suitopia?
Citera
2007-11-02, 11:16
Medlem
Suitopia

Jag har just beställt måttsydd kostym från Suitopia. Tyckte det kändes enkelt när man tog måtten, trots att jag var lite tveksam innan. Kul att kunna välja design och tyger och ska bli spännande att se hur den kommer att passa
Citera
2008-03-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elbjoerno
Jag har just beställt måttsydd kostym från Suitopia. Tyckte det kändes enkelt när man tog måtten, trots att jag var lite tveksam innan. Kul att kunna välja design och tyger och ska bli spännande att se hur den kommer att passa

Hur passade kostymen? går själv i samma tankebanor
Citera
2008-03-20, 14:21
Medlem
Reardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkismedlök

barnavdelningen? finns ju kostymer där också, då kommer du undan billigt också..
Citera
2009-01-02, 17:15
Medlem
Fler erfarenheter av Suitopia?
Citera
2009-01-02, 19:31
Medlem
Schlagtras avatar
Personligen skulle jag aldrig köpa en kostym utan att ha provat den först, det finns alltid en risk att det går åt helvete, skulle hellre köpa kostym från Zara/Brothers eller dylikt med den budgeten.
Citera
2009-05-06, 01:27
Bannlyst
Ok, har någon här erfarenhet av företaget? Har de bra kvalitativa kostymer? Jag vill ha en ljusgrå av hög kvalitet a la Sonny Crockett Miami Vice
Citera
2009-05-06, 08:55
Medlem
Panchreas avatar
http://thedronesclub.wordpress.com/2...20/suitopiase/

Dessa anglofiler verkade gilla suitopia. De har några fler suitopia inlägg om ni söker på bloggen.

Verkar vara ett hyvens företag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in