2009-05-06, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Panchrea
http://thedronesclub.wordpress.com/2...20/suitopiase/

Dessa anglofiler verkade gilla suitopia. De har några fler suitopia inlägg om ni söker på bloggen.

Verkar vara ett hyvens företag.

Låter bra. Men det finns ju vissa varningstecken ändock som recensenten tar upp som man inta kan negligera om man söker prima kvalitet.
Citera
2009-05-06, 10:39
Medlem
Panchreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmost
Låter bra. Men det finns ju vissa varningstecken ändock som recensenten tar upp som man inta kan negligera om man söker prima kvalitet.

Prima kvalitet och 2000kr går tyvärr inte hand i hand. Man får ju ta det för vad det är. Ett billigt sätt att få en kostym som sitter okej jämfört med Dressman.
Citera
2009-05-06, 18:21
Medlem
cumdrencheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkismedlök
Är det någon som har erfarenheter av skräddarsydda kostymer från Suitopia? De verkar seriösa. Men tänkte kolla vad andra säger först.
1200 för en kavaj är ju ganska bra

Då jag är 170 och tydlgen har för min längd relativt korta armar (något jag aldrig märker i något annat sammanhang) så har jag inget egentligt annat val än att skräddarsy. De flesta tillverkare gör bara ned till 46, vilket är gjort för att man ska vara kring 180 och välbyggd. En del tillverkare sträcker sig ned till 44 i vissa modeller (svart och kritstreck). 42r kan man hitta utomlands men då måste jag ändå korta ärmarna 5-10 cm.
Skräddarsytt för 1200 känns därmed bättre.

46 är verkligen inte gjord för någon som är 180 cm långt. Snarare 175 och lite under detta. 42 är extremt litet och behöver du ta av 5-10 cm från en sådan kavaj kan du inte ha tillstymmelse till armar, speciellt inte när du skriver att du är 170 cm.

Som resten av folket skriver skulle jag nog inte heller satsa på en skräddarsydd kostym du aldrig testat, kan ju gå käpprätt åt helvete. Testa kavajerna på HM innan du bestämmer något. Deras storlekar är väldigt små så en 44 kanske skulle funka där, med en rejäl portion tur så klart.
Citera
2009-05-06, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Panchrea
Prima kvalitet och 2000kr går tyvärr inte hand i hand. Man får ju ta det för vad det är. Ett billigt sätt att få en kostym som sitter okej jämfört med Dressman.

Det har du rätt i. Så tycker du jag ska satsa på en kostym därifrån?
Citera
2009-05-07, 15:37
Medlem
Tycker jag absolut du ska göra! De verkar ha förbättrat sidan/butiken nu på senare dagar också. Har själv beställt en kostym och väntar med spänning!
Citera
2009-05-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daves
Tycker jag absolut du ska göra! De verkar ha förbättrat sidan/butiken nu på senare dagar också. Har själv beställt en kostym och väntar med spänning!

Berätta när du får veta resultatet. Svårt att beställa när man inte vet färg-nyanserna riktigt. De sysns så jävla dåligt på deras sida.
Citera
2009-05-26, 20:39
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmost
Berätta när du får veta resultatet. Svårt att beställa när man inte vet färg-nyanserna riktigt. De sysns så jävla dåligt på deras sida.

beställ tygprover?
Citera
2009-05-30, 15:04
Medlem
Pionjärs avatar
Är det bara jag som tycker att kostymerna sitter fult och dåligt på de flesta i deras "kundgalleri"?
Citera
2010-10-27, 06:51
Medlem
Igår fick jag min kostym som jag beställt på Suitopia. Leverans redan efter två veckor.

Jag är mycket nöjd med västen. Sitter perfekt. Jag är sådär nöjd med byxorna. Sitter ok men är lite "fladdriga". Kavajen är jag inte alls nöjd med. Det blir konstiga veck över biceps, och den stramar över ryggen. Jag var ändå väldigt noga med måtten. Det går förstås att använda kostymen utan problem, men hade nog förväntat mig bättre passform.

3.400 kronor kostade kalaset. Det är möjligt att jag försöker ytterligare en gång, med korrigerade mått. Nästa gång jag köper kostym så blir det nog trots allt i butik, och sen tar jag med den till en skräddare som får fixa till den. Det är ju helt omöjligt att hitta vanliga storlekar som passar någon "med musklerna på rätt ställe" ;-)
Citera
2011-03-21, 03:13
Medlem
Vad menas med "notera att mätningen skall ske med två fingrar på insidan av måttbandet" när man ska mäta lårmåttet?
Citera
2011-03-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raevunge
Vad menas med "notera att mätningen skall ske med två fingrar på insidan av måttbandet" när man ska mäta lårmåttet?

Vavava vad menas med det?

http://www.suitopia.se/sv/printable-measurements/
Citera
2011-03-21, 12:28
Medlem
mr-bachs avatar
Raevunge: Antagligen för att du inte skall ha problem att trä på byxorna samt att de skall kunna andas utan att behöva ha ett lår stramandes mot tyget. Ta måttbandet och mät runt låret, sedan lägger du in två fingrar och mäter hur långt det blir. Det blir det slutgiltiga måttet. Personligen är jag försiktig med sådant när jag handlar på internet, det kan sluta med att det blir för stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in