Citat:
Ursprungligen postat av INSANE-O
Han är väl inte en läkare än? På Olenborgs hemsida står det att han är läkarstuderande, termin 10 på Göteborgs Universitet. Verkar som det programmet är på 11 terminer och att det sedan krävs minst 18 månaders allmäntjänstgöring innan man kan ansöka om läkarlegitimation. Så det är väl inte helt korrekt att säga att han är läkare/jobbar som läkare? Annars skulle han väl titulerat sig som läkare på hemsidan? Vet att han sagt till olika byggare att han är läkare dock.
Rätta mig om jag har fel.
Nej, han är inte färdig läkare ännu. Precis som du har läst på Olenborgs hemsida så har han bara termin 11 kvar innan han skall påbörja sin "AT" (Allmän Tjänstgöring) och efter denna AT-period - 18 månader - kan Olenborg ansöka om en läkarlegitimation. Vidare så är Olenborg är inte vare sig skrytsam eller lögnaktig när han möjligen omnämner att han är medicinare. Det går nämligen alldeles utmärkt att kalla sig för medicinare som en medicine kandidat - vilket han faktiskt är.
Sedan har jag väldigt svårt att tro att han skulle springa runt bland byggare och tidigarelägga sin titel. Som det är nu så är det bara hörsägen/tredjehandsinformation.
Jag känner själv en hel del olika "byggare" som alla bara har gott att säga om honom. Han är verkligen ingen koprolalist!
.