2007-10-30, 17:42
Medlem
Rossgellers avatar
Övervakningen

Det är bra jävla lustigt att dom tar in extra många vakter som ska jobba den kvällen då dom tror det finns större risk för bråk, och sen inte har övervakningen igång. Suck.
2007-10-30, 18:33
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det finns en del killar i 37 åringens bekantskapskrets som kan göra en rysk maffiaboss mörkrädd! Vill han utkräva hämnd vilket jag dock tvivlar på så är vaktchefen ett minne blot, de lär inte ens hitta hans kropp!

Wow, vad tufft. Vad skulle vara så speciellt med dessa personer? Vem som helst skulle kunna döda den där vakten. En pistol duger fint.
2007-10-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det finns en del killar i 37 åringens bekantskapskrets som kan göra en rysk maffiaboss mörkrädd! Vill han utkräva hämnd vilket jag dock tvivlar på så är vaktchefen ett minne blot, de lär inte ens hitta hans kropp!

Jag blir helt till mig av nyfikenhet nu. Vad kan göra en rysk maffiaboss mörkrädd? Knappast nåt MC-gäng väl?
2007-10-30, 18:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Wow, vad tufft. Vad skulle vara så speciellt med dessa personer? Vem som helst skulle kunna döda den där vakten. En pistol duger fint.
Det är inte vem som helst som har tillgång till en pistol och dessutom skulle använda den till att skjuta ihjäl människor med...
2007-10-30, 18:59
Medlem
Ja visst är det märkligt att övervaknings kameran
av någon anledning just den här kvällen Inte var på.
En kväll när det som sagt kallats in extra vakt personal.
Man skulle ju helt klart kunna fråga sig vad den berörde vakten ägnade sig åt under de 15-25 min han va borta innan polisen kom och han blev utpekad.
Kanske hade han viktigare saker att lösa på annat håll?
Sen måste jag säga att det e pinsamt att situationen ens uppstår, jobbar man som vakt på ett uteställe ingår det väl i jobbet att kunna avvisa folk.
Utan att behöva ta till våld ??
Är man sen elit idrottsman och tillika K1fighter som tävlar (dessutom vaktchef) så ska man väl klara av att lösa "problem" på smartare sätt.

Faktum kvarstår dock att 3-4 vakter börjar att ge sig på 2 killar med sparkar och slag utan någon som helst igentlig anledning.
Den 3:e killen bestämmer sig för att filma vakternas förehavande vilket sker på avstånd, tydligen inte alls så uppskattat av berörde vakt då han ger sig på honom med ett kraftigt slag därav killen åker i backen, spark eller inte på killen så har vakten redan passerat gränsen för vad som e ok!
Nu finns det ju tydligen flera olika vittnen därav nån oberoende som sett hela
händelsen och som redan pekat ut vakten o berättat vad dom sett.
Mobilen som användes vid filmandet tog vakterna beslag på fortare än ögat
och den e garanterat lika spårlöst försvunnen som övervakningsfilmen.

I mina ögon e det fan pinsamt o tragiskt hur en Del vakter beter sig jag
drar inte alla under samma kam , men många har lite väl stor kärlek till våld.

Jag skulle gissa att det här kommer göras upp i godo eller så åker
vakten dit så det stänker om det, vilket jag hoppas.
Sen snack hit o dit om vakten e k1 stjärna eller e helt ointressant för ämnet.
Det väsentliga är väl ändå att vakterna finns där för att Förhindra bråk snarare än att framkalla dem, jag kan ju ha fel men så trodde jag det låg till.
2007-10-30, 19:02
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaceMan
Man skulle ju helt klart kunna fråga sig vad den berörde vakten ägnade sig åt under de 15-25 min han va borta innan polisen kom och han blev utpekad.
Sen måste jag säga att det e pinsamt att situationen ens uppstår, jobbar man som vakt på ett uteställe ingår det väl i jobbet att kunna avvisa folk.
Är man sen elit idrottsman och tillika K1fighter som tävlar (dessutom vaktchef) så ska man väl klara av att lösa "problem" på smartare sätt.

Faktum kvarstår dock att 3-4 vakter börjar att ge sig på 2 killar med sparkar och slag utan någon som helst igentlig anledning.
Den 3:e killen bestämmer sig för att filma vakternas förehavande vilket sker på avstånd, tydligen inte alls så uppskattat av berörde vakt då han ger sig på honom med ett kraftigt slag därav killen åker i backen, spark eller inte på killen så har vakten redan passerat gränsen för vad som e ok!

Det väsentliga är väl ändå att vakterna finns där för att Förhindra bråk snarare än att framkalla dem, jag kan ju ha fel men så trodde jag det låg till.
I Sverige görs inget upp i godo...
2007-10-30, 19:05
Medlem
Watchmens avatar
Citat:

vad har du för källa på ovanstående?
2007-10-30, 19:14
Bannlyst
Fick höra idag att det kommer bli häktningsframställan.
2007-10-30, 19:16
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:

Inte fan har vakterna rätt att ta en mobil från någon? Redan här torde åka dit. Egenmäktigt förfarande eller något? Någon som vet?
2007-10-30, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av even money
Anhållen för grov misshandel

Tre kroggäster fick föras till sjukhus efter fotbollsstjärnornas fest på Café Opera.

En krogvakt, känd kampsportsmästare, har anhållits för grov misshandel.

Det våldsamma bråket startade i söndags natt när en kroggäst som blivit utkastad från nattklubben Café Opera i Stockholm ville gå tillbaka in för att hämta sin Djurgårdshalsduk.
Sju – åtta personer i bråk

När vakterna nekade honom hamnade sju –åtta personer i blodigt slagsmål.

En 18-åring och en 22-åring fick föras till Södersjukhuset med lättare skador. Den man som fördes till Karolinska är 37 år och vårdades för allvarliga skallskador.

Den 33-årige krogvakten, som är internationell kampsportsstjärna, har pekats ut som den som använde mest våld vid bråket. Han misstänks ha sparkat en av männen i huvudet.

Filmen från övervakningskameran är borta.

Tydligen har kameran inte varit i gång just under själva händelsen, säger Sus Lindström, stationsbefäl vid polisen på Norrmalm.

Krogvakten är anställd av Café Opera sedan några år. Han är tidigare ostraffad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1127051.ab

Knappast, hon snodde den väl från DN som kom ut vid halv sex tiden imorse, där stod det om att vakten var kampsportsutövare osv. Men du får gärna hylla Linda Hertén.
2007-10-30, 19:33
Medlem
TearZdudes avatar
palla rättegångar egentligen,behövs dessutom inga "kontakter" för att plocka nån oönskad person ur spel,basebollträd/kniv har funkat förr,vill man slå på stort så ett skjutvapen...
har för övrigt ingen som helst respekt för vakter då deras beteende stoppar mej ifrån det.
9 av 10 är riktiga drägg med våldstendenser,fattar inte riktigt hur vakter runt om resonerar?
tror dom att alla accepterar att bli överkörda lr?
exakt sådant här som får en att förstå hur händelser som stureplans skjutningen osv kunde hända
Hurvida denna vakt är ett rötägg eller inte lämnar jag till andra att avgöra då jag aldrig stått på honom i krogsvängen,hoppas 37 åringen piggnar till iaf
2007-10-30, 19:38
Medlem
...........

En del saker görs helst upp i godo vilket alla nog förstår.
Det svåra ligger ju i den anmälan som redan gjorts.
Min Källa e 100 procentig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in