2007-11-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det gjorde Tommy Z på Stureplan redan 1994...

Har hänt ett par gånger sedan dess också. Är ju bara någon vecka sedan det hände på Etage i Malmö (såg dock att de putsat över kulhålen i väggen ovanför entrén nu). Det var ren tur att kulorna inte träffade personer som befann sig på andra våningen.

Att det inte blivit en så allvarlig incident efter Stureplan har förmodligen berott på att gärningsmannen inte haft ett lika kraftfullt vapen. I fallet Etage stoppade väggen mycket av rörelseenergin hos kulorna, med en AK4 och 7,62 x 51 hade kulorna mer eller mindre fortsatt rakt in och genom människor.

Sen är Tommy psykiskt sjuk och var dessutom hög vid tillfället. Tre små faktorer som blev en dödlig kombination. Jag är övertygad om att det bara är en tidsfråga innan det händer igen. Vakter som vår vän från Cafe Opera är en starkt bidragande orsak.

Citat:
Ursprungligen postat av Nidob
Ja. Dom där invandrade butikerna är en rent faslig företeelse.

Ja det stämmer, men den diskussionen är inte särskilt relevant i den här tråden så keep walking gosse lilla.
2007-11-02, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Nej men en annan "Känd" stureplansprofil slog ner en adlig yngling så denne blev medvetslös. Inte heller det skriver media om för att denne kände stureplansprofil är nära vän med nattklubbschefen på Sturecompagniet KA och honom vill inte journalisterna stöta sig med. En liten kuriosa är väl att denne kände stureplansprofil utbildar poliser i våld i krogmiljö. Bara vänta in domen.
Det riktigt roliga var väl att han var så full så när polisen kom till platsen så fick man göra en LOB, varpå han börjar läxa upp polisen med att han utbildar sådana som dom osv. Gissar att Aftonbladet skulle kunna göra ett löp med att Lärare på polishögskola utbildade och gjort avhandling om våld i krogmiljö själv misshandlade kroggäst så denne blev medvetslös.

Realtid har uppenbarligen fiskat härinne och hittat mitt inlägg sedan igår

http://realtid.se/ArticlePages/20071...?sAction=lk#k1
2007-11-02, 14:11
Medlem
johnjohns avatar
Vakten får nog smaka bly en sen natt på sitt nästa pass.
2007-11-02, 14:12
Bannlyst
Jag jobbade på Cafe Opera i 1.5 år och har arbetat tillsammans med Wisam(dock ej som vakt, utan inne på restaurangen) massor med gånger. Har alltid upplevt honom som lugn och sansad, men antar att alla kan flippa ur...

Det läskiga är skriverierna om andra kriminella som jobbat i dörren där som man inte har en aning om. Man har ju sett både det ena och det andra. Vi hade bland annat en vakt som jobbade hela förra sommaren som var helt dum i huvudet. Gav en kvinnlig gäst en örfil bland annat.

För övrigt är Abbe Ibrahim en riktig jävla orm, fy fan! Jag hoppas det blir en jävla mediedrev mot Café Opera!
2007-11-02, 14:32
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Realtid har uppenbarligen fiskat härinne och hittat mitt inlägg sedan igår

http://realtid.se/ArticlePages/20071...?sAction=lk#k1

Eller så var det som någon kommenterade "gamla nyheter"
2007-11-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Bara det att du säger att han är en sinnesslö fighter visar att du hittar på allting. Din taktik är att eftersom han sitter inne så kan man i stort sett lasta honom för allt möjligt, snart påstår du väl att han som 14 åring sköt Palme också. Jag känner inte WF personligen men tränat mot honom många gånger, träffat honom i tjänst och sett honom agera. Det är väsensskilt från personer som påstår saker om honom eftersom de har kompisar som sagt ditten och datten.
Som jag skrev tidigare så är detta ytterligare ett rykte då jag inte själv var där plus att jag är osäker på om incidenten anmäldes, den här sparken jag skrev om var jag tvungen att dela med mig av då den kändes relevant när DU bland andra försvarar WF och menar att han inte skulle vara särskilt våldsam. Jag har ingen taktik, och påstår inget mer än just vad jag skrivit tidigare d.v.s Rykten, men du har ju vistats i samma träningslokal och dessutom sett honom arbeta så du vet nog bäst
2007-11-02, 17:33
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oklok
Som jag skrev tidigare så är detta ytterligare ett rykte då jag inte själv var där plus att jag är osäker på om incidenten anmäldes, den här sparken jag skrev om var jag tvungen att dela med mig av då den kändes relevant när DU bland andra försvarar WF och menar att han inte skulle vara särskilt våldsam. Jag har ingen taktik, och påstår inget mer än just vad jag skrivit tidigare d.v.s Rykten, men du har ju vistats i samma träningslokal och dessutom sett honom arbeta så du vet nog bäst

Nej, jag försvarar inte WF:s agerande. Däremot vill jag dementera att han som person är våldam och våldsfixerad. Ja och några till här som verkligen har träffat honom vet att detta är fel. De rykten som florerar om honom visar att det är just rykten utan grund. Men om det nu är sant det som skrivs så ska han dömas. Och då kommer nästa frågor: varför har han helt plötsligt blivit en våldsam person? Har det att göra med att Café Opera har förväntningar på honom, att krogen är hotad på något sätt?
2007-11-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej, jag försvarar inte WF:s agerande. Däremot vill jag dementera att han som person är våldam och våldsfixerad. Ja och några till här som verkligen har träffat honom vet att detta är fel. De rykten som florerar om honom visar att det är just rykten utan grund. Men om det nu är sant det som skrivs så ska han dömas. Och då kommer nästa frågor: varför har han helt plötsligt blivit en våldsam person? Har det att göra med att Café Opera har förväntningar på honom, att krogen är hotad på något sätt?

Klart han är våldsam och våldsfixerad när han håller på med boxning.
2007-11-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RPersson
Jag jobbade på Cafe Opera i 1.5 år och har arbetat tillsammans med Wisam(dock ej som vakt, utan inne på restaurangen) massor med gånger. Har alltid upplevt honom som lugn och sansad, men antar att alla kan flippa ur...

Det läskiga är skriverierna om andra kriminella som jobbat i dörren där som man inte har en aning om. Man har ju sett både det ena och det andra. Vi hade bland annat en vakt som jobbade hela förra sommaren som var helt dum i huvudet. Gav en kvinnlig gäst en örfil bland annat.

För övrigt är Abbe Ibrahim en riktig jävla orm, fy fan! Jag hoppas det blir en jävla mediedrev mot Café Opera!

Det där om Abbe får du gärna utveckla lite mer!
2007-11-02, 17:56
Medlem
Många killar som står i dörrarna runt om i landet blir oskyldigt anklagade för övervåld etc. att WF i just detta fall skulle vara en av dom finner jag föga troligt. Hur det än må vara är det hela djupt beklagligt, hade bara övervaknings kameran fungerat hade vi sluppit alla dessa spekulationer..
2007-11-02, 18:38
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article352070.ab

Den där Abbe verkar hal. Från Somalia?

Citat:
Ursprungligen postat av oklok
hade bara övervaknings kameran fungerat hade vi sluppit alla dessa spekulationer..

Den lär ha fungerat alldeles utmärkt.
2007-11-02, 19:11
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article352070.ab

Den där Abbe verkar hal. Från Somalia?
Har läst nånstans att han ska vara det, är väl en av de fåtal somalier som jobbar..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in