2007-10-30, 15:46
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameo
Jag tycker uppriktigt synd om killen som fick de svåra skadorna men har någon kollat upp hans och de andra målsäganden i belastningsregistret. Är de ostraffade...? Jag vet inte men visst vore det intressant att få veta?
Är inte det helt irrellevant för huruvida K1-vakten sparkade skallen av offret samt raderade övervakningsfilmen eller inte?
2007-10-30, 15:50
Medlem
familyguys avatar
Vilken krog jobbade han på i Uppsala?

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-...669241,00.html säger att han redan "rpkat" ut för samma sak i Uppsala. Vilken krog var det han jobbade på där? Nån som vet det?
2007-10-30, 15:56
Medlem
johnjohns avatar
Kanske Birger jarl?
2007-10-30, 15:57
Medlem
johnjohns avatar
Birger Jarl
2007-10-30, 15:58
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MSDV
Mmm, allt de där va jätte vackert. En av dom mest lovande fighters K-1 hade inför framtiden. Säkert en riktig snyft historia...

Tacka gud för att den inte är sann och att standarden på K-1 internationellt sett har stått långt över vad W någonsin hade kunnat ådstakomma dom senaste 7 åren.

Hur som helst så svarar du inte på min fråga, så jag tar den igen...

Jag ser att du vill förlöjliga alltihop. Vad är det som inte är sant förresten? Att han "var" respekterad av de bästa går naturligtvis inte bevisa. Jag kan inte Aerts & Co kommentera detta. Sant är att W tränade med de allra bästa fighters som fanns på den tiden. Dessa träningar var nästan som riktiga matcher och W erjöd lika bra motsånd som det han fick. Detta finns med i intervjuer från den tiden. Detta gör honom förstås inte till världstjärna vilket jag förövrigt inte sagt heller. Att tidningarna överdriver W:s storhet är därmed riktigt ,om man nu anser detta är världens viktigaste sak att reda ut.
2007-10-30, 16:09
Medlem
MSDVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag ser att du vill förlöjliga alltihop. Vad är det som inte är sant förresten? Att han "var" respekterad av de bästa går naturligtvis inte bevisa. Jag kan inte Aerts & Co kommentera detta. Sant är att W tränade med de allra bästa fighters som fanns på den tiden. Dessa träningar var nästan som riktiga matcher och W erjöd lika bra motsånd som det han fick. Detta finns med i intervjuer från den tiden. Detta gör honom förstås inte till världstjärna vilket jag förövrigt inte sagt heller. Att tidningarna överdriver W:s storhet är därmed riktigt ,om man nu anser detta är världens viktigaste sak att reda ut.

Jag är absolut inte ute efter att förlöjliga nån, då missförstår du mig. Jag förstår att du har en personlig realtion till W med tanke på att du har tränat med honom bland annat och tycker att han är en bra kille.

Men just det faktum att du känner honom gör att du inte är särskilt objektiv i din bedömning hurvida W är en bra fighter enligt internationella normer. Jag ställde ju trots allt inte min första fråga till dig, men du valde att svara på den ändå på ett sätt som glorifierar honom som fighter...
2007-10-30, 16:26
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Kul att läsa att inom polisen i hufvudstaden vet den ena handen inte vad den andra gör. Å ena sidan hade man försökt dra in hans förordnande och å andra sidan tyckte man att han var "lugn".

Nu var det ju inte så.

Det var polisen i Uppsala, som inte är sveriges huvudstad, som ville dra in hans förordnande. Troligtvis har han väl skött sig sedan han lämnade Uppsala och började i Sthlm och har därmed fått polisen att anse att han är en lugn person.

Det är väl allmänt känt att polisen på olika orter inte kommunicerar speciellt väl med varandra.
2007-10-30, 16:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MSDV
Jag är absolut inte ute efter att förlöjliga nån, då missförstår du mig. Jag förstår att du har en personlig realtion till W med tanke på att du har tränat med honom bland annat och tycker att han är en bra kille.

Men just det faktum att du känner honom gör att du inte är särskilt objektiv i din bedömning hurvida W är en bra fighter enligt internationella normer. Jag ställde ju trots allt inte min första fråga till dig, men du valde att svara på den ändå på ett sätt som glorifierar honom som fighter...

Man behöver inte ha ett personligt förhållande till någon bara för att man har tränat tillsammans. Sant är att de flesta kända fighters, såsom Kruth, Nordstrand, Lindvall, Holm och de andra grabbarna anser att han är..eller snarare var en bra och lovande fighters. Dessutom kan många intyga att han är en bra kille och man blir därför förvånad att just han agerat på det viset, om nu detta är sant vill säga.

Vi vet att det finns många svin bland krogvakterna, ja jag förundras över hur resteurangägarna överhuvud taget kan anställa personer som man vet är psykopater och inte hellre vill annat än spöa gäster. Att även efterblivna personer får jobb kan enklast bevisas genom ett studium av Stockholms alla krogvakter. Att W stått ut i alla dessa år är förunderligt. Det borde ju vara mycket svårare som krogvakt att inte få utbrått på sin urblåsta kollega än oförskämda kroggäster, de är i alla fall aspackade vilket inte kollegan är.
2007-10-30, 17:02
Medlem
Pancevs avatar
Mycket snack om DFG, med tanke på klientelet på VBC och dess bekantskapskretsar så är säkerligen DFG inget hot. Dock kan ju vissa andra vara intresserade.
2007-10-30, 17:18
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Mycket snack om DFG, med tanke på klientelet på VBC och dess bekantskapskretsar så är säkerligen DFG inget hot. Dock kan ju vissa andra vara intresserade.

Det finns en del killar i 37 åringens bekantskapskrets som kan göra en rysk maffiaboss mörkrädd! Vill han utkräva hämnd vilket jag dock tvivlar på så är vaktchefen ett minne blot, de lär inte ens hitta hans kropp!
2007-10-30, 17:28
Medlem
Rossgellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum

Svensk polis visar återigen toppklass. Givetvis var kameran igång och givetvis raderades klippet efteråt av personalen. Det är inget band det är frågan om heller, numera sparas materialet direkt på hårddisk och det krävs bara en knapptryckning för att få bort det.

Att personalen raderade klippet ska polisen inte bara konstatera och avfärda, de ska konstatera och förhöra personalen och fråga sig varför de raderade det. Hårddisken ska beslagtas omedelbart och lämnas in för analys, eventuellt kan klippet återställas innan utrymmet skrivs över för många gånger. Alternativt kan man åtminstone konstatera att det fanns ett klipp där trots att de påstod att kameran inte var igång.

Fast det är tydligen för mycket begärt att Sus ska klara av att tänka ut detta själv.

Håller med. Det är så jävla slappt.
2007-10-30, 17:29
Medlem
Varför har typ 90 % av människor som går på krogar aldrig problem med vakterna, medan en liten bråkdel alltid tycks ha problem ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in