Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-20, 20:18
Medlem
Trigraphs avatar
Köp inte symaskiner på Jysk heller. När det blir problem och man ringer till tillverkaren så säger de att Jysk är en lågpriskedja och att man får skylla sig själv att man köpte den där. (Alt att man har köpt tråden på IKEA.) Sen vill de inte ha med en att göra mer.
Citera
2007-11-22, 12:42
Medlem
Mimss avatar
hade problem med dom nära ja köpte en sådan där ddahbädd till min dotter..
fick gavlarna men inte madrass stöden... fick vänta i tre veckor
Citera
2007-11-24, 23:33
Medlem
MisterGGs avatar
Håll er till topic

Personangrepp är inte tillåtet på Flashback.

Håll diskussionen på en vuxen nivå.

/Moderator
Citera
2007-11-25, 03:24
Medlem
Pattern Pinks avatar
vi var där och kollade på en matgrupp en gång, vi beslöt oss att inte köpa något när vi båda fann oss förnöjsamt fann och gunga på stolarna, kan de vara rapligare? ja alla benen på marken alltså och det gick att gunga skapligt mycket på dem!så kvalliten där är ju trist, helkasst om de inte ens hjälper dig med en trasig vara!
Citera
2008-03-02, 20:11
Medlem
Aldrig mera JYSK!

För ungefär ett år sedan köpte min mor en billig tv/bokhylla från JYSK till mig och min sambo. Kom hem med våran nya tv/bokhylla och jag var taggad som fan. Började packa upp och till min stora förskräckelse så var mer än 60% av ALLA trä bitar DEMOLERADE. Nu snackar vi inte bara kantstötta utan rent ut sagt KROSSADE. Vi åkte genast tillbaka och fick nya delar (det lär ha vart en jävla tur att dem hade fler hyllor av samma sort på lager). Åkte genast hem och började montera ihop den.

Vid det här laget har jag kommit rätt långt det börjar se ut som en hylla. Nu börjar det fattas skruvar och dylikt. Letar som en tok (finkammar verkerligen hela vardagsrummet) men hittar inga skruvar. Jag ringer upp JYSK och frågar vad det är frågan om. Expediten fräser att jag bör leta ett tag till (jag var inte otrevlig jag påpekade bara att det är otroligt att man ska behöva flacka fram och tillbaka för att få hem alla tillbehör till något man betalat för). Jag blir rosen rasande och åker tillbaka (ska tilläggas att jag innan jag åkte upptäckt att ännu en träbit var trasig, en av dem som ersatte en av dem tidigare skadade trä bitarna). När jag kommer dit så slänger jag upp den trasiga plankan på disken och säger att jag vill ha en helt ny uppsättning av muttrar skruvar och allt sådant plus en ny planka. Dem ser näst in till skräckslagna ut och styr snabbt upp det jag inte så snällt bad om.

Innan jag åkte hem igen så sa jag att jag helt klart förtjänade kompensation för deras katastrofalt dåliga service. Dem ska såklart stå och tjaffsa om leverantörer hit och dit. Efter ca 20 minuters grälande med halva butikens personal så sa jag att antingen så drar ni av en markant summa på priset eller så åker jag hem och ringer till konsumentverket. Genast så åkte en massa miniräknare upp och dem drog bort ett par hundralappar på priset. Självklart så var jag inte nöjd utan helt enkelt för trött för attforsätta kriga.

Nu har min sambo fått sin efterlängtade Toscana soffa med schäslong (eller hur faen det stavas). Tillsammans med ännu en hop av problem såklart. När vi anländer för att hämta soffan så springer kärringarna runt som yra höns i lagret i över 20 minuter utan att hitta våran betalda soffa. När dem väl hittar den så får jag och min bror krypa bland hyllor och truckar för att få ner våran soffa.

Jag måste bara få tillägga att om ni tycker att JYSKs planlösning inne i butiken är kaotisk så ska ni ta en noggrann titt i deras lagerlokaler. Ingen ordning överhuvudtaget.

Kommer hem med soffan och ska sätta ihop den. Snart så märker jag att en del givetvis är sprucken. Får åka tillbaka för att få en ny del. Lyckligtsvis så har dem en soffa kvar och vi får en ny del. Väl hemma igen så har jag snart skruvat ihop soffan (har såklart ännu en gång fått stått och kliat mig i huvet pga det fattas skruvar). Det sista armstödet sitter nästan då man märker att en av skruvarnas gängor i armstödet sitter helt galet snett. Det här betyder att sofgfan inte alls är så stadig som den ska vara (man sitter stadigt men frågan är hur länge man gör det).

Har dessutom köpt en dator stol som alla gängor satt helt snett på. Detsamma gjorde min sambos mor likadan stol samma problem.

Några påpekar att man får det man betalar för. Oavsett vad jag betalar för mina varor så förväntar jag mig att det jag betalar ska vara komplett ochHELT. Jag förväntar mig att det ska hålla längre än 2 veckor. Men ett är säkert ALDRIG MERA JYSK!
Citera
2008-03-03, 09:54
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solidoz
Aldrig mera JYSK! ... ALDRIG MERA JYSK!
Du kunde besparat dig en massa tid och arbete om du bara läst den här tråden liiite tidigare
Citera
2008-03-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Du kunde besparat dig en massa tid och arbete om du bara läst den här tråden liiite tidigare

Jo så här i efterhand så svider det självklart lite smått
Citera
2008-12-06, 20:55
Medlem
För det första...
Vill du ha riktigt bra kvalité får du betala bra för det.
Jysk kör på konceptet: Kvantité och inte kvalité.
Skyll er själva, kanske man ska skriva

Och angående kvalitén på varorna så finns det en noggrann kontroll av detta innan det körs ut till butikerna, och det har förbättrats avsevärt.

och sen ville jag bara tillägga att Jysk inte alltid ansvarar för kvalitén av varan, då många leverantörer istället gör det!
Och det är därför det kan ta en väldans tid ibland då det blir missnöje.
Det är inte bara "ge tillbaka pengar, skicka ny soffa"....
det måste gå hela vägen, och så fungerar det.
Citera
2008-12-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Jag var in på Jysk idag, skulle köpa två bäddmadrasser. Fick till svar att det var beställningsvara och det skulle ta ungefär 7-10 arbetsdagar att få hem. Där försvann mitt förtroende för dem direkt. Jag kan beställa hemelektronik vid lunch och få det levererat dagen efter, men en bädmadrass måste jag vänta på i flera veckor. Herregud.

Då kanske du aldrig haft en erfarenhet inom transport/lager?
Jysks butiker har inte sina lager i butikerna, utan dom kommer från ett Centrallager. Och därifrån görs alla beställningar.
Om varan finns inne(på CL) så skickar butiken en beställning, som sen levereras ungefär en vecka efter.

Konstigt eller?

Jysk är ett enormt företag med dussintals/tusentals beställningar varje dag, det är inte effektivt att lagra i butikerna. Vilken jävla oreda det skulle bli. Eller i vartfall ännu mera oreda.

Så att jämföra jysk med en liten hemelektronikbeställning är okunskap....
Citera
2008-12-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Du måste vara lätt efterbliven? Isåfall är du ursäktad men lagerhållning handlar om kostnad. Eller tror du på fullaste allvar att det var för att dom inte hade tillräckliga utrymmen?

Nej jag tror inte att han är lätt efterbliven...

läs mitt svar.

Jysk lagerhåller enormt mycket varor, och INTE i butikerna.
Citera
2008-12-06, 21:33
Medlem
Sovmorgons avatar
Utrota jysk. "Vi har gjort egna klisterlappar."
Citera
2008-12-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solidoz
Aldrig mera JYSK!
[]........[]
Några påpekar att man får det man betalar för. Oavsett vad jag betalar för mina varor så förväntar jag mig att det jag betalar ska vara komplett ochHELT. Jag förväntar mig att det ska hålla längre än 2 veckor. Men ett är säkert ALDRIG MERA JYSK!

Varför förväntar du dig att det ska hålla mer än 2 veckor? JYSK har väl alltid stått för skit och åter skit. Ska du ha kvalitet som inte är gjort av slavarbetande mongon så får du också betala för den kostnad det medför, det är ganska enkel ekonomi. Man får inte en soffa för 2700kr som är av ok kvalitet, det motsvarar cirka 12 timmar för en kille som betalas normal lön i Sverige, och då har jag bara räknat på arbetet, inte vad butiken ska tjäna och vad transporter kostar osv, och det får du inte en kvalitetssoffa för, det säger ju sig självt.

Själv handlar jag på JYSK en gång om året och köper då ett utomhusparasoll i trä som alltid går sönder efter 2-3 månader, något jag räknat med. Det är smidigt då de aldrig blir fina i tyget om man sparar dem över vintern iaf.

Rätt åt er som handlar på JYSK och tror att ni ska få kvalitet, ni är troligtvis samma folk som använder SMS-lån eller ännu värre använder JYSK egna kreditverksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in