Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-10, 15:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Så ska man handla något från Jysk så ska man satsa på mjuka produkter som någon har kunnat göra även om de har IQ under 70 (=utvecklingsstörd). Möblerna ska man aldrig lita på. "Träet" (de laminerade spånskivorna) har en så fantastiskt dålig kvalitet att det böjer sig om man lägger minsta vikt på det.

Om man dessutom tror att man ska kunna demontera möblerna vid flytt så ska man tänka om. På grund av spånskivornas fantastiskt dåliga kvalitet så gräver skruven bara sönder dem i stället för att göra hållbara spår. Till sist är.det bara ett gapande hål som skruven inte kan fästa i.

Det är faktiskt en riktigt bra tumregel när det gäller Jysk försök till inventarier - om du kan tänkas behöva belasta möbeln (ställa en laptop eller tyngre på den) eller kommer behöva demontera den för flytt eller städning är det lika bra att låta bli att köpa Jyskskit. Observera att belastningsregeln även gäller stolar, sängar och stegar!

Om företaget är påväg att försöka ta andelar av IKEA har de en lång väg att gå - den importerade underklassen och svenskarna som aldrig kom ut i arbetslivet märker snart att det är dyrt att köpa kontorsstolar för 700 kronor i kvartalet.
Citera
2015-11-29, 17:43
Medlem
Köpte en kontorsstol TRIGE på Jysk idag. Var rena helvete och montera upp skiten. Aldrig jysk igen.
Citera
2015-12-03, 05:23
Medlem
rex144s avatar
man ska inte köpa hardweare på Jysk, soffor , byråer, sängar är av dålig kvalite,
det som är bra är täcken, kuddar, handdukar, deras möbelavdelning är ett extraknäck,
de har även bra madrasser,
Citera
2015-12-03, 16:58
Medlem
Kan till stor del bara hålla med. Dock finns det guldkorn hos Jysk. Köpte en hallmöbel/sittbänk som för det första inte är av spånskiva utan MDF, dessuom genomtänkt i montage mm helt i klass med betydligt dyrare produkter. Men man har även gått på flera minor och har överlag inga direkt höga förhoppningar om övriga hårda produkter.
För min del brukar demoexen som olika butiker har beskriva kvalitén. Är demoexen sladdriga, sneda osv så undviker man gärna dessa produkter.
Citera
2015-12-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
Kan till stor del bara hålla med. Dock finns det guldkorn hos Jysk. Köpte en hallmöbel/sittbänk som för det första inte är av spånskiva utan MDF, dessuom genomtänkt i montage mm helt i klass med betydligt dyrare produkter. Men man har även gått på flera minor och har överlag inga direkt höga förhoppningar om övriga hårda produkter.
För min del brukar demoexen som olika butiker har beskriva kvalitén. Är demoexen sladdriga, sneda osv så undviker man gärna dessa produkter.

Jag jobbar på JYSK och jag håller med om att man oftast om inte alltid går efter hur utställningen på en viss vara är, det gör även jag själv när jag köper en vara. Men i många fall så brukar utställningarna i butik vara felaktigt monterade för att man låter anställda eller praktikanter montera fast de aldrig har gjort det tidigare.

EDIT: Eller för att de som monterar har båda tummarna mitt i händerna
Senast redigerad av Salmonsteak 2015-12-15 kl. 00:50.
Citera
2016-04-03, 23:27
Medlem
Zeke Wargs avatar
Beställde två sängar m.m. från Jysk. Betalade. Vi tog ledigt från jobbet och åkte upp till sommarkåken för att ta emot dessa. De levererades helt korrekt. Besvikelsen kom dock då det saknades skruvar, muttrar och brickor till den ena sängen. Ringde till Jysk i Norrtälje, som gentilt "erbjöd gratis skruvar mot uppvisande av kvitto".

Tänk en så fin service de erbjöd!

Aldrig mer denna skitfirma.
Citera
2016-04-04, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
man ska inte köpa hardweare på Jysk, soffor , byråer, sängar är av dålig kvalite,
det som är bra är täcken, kuddar, handdukar, deras möbelavdelning är ett extraknäck,
de har även bra madrasser
,

Jepp, samma varor och priser som IKEA fast det är aldrig något megavaruhus att gå igenom eller köer och trängsel hos Jysk.

Att köpa kudde på IKEA= 60 minuter

Att köpa kudde på Jysk= 10 minuter
Citera
2016-04-06, 16:13
Medlem
MongoHasses avatar
Mitt företag har köpt rätt många kontorsstolar från dem då vi behövt dem begränsad tid. Varning, luta er aldrig långt bak om ni köper en sådan för då går det åt helvete... Billiga och ren skit!
Citera
2016-08-20, 10:55
Medlem
321js avatar
Jag har köpt säng på Jysk. Den har hög kvalitet. Jag är hur nöjd som helst. Jag har fått väldigt hög kvalitet till en låg kostnad. Jag har kompisar som har köpt deras dyraste sängar. De dyraste sängarna är helt underbara.

Jag har köpt mycket på Jysk. Det mesta har varit mycket bra. ( Jag jobbar inte där. ) Jysk har säkert dåliga grejer. Men det kan jag i alla fall se och känna redan i butiken och därmed avstå från köp.

Jag tycker att det är bra att allting inte håller hög kvalitet. Ibland så räcker det med enklare lösningar.

http://www.testfakta.se/tester/hem-och-hush%C3%A5ll/s%C3%A4ngarna-som-klarar-testet-b%C3%A4st

http://www.testfakta.se/tester/hem-och-hush%C3%A5ll/b%C3%A4ddmadrasserna-som-%C3%A4r-b%C3%A4st-i-test

http://www.testfakta.se/tester/sport-och-fritid/billig-sovs%C3%A4ck-lika-bra-som-dyr

http://www.testfakta.se/tester/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-och-barn/fem-reses%C3%A4ngar-klarar-inte-s%C3%A4kerheten

http://www.testfakta.se/tester/hem-och-hush%C3%A5ll/b%C3%A4sta-kontinentals%C3%A4ngen-under-36-000
Senast redigerad av 321j 2016-08-20 kl. 11:55.
Citera
2016-08-20, 11:43
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av son99
Förstår inte varför någon handlar på jysk.. beställ online tycker jag, vet inte om furniturebox är bättre men kan rekommendera nolu.se för soffor iaf.

Min uppfattning är att du alltid rekommenderar nolu. Det är i princip återkommande i alla dina inlägg. Jobbar du där eller?
Citera
2016-08-20, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Min uppfattning är att du alltid rekommenderar nolu. Det är i princip återkommande i alla dina inlägg. Jobbar du där eller?
Ett ständigt hyllande av no*u från herrn samtidigt som han bashar konkurrenter. Inget är misstänksamt här.
Citera
2016-08-20, 11:52
Medlem
godboys avatar
Precis som andra skriver. Känn på möblerna. Är väl inte jätteimponerad av Jysk och skulle nog läsa på bra innan jag köper säng därifrån. Men "hårda" möbler kan jag tänka mig, men då vill jag känna på dem innan. Även IKEA har mycket skit. Typ många av deras soffor. Skulle själv inte köpa soffa där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in