2011-06-22, 21:42
Medlem
big_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Oj, jag som precis var i tagen att köpa mig en ny soffa därifrån, den såg så mjuk och billig ut. Då vänder jag mig till IKEA eller något ist.

Köper man soffa från Jysk har man nåt fel i skallen eller heter achmed.
Dom har mycket skräp kvalité. Sofforna måste platsa på första plats över skräp. Har själv inte ägt en, men har suttit i en av deras "Divansoffa i skinn" och det var en av dom minst bekväma sofforna jag har suttit i. Har sett ett flertal såna på blocket och typ alla är trasiga eller så är folk helt enkelt inte nöjd med dom.
Jag köpte en luft madrass från dom som skulle hålla för 260kg som tillfällig säng
Kunde ha brutit nacken pga den sängen. För att en sån luftmadrass ska hållas i formen av en säng så är det som väggar inuti som ser till att det inte blir en stor boll av den när man pumpar den. Vaknade en morgon av en jävla smäll. Då hade den delen som är formad som en kudde tappat sin vägg på insidan och blivit en jävla ballong.
Försökte lämna tillbaka med kvittot i handen men dom vägrade ge mig mina pengar tillbaka.. Jag väger fan inte 260kg, och det borde dom fan se. Men gav upp då det var små pengar ändå.
Allt på Jysk är dåligt ihopsatt i butik och allmänt rangligt. Vissa saker är det pga kvalitén och vissa saker är ihopsatt av mongolider. Jag och min sambo har köpt 4 saker där i från sedan sängen. Och då har vi handlat typ det dyraste dom har för att få lite kvalité. Ett vitrinskåp i massiv ek, tungt som fan och verkar hålla. En tvbänk av massiv ek som också verkar hålla, soffbord i massiv ek, och barbord med 2st stolar i massiv ek.

Slutsats. Köp inte något billigt på Jysk. Det dyrast duger för det man betalar. Och småsaker kan funka som värmeljus och mattor. Men köp inte datorbord för 500kr osv.
Citera
2011-06-25, 10:41
Medlem
Det slog mig nu när jag läste igenom tråden att jag en gång i tiden köpte en fotölj på Jysk. Jag skulle egentligen handla många fler saker där till studentlyan men en urusel säljare fick mig att avstå. Blev jag nöjd med fotöljen då? Nja, när jag kom hem och skulle montera den visade det sig att fotöljen konstruerats så dåligt att det inte gick att sätta ihop den (!). Jag var tvungen att återvända till butiken varpå personalen konstaterade samma sak och jag fick varan utbytt. Sett till alla svar i denna tråd är det nog ingen slump att även jag stötte på problem.
Citera
2011-06-25, 12:17
Medlem
yjm308s avatar
själv fick jag 1000kr rabatt på en garderob på jysk när jag började klaga högljutt i affären på att de skickat med oss fel grejer första gången.

Det var visserligen skitjobbigt att bära upp och ner fel garderob till tredje våningen samt till och från bilen. Men jag tyckte det var schysst av dem att dra bort en tusenlapp sen
Citera
2011-06-25, 12:24
Medlem
ragingcows avatar
håller med om att det ser förjävligt ut i butikerna ,man tror ju att man har råkat komma in på deras lagerutrymme när man går in på jysk.
Citera
2011-06-25, 19:04
Medlem
zinkhinks avatar
Påbörjade min bojkott av Jysk 2008. Hade varit där och tittat ut två soffor jag ville ha. Eftersom det var beställningsvaror skulle det ta ett antal veckor innan dom kom, dock fick jag betala den ena vid beställningstillfället. Detta var inget jag satte mig emot.

Veckorna gick och en dag ringde dom och sa att sofforna hade kommit och att det bara var att komma och hämta dom. Fixade bil, hyrde släp och körde dit. Gick fram till kassan och lämnade fram mitt kvitto. Killen i kassan tittade på mig utan att fatta vad jag ville. Efter många om och men så kom det fram att mina soffor inte fanns trots att dom hade ringt. Soffjävlarna var slut på centrallagret dom skulle ha skickats ifrån.

Dessutom hade dom slutat tillverkats ett halvår tidigare. Kön bakom mig växte och jag blev bara mer och mer irriterad. Killen frågade om jag ville beställa någon annan soffa. Eh nej! Jag ville ha pengarna tillbaka. Det går inte svarade han. Då ställde jag till med världens scen vilket fick den andra kassören att skälla ut kassören som servade mig.

Det hela slutade med att jag inte bara fick tillbaka pengarna för en soffa utan för två+ plus 1000 kr extra för olägenheten. Detta för att puckot inte ens läste kvittot helt.
Citera
2011-06-25, 21:08
Medlem
Kvaliten på jysks möbler är löjeväckande dålig. Har tyvärr ägt två byråer därifrån. En var så sned att den dog i monteringen, den andra ramlade ihop i en hög efter två månader. Lägg 500 mindre på ikea och du får ngt mycket bättre. Täcken o kuddar är dock helt ok.
Citera
2011-06-25, 23:12
Medlem
teflonpannan69s avatar
Deras reklam är ju ändå rätt så svängig, blir lockad av att köpa där !
Citera
2011-06-25, 23:48
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
håller med om att det ser förjävligt ut i butikerna ,man tror ju att man har råkat komma in på deras lagerutrymme när man går in på jysk.
Jag jobbar för tillfället på deras lager, och tro mej eller ej, det ser till o me värre ut där
Citera
2011-06-25, 23:58
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Jag jobbar för tillfället på deras lager, och tro mej eller ej, det ser till o me värre ut där

Alltså, är det bara stökigt eller är det noll koll på saker och ting?
Citera
2011-06-26, 13:57
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Alltså, är det bara stökigt eller är det noll koll på saker och ting?
Noll koll på saker och ting. Fel i registena på vad som finns o vad som måste fyllas på. Fattas alltid saker.

Det värsta av allt är att det är vi som får skiten för att vi inte hinner med vårt jobb, när det är deras fel pga deras oordning på allt...
Citera
2011-06-27, 11:22
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Noll koll på saker och ting. Fel i registena på vad som finns o vad som måste fyllas på. Fattas alltid saker.

Det värsta av allt är att det är vi som får skiten för att vi inte hinner med vårt jobb, när det är deras fel pga deras oordning på allt...

Hur kan man som chef eller liknande leva med att det är så där? Jag skulle skämmas ögonen ur mig som chef.
Citera
2011-06-30, 23:30
Medlem
nasdaqs avatar
Köpte ett sängbord därifrån för en massa år sedan, som tidigare påpekats så havererade bordet redan i monteringen. Dock gjorde jag ett klipp, köpte en ridpiska för 20 kr, otroligt effektiv att slå sina medmänniskor med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in