2008-05-18, 20:05
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eternal_Bone
Jag gillar att bli fucked up, det e d som driver mej med att ta tjacket i dagar.
Det e en feet skön känsla när man känner sig riiktigt speedad.


Alla personer blir inte psykotiska, men visst blir man skev i huvet.

Ahh heheh....
Jag brukar oftast vara vaken 8-10 dagar sen sova 12-14 timmar sen upp igen och samma sak..så har de hållt på nu så pass länge att jag fan inte kommer ihåg när jag inte va tj0gad senast.. nån månad sen 3 månader kanske...har aldrig någonsin vart med om att någon blivit aggressiv på tjacket alltså..men alkohol, benzo slår de aldrig fel man blir rent utav ett riktigt jävla psykfall...aja, åter till doset. jag käkar som en dåre, får riktigt fet munschie av medvindet alltså...så jag håller mig ändå fräch likso..medans många andra har vätskebrist, näringsbrist, brist på allt typ...och mår lite halvkasst och ser ut som döingar...medans jag går upp i vikt efter ett tjackrace näst intill alltså..heheh ...men de hjälper mig att kunna leva...bättre de än att sätta sig fast i benzot i ett par månader/år så får man den fetaste smällen av alla droger som finns när man ska försöka lägga ner de...aja fan va jag märker att jag har skrivit en massa just på detta ämne hhee.....peace alla livsbetraktare mm...
__________________
Senast redigerad av AuToBaHn 2008-05-18 kl. 20:08.
Citera
2008-05-18, 20:13
  #38
Medlem
Bli jävulusiskt m0ng0l0jd av en jävla massa stess0l0jd
Citera
2008-05-18, 20:15
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Som jag har förstått så kan man lätt hamna i psykotiska tillstånd om man intar amfetamin flera dagar i rad utan att sova. Man blir extremt paranoid och utgör en skadorisk för sig själv och kanske framförallt andra.

Vad är det som driver er som brukar amfetamin till att ta dessa risker och hålla på flera dagar i rad? Det lär både vara väldigt skadligt för er egen kropp och dessutom utsätter ni er omgivning för risk.

Planerar ni att köra i flera dagar redan från början eller är det så att suget som uppstår när ni håller på får er att fortsätta?


Bara som en liten bakgrund, läste en längre verision av denna artikel i aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1067160.ab
Killen hade gått på amfetamin i flera dygn, hans morsa och hans flickvän hade försök lugna ner honom. Han hade sprungit runt med en kökskniv när polisen kom. Nu är det väl synd att polisen valde att skjuta mot honom, men jag anser att det ganska väl illustrerar hur pass snett det kan gå med amfetamin.

Var vaken i 3-4 dagar på ritalin, när det började gå ur mig så har jag inte mått sämre.
Citera
2008-05-18, 20:44
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munah
Var vaken i 3-4 dagar på ritalin, när det började gå ur mig så har jag inte mått sämre.


Har inte fått en minsta lilla tillstymmelse till dåligt mående av tjack nångång...lite tråkigt, nedstämd e man kanske men det är juh bara dra en brajja och gå på muggen och lägga en bajja sen gå och lägga sig på bädden och sova sen vakna finns inge dos e de bara sova ända tills de finns då kan man kliva upp igen :P... fan va jag pladdrar på en massa ointressanta grejjer liksom...ähh ska göra ett nytt tappert försök att slita mig från datorn men det är jävligt svårt som sagt som det är många som har en stor erfarenhet av vad jag pratar om...:P... satt mig klockan 16 känns som att jag suttit i 20-30 minuter så tittar man så har de gått 5 timmar love you all peace
Citera
2008-05-18, 22:15
  #41
Medlem
Vias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Ett race är det enda rätta sättet att inta amfetamin. Det blir som bäst under andra-tredje dygnet, men sedan är det faktiskt dags att gå och lägga sig, innan man ser snutar springa på hustaken och insekter under huden.

Är med dig 100% här.
Har testat otaliga gånger både frivilligt (i början, innan jag förstod hur bäng man blir)
och ofrivilligt (man är ju inte alltid där man hade önskat efter tre dagar & måste ju i det läget ofc ta mer för att orka hem)
att rejsa i nån vecka eller två (jag vet, på riktigt, - inte - vad mitt "vakenrekord" är).

Absolut bäst mår i alla fall jag på tredje dagen.
Då har all den där "nypåtändheten" försvunnit & eventuella navelskådningar har klingat av,
men man är inte ännu riktigt så bäng som > 4 dagar utan sömn åstadkommer.

Förr bodde jag ihop med en tjackig brud & vi pundade gärna loss "sålängesommöjligt".
- Inte bra! Man (båda, alla) blev idioter på fjärde dagen & man kan då göra varandra illa,
t.ex. genom att projicera sina egna ev. nojor & allehanda dåligtmående på varandra.
Vi kom till ett gemensamt beslut att alltid tända av (om möjligt) efter 4 dagar vaket - max.

På fjärde dagen är allt som det ska däremot. Världen gungar & alla är vackra & glada,
det är väl en trevlig bild att ta med sig in i drömlandet mha ett par lila xanor, väl?
Citera
2008-05-19, 14:12
  #42
Medlem
Monkeymanns avatar
Det beror lite på hur man är, person till person. Jag har varit vaken en vecka och det har inte märkts speciellt mycket utåt, dom gånger jag har varit det. inga mörka ringa runt ögonen m.m.

sista dagen kan vara lite jobbigt, blir lite paranoid, men det går över efter en lång natts sömn.

Har hamnat i Psykostillstånd 2 gånger.
Första gången var det någon som satt i mitt öra och viskade vad jag skulle säga och göra. Men det gick över efter 40-50 minuter.
Andra gången var mer drömlik, det gick en parad igenom mitt rum med matadorer och tjurar, fick även besök av 2 av mina vänner. som fadeade ut när "psykosen" var över.

pretty scary!
Men det är erfarenhet det med.
Citera
2008-05-19, 16:06
  #43
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Som jag har förstått så kan man lätt hamna i psykotiska tillstånd om man intar amfetamin flera dagar i rad utan att sova. Man blir extremt paranoid och utgör en skadorisk för sig själv och kanske framförallt andra.

Vad är det som driver er som brukar amfetamin till att ta dessa risker och hålla på flera dagar i rad? Det lär både vara väldigt skadligt för er egen kropp och dessutom utsätter ni er omgivning för risk.

Planerar ni att köra i flera dagar redan från början eller är det så att suget som uppstår när ni håller på får er att fortsätta?


Bara som en liten bakgrund, läste en längre verision av denna artikel i aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1067160.ab
Killen hade gått på amfetamin i flera dygn, hans morsa och hans flickvän hade försök lugna ner honom. Han hade sprungit runt med en kökskniv när polisen kom. Nu är det väl synd att polisen valde att skjuta mot honom, men jag anser att det ganska väl illustrerar hur pass snett det kan gå med amfetamin.

Har bara kört ett riktigt ordentligt race. Det var på roskilde under de 7 sista dagarna. Visst, jag minns att jag mådde förjävligt på bussen, var helt väck i huvet, kunde helt ärligt inte föra en konversation. Å andra sidan var jag aldrig så förvirrad så till den grad att jag skulle skada någon annan, som jag f.ö. har svårt att tro att jag skulle göra på någon annan drog öht. Har aldrig slagit någon någonsin, påverkad eller opåverkad, bortsett från när jag och min lillebrorsa bråkade som små. Å andra sidan har jag inte upplevt benso+alkohol eller opioidavtändning ännu, så kan inte uttala mig om det...

Jag kör gärna race, men tycker att det är lagom att hålla det över en helg, och sedan somna in på röka och flödder när söndagsmorgonen närmar sig. Jag tror inte att det är så farligt att köra ett race då och då om man äter bra, sover och motionerar emellan.
Citera
2008-05-19, 17:02
  #44
Awaiting Email Confirmation
Det är vanligt att man hör att tredje dagen är bäst för många, men själv börjar jag numera alltid må sämre då. Mår bäst första och andra dynet nu när ja skärt ner på giftet mycket. Men bara man äter och dricker och sen är ute och rör sig så funkar allt bättre. Brukar ta benzo till hjälp om jag får paranoia och börjar nojja. Och tänka mina olika tankesätt.... tankarna styr mycket mer än man tror har jag märkt.
Citera
2008-05-19, 18:12
  #45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Planerar ni att köra i flera dagar redan från början eller är det så att suget som uppstår när ni håller på får er att fortsätta?
Jag mår absolut bäst första dygnet, andra brukar det behövas fler droger för att orka igenom (benso och någon lätt opiat mot huvudvärk), tredje är man på topp igen och sen går det riktigt raskt utför. På den här nivån fortsätter man för att man gillar ruset och vill bli mer och mer påtänd. Sover man inte litegrann i all fall så blir man tillslut riktigt galen.

Efter sisädär tre, fyra veckor lär man sig att sova och äta på tjacket och börjar fungera normalt igen. Då har det visseligen gått så långt att man inte får nåt direkt rus, utan mest blir normal. Då fortsätter man för att man inte orkar tända av.

Jag planerar oftast inte att kära flera dagar i rad, det är bara det att det är en enklare lösning att köra på än att sluta. I synnerhet när man inte har tänt av på länge.
Citera
2008-05-19, 18:25
  #46
Medlem
ztellas avatar
kör i princip varje dag, äter o sover som vanligt o mår oftast bara skit när jag inte tar nåt. ibland kan de bli nått tyngre race o då blir de ett par dygn utan sömn, men de e ingen större fara tycker jag. bromsar bara upp om ja ska köra syra eller nåt, om de ska vara nåt speciellt sas eller om de blir mycket opiater några dagar. jag har aldrig testat hur länge jag kan vara vaken, det känns rätt onödigt men några dygn blir de väl ibland som sagt.
Citera
2008-05-22, 00:19
  #47
Medlem
snippsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Som jag har förstått så kan man lätt hamna i psykotiska tillstånd om man intar amfetamin flera dagar i rad utan att sova. Man blir extremt paranoid och utgör en skadorisk för sig själv och kanske framförallt andra.

Vad är det som driver er som brukar amfetamin till att ta dessa risker och hålla på flera dagar i rad? Det lär både vara väldigt skadligt för er egen kropp och dessutom utsätter ni er omgivning för risk.

Planerar ni att köra i flera dagar redan från början eller är det så att suget som uppstår när ni håller på får er att fortsätta?


Bara som en liten bakgrund, läste en längre verision av denna artikel i aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1067160.ab
Killen hade gått på amfetamin i flera dygn, hans morsa och hans flickvän hade försök lugna ner honom. Han hade sprungit runt med en kökskniv när polisen kom. Nu är det väl synd att polisen valde att skjuta mot honom, men jag anser att det ganska väl illustrerar hur pass snett det kan gå med amfetamin.

det du nämner är ju ingalunda garanterade effekter eller symtom, jag ser dem mer som snedtändningar då de förekommer rätt sällan. men det är såklart individuellt, har vänner som blir psyk ganska omgående, typ redan första dygnet vilket jag antar har med personlighetstyp att göra. själv har jag aldrig fått varken polisnojja eller blivit paranoid. har dock fått en psykos men då hade jag i princip knarkat konstant i flera veckor och sovit väldigt lite. alltså varit vaken flera dygn ända tills man stupat, sovit en natt och sen på det i flera dygn igen, stupat osv. var alltså väldigt klen och försvagad sen ett bra tag tillbaka. tror det mer är så faktiskt, än att man tar tjack en helg och pelar ut i full psykos. men är väl som sagt även väldigt individuellt.

vad som driver en är ju att det är sjysst och trevligt. enligt mig blir det bättre ju längre man är vaken så det brukar jag vara rätt klar över att jag vill vara så länge som möjligt. ingen mening att bara köra en kväll enligt mig men jag vet många som gör det, så flerdygnsrace är inte regel. smaken är som baken, alla brukar olika.
Citera
2008-05-22, 01:07
  #48
Medlem
curdmans avatar
Tror inte det är knarket i sig som gör en knäpp när man är vaken väldigt länge.
Hjärnan funkar inte bra om man är vaken flera dygn i sträck oavsett anledning. Man ser allt möjligt och får för sig saker.
Så länge tjacket är i kroppen så tänker man egentligen rätt klart men när det börjar gå ur och man varit vaken länge, det är då konstiga saker kan hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in