2007-10-29, 08:37
  #25
Medlem
Jag gillar att bli fucked up, det e d som driver mej med att ta tjacket i dagar.
Det e en feet skön känsla när man känner sig riiktigt speedad.


Alla personer blir inte psykotiska, men visst blir man skev i huvet.
Citera
2007-10-29, 11:26
  #26
Medlem
Ssjoss avatar
Tack för intressanta svar Alkaloid och Koshei.

Jag har inget direkt statistiskt underlag för hur många som blir våldsamma på amfetamin. Jag inser också att dem som blir våldsamma eller hotfulla på amfetamin antagligen har (lätta) psykiska problem ifrån början.

Det jag baserar min uppfattning på är just saker jag läst i tidningen samt på FB.
Om man tar ett exempel där någon frågade i juridik avdelningen vad hans kompis skulle få för straff för en tre månader sen - Hans kompis hade under amfetamin påverkan sedan ett par dagar tillbaka gjort inbrott i en bil. Blivit påkommen av bilägaren och huggt bilägaren i magen med en yxa innan han sprang därifrån. (fanns i tidningen också så det han skrev var sant)
Hade denna inbrottstjuven agerat likadant om han hade varit nykter?

Anyway, min nuvarande tro är att måttligt bruk av amfetamin inte är särskilt farligt för omgivningen men dessa race där brukaren riskerar att hamna i psykotiska tillstånd verkar skapa en risk för våldsamt och förvirrat beteende.
Detta till skillnad från många andra droger som av staten beskrivs som farliga men som egentligen är ganska harmlösa för omgivningen.
Citera
2007-10-29, 11:26
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Nej jag inte påstått att jag drar slutsatsen att alla blir farliga. Dock vill jag hävda att detta inte är första gången någon person som är påverkad av amfetamin uppträder hotfullt eller begår våldshandlingar. Kommer på rak arm ihåg en händelse där en medelålders missbrukare knivskar tre slumpmässiga människor på söder för att sedan bli övermannad av civilpersoner i en tunnelbanevagn.

Om man ser till antalet folk som använder amfetamin och jämför med hur många våldsbrott/hot som sker under ruset så lär siffran bli bra mycekt högre än för tex. alkohol.

Nej det är den nog inte.
Själv har jag varit vaken i en 14 dagar vid enstaka tillfällen utan att bli våldsam överhuvudtaget, inte riktigt klar och rationell kanske, men absolut inte en galen våldsbrottsling. Varför? För att jag älskade att vara hög, ingen annan anledning.

Race är nog det allra vanligaste sättet att ta amfetamin och det enda roliga sättet. När jag är påtänd går tiden snabbt. Måste jag då tända av efter bara en 6-8 timmar på, då känns det helt meningslöst och inte värt den jobbiga at:n.
Citera
2007-10-29, 11:44
  #28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
är du rädd för knark din jävla fjant?

Hahaha. Alltid lika skönt att glida in på fb och läsa sådana saker .
Citera
2007-10-29, 12:05
  #29
Medlem
Diablesss avatar
Jag har 2 anledningar till varför jag kör tjack-race. Har jag en godispåse hemma så kan jag bara inte låta det ligga. Jag måste ta lite.. Och så fort jag känner att jag är på väg att landa så får man en lätt panik och tar mer för attt hålla mig "kvar där uppe".
Citera
2007-10-29, 13:05
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Det jag baserar min uppfattning på är just saker jag läst i tidningen samt på FB.
Om man tar ett exempel där någon frågade i juridik avdelningen vad hans kompis skulle få för straff för en tre månader sen - Hans kompis hade under amfetamin påverkan sedan ett par dagar tillbaka gjort inbrott i en bil. Blivit påkommen av bilägaren och huggt bilägaren i magen med en yxa innan han sprang därifrån. (fanns i tidningen också så det han skrev var sant)
Hade denna inbrottstjuven agerat likadant om han hade varit nykter?

Den person verkar sannerligen inte frisk, hade han varit nykter skulle det inte förvåna mig om han hade reagerat på samma vis, det ligger väl och gryr någon psykisk åkomma som schizofreni eller någon annan antisocial personlighets störning.. visserligen påskyndar säkert amfetamin sjukdomens process.
Men återigen kan man bolla fram och tillbaka om han hade reagerat likadant nykter.. om man drar i sig tjack då boostas ju självförtroendet en del men under ett rus skulle en "Normal" människa aldrig få för sig för att yxa ner någon vare sig han var nykter eller amfetaminpåverkad.
Möjligen full men då är man idiot, då är det också statistiskt att man blir mer aggresiv och att omdömet och hämningar lossar lite till skillnad från amfetamin

Peace..

Edit: Så ska man även ta det som stor i media och FB med en nypa fall, eller en näve
Citera
2008-05-18, 14:31
  #31
Bannlyst
Jao

Ja vill hitta ett sätt o ta pund på morgonen när man vaknar. Sen en lite påfyllning vid 14 tiden. För att sedan kunna somna .. vid 12 på natta. O sen göra samma sak dagen därpå. Ja vill kunna sitta o vara kreativ flera dagar. Men vill samtidigt sova en smula varje natt. En gång i tiden körde ja på det , men nu kanske man blivit för förstörd för att kunna göra om det...

Men då ska de va bra puder.
Citera
2008-05-18, 14:56
  #32
Medlem
För mig hör det till en av tjusningarna med amfetamin - att bli skönt paranoid och förvirrad efter 2-3 vakna dygn. På något sätt njuter jag rejält av att sitta på en pall i köket med persiennerna nedragna men halvt "uppvikta" så man får den där lilla glipan att spana i. Med ett par koppar kaffe kan jag sitta där många timmar och bara titta ut samtidigt som jag antecknar registeringsplåtar på bilar som åker förbi

Sen när man ska landa och får peta i sig lite benso samt röka en gås så brukar nojjan lägga sig lite, och jag kan utan problem somna senare på kvällen.
Citera
2008-05-18, 19:37
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandwish77
Ja vill hitta ett sätt o ta pund på morgonen när man vaknar. Sen en lite påfyllning vid 14 tiden. För att sedan kunna somna .. vid 12 på natta. O sen göra samma sak dagen därpå. Ja vill kunna sitta o vara kreativ flera dagar. Men vill samtidigt sova en smula varje natt. En gång i tiden körde ja på det , men nu kanske man blivit för förstörd för att kunna göra om det...

Men då ska de va bra puder.


Njaa...jag e sån som värkligen hatar att sova...

man förlorar så mycke tid av livet genom att sova liksom...när jag levt till 30-35 års ålder har jag ändå upplevt lika mycke som en 65-70 årig svensson lksom...eftersom man e vak3en och bygger och hittar på saker hela tiden...peace 8 dygn idag...#
Citera
2008-05-18, 19:38
  #34
Bannlyst
Haha

WHY
Citera
2008-05-18, 19:50
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Jag har 2 anledningar till varför jag kör tjack-race. Har jag en godispåse hemma så kan jag bara inte låta det ligga. Jag måste ta lite.. Och så fort jag känner att jag är på väg att landa så får man en lätt panik och tar mer för attt hålla mig "kvar där uppe".

och så håller de på tills allt e slut om de fast e 50grubbels....mitt rekord utan en blund är 17 dygn...+ att jag jobbade i LKAB (gruvan) 8 timmar 13 dagar av det.
Men då fick jag sparken på samma veva...han jag jobbade ihop med frågade mig typ "kan du komma och hjälpa mig att lyfta den här dit upp?" och jag svarade: JOOO!! för fan det va juh han som var med på tåget hahahahah fan va bra att du kom på det nu. jobbarpolaren: vafan e de me dig?..jag: nää ingenting...sen fikarast...någon sa: kan du hälla upp kaffe?..Jag: jappjapp klart att jag kan baka en simpel pizza så de kan juh bli min praktikplats så soc får som dom vill...han: nu är det bara sticka vi har fått nog av dig och ditt flummande...så gick jag ut hoppade in i min bil och tröck gasen i botten därifrån till firman...kom in där..gick på toa...tog en panna med en halv sub8 och 0,3 wakeup WOOOWW!!! satan va de skruvade sig i min hjärna nu...tog av mig arbetskläderna och vinglade ut till chefen och slöddrade: dra helvetti gubbjävel...sen hoppade jag in i min bil igen och for till en polare och fortsatte vara vaken 4 dagar till sen däcka jag rakt av på morsans gräsmatta med blåbärspaj i hela ansiktet..det va min historia om hur de gick för mig när jag skulle slå rekord hehe...men mellan 3-4 dygnet brukar jag bli lite småskruvad men sen 5-6-7-8 dygnen flyter på hur bra som helst...sen e jag riktigt skev ...PeAcE allihopa...
Citera
2008-05-18, 20:01
  #36
Medlem
Whissles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Hahaha. Alltid lika skönt att glida in på fb och läsa sådana saker .
Ja var annars skulle man få sin dagliga dos av ensamma hatiska människor, det är bara att inse att flashback fyller en viktig del av samhället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in