Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Det jag baserar min uppfattning på är just saker jag läst i tidningen samt på FB.
Om man tar ett exempel där någon frågade i juridik avdelningen vad hans kompis skulle få för straff för en tre månader sen - Hans kompis hade under amfetamin påverkan sedan ett par dagar tillbaka gjort inbrott i en bil. Blivit påkommen av bilägaren och huggt bilägaren i magen med en yxa innan han sprang därifrån. (fanns i tidningen också så det han skrev var sant)
Hade denna inbrottstjuven agerat likadant om han hade varit nykter?
Den person verkar sannerligen inte frisk, hade han varit nykter skulle det inte förvåna mig om han hade reagerat på samma vis, det ligger väl och gryr någon psykisk åkomma som schizofreni eller någon annan antisocial personlighets störning.. visserligen påskyndar säkert amfetamin sjukdomens process.
Men återigen kan man bolla fram och tillbaka om han hade reagerat likadant nykter.. om man drar i sig tjack då boostas ju självförtroendet en del men under ett rus skulle en
"Normal" människa aldrig få för sig för att yxa ner någon vare sig han var nykter eller amfetaminpåverkad.
Möjligen full men då är man idiot, då är det också statistiskt att man blir mer aggresiv och att omdömet och hämningar lossar lite till skillnad från amfetamin
Peace..
Edit: Så ska man även ta det som stor i media och FB med en nypa fall, eller en näve