2007-10-28, 18:13
Medlem
Ssjoss avatar
Som jag har förstått så kan man lätt hamna i psykotiska tillstånd om man intar amfetamin flera dagar i rad utan att sova. Man blir extremt paranoid och utgör en skadorisk för sig själv och kanske framförallt andra.

Vad är det som driver er som brukar amfetamin till att ta dessa risker och hålla på flera dagar i rad? Det lär både vara väldigt skadligt för er egen kropp och dessutom utsätter ni er omgivning för risk.

Planerar ni att köra i flera dagar redan från början eller är det så att suget som uppstår när ni håller på får er att fortsätta?

Bara som en liten bakgrund, läste en längre verision av denna artikel i aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1067160.ab
Killen hade gått på amfetamin i flera dygn, hans morsa och hans flickvän hade försök lugna ner honom. Han hade sprungit runt med en kökskniv när polisen kom. Nu är det väl synd att polisen valde att skjuta mot honom, men jag anser att det ganska väl illustrerar hur pass snett det kan gå med amfetamin.
Citera
2007-10-28, 18:23
Medlem
Jag har hamnat i ett sånt, "psykotiskttillstånd", Det var under en festival så jag antar det var planerat att vara vaken hela veckan.. varför jag valde att köra på sålänge? Dels för att det är otroligt skoj, gött och man vill inte gå miste om allt genom att sova... vissa andra är väl rädda för att krascha och skjuter väl up AT'n..

Mitt under tillståndet hade jag planer på att bara lämna min packning och springa rakt ut i skogen och aldrig komma tillbaka, men tur som var befann jag mig i ett sådan "jag ger upp, jag skiter i allt ni kan döda mig, ja är endå död" situation.. så jag bara satt där och lät tankarna avancera och leka med mig på en ny ytterligare nivå, de hela la sig efter jag sov hela helgen
Citera
2007-10-28, 18:46
Medlem
Lord Loves avatar
Har just kommit ur ett sånt race. Fy fy fan, säger jag bara.
Det var inte planerat, bara det att jag tog 5g A under 2 timmar plus en svamp. Var vaken i fem dygn. Jag är dock inte farlig på något sätt. Bara lite skruvad.

Det skumma var att jag surfade på nätet i 36 timmar i sträck. Jag hittade "TV-shows" siter där man kunde styra innehållet själv. ????
Tror jag! Hur som helst så var jag långt inne i den grejen. Besökte världar jag inte trodde fanns. Fick en helt ny "känsla" för mänskligheten som gick ut på att vi alla är äckliga virusmaskar som äter våra vänner och kära. Allt är bara förklädd ondska.

Nu när jag sovit ut och är nykter försöker jag hitta tillbaka till de där siterna Jag Googlar som en galning för att hitta tillbaka till "leksakslandet" men hittar inget.
Var allt bara en hallis ?
Citera
2007-10-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Love
Det var inte planerat, bara det att jag tog 5g A under 2 timmar plus en svamp. Var vaken i fem dygn. Jag är dock inte farlig på något sätt. Bara lite skruvad.

Det skumma var att jag surfade på nätet i 36 timmar i sträck. Jag hittade "TV-shows" siter där man kunde styra innehållet själv. ????
Tror jag! Hur som helst så var jag långt inne i den grejen. Besökte världar jag inte trodde fanns. Fick en helt ny "känsla" för mänskligheten som gick ut på att vi alla är äckliga virusmaskar som äter våra vänner och kära. Allt är bara förklädd ondska.

Nu när jag sovit ut och är nykter försöker jag hitta tillbaka till de där siterna Jag Googlar som en galning för att hitta tillbaka till "leksakslandet" men hittar inget.

Man kan få för sig allt, och om du drog i dig 5g under 2 timmar så kanske du somnade och drömde det hela..och EN svamp ? Men jo, det var säkert en hallis
Citera
2007-10-28, 19:20
Medlem
Lord Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Man kan få för sig allt, och om du drog i dig 5g under 2 timmar så kanske du somnade och drömde det hela..och EN svamp ? Men jo, det var säkert en hallis

Tack för att du är med mig broder. Ärligt, så var det ganska otäckt. Som om något tog ett grepp om själen på något sätt. Mår fortfarande lite dåligt av känslan.

Men dessa siter då. Finns de?
Har bestämt för mig att det var någon som hette något med "sausage" och handlade om white trash människor i England. Morsan stekte äckliga flottiga korvar och hade sex överallt. Mycket vidrigt (tyckte jag då i alla fall). Var någon slags komedi.
Hittade massor av siter där man själv kunde ställa in vilket innehåll det skulle vara på programmet (TV-Show) sen mixades det ihop massor av program utifrån färdiga inspelade mallar. Eller nått i den stilen.
Citera
2007-10-28, 19:24
Medlem
Ssjoss avatar
Siterna finns antagligen inte men anyway, stay OnT plz

Anser ni att personer som kör amfetaminrace utgör en fara för er omgivning?

Kör ni själva race eller tar ni endast under kortare perioder?

Om ni kör race, varför isf? Är det något ni planerar i förväg eller blir det bara så?
Citera
2007-10-28, 19:31
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos

Om ni kör race, varför isf? Är det något ni planerar i förväg eller blir det bara så?

Ett race är det enda rätta sättet att inta amfetamin. Det blir som bäst under andra-tredje dygnet, men sedan är det faktiskt dags att gå och lägga sig, innan man ser snutar springa på hustaken och insekter under huden.
Citera
2007-10-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Love

Varför tar man 5g på 2 timmar?
Citera
2007-10-28, 19:41
Medlem
Citat:

Som vanligast brukar jag ta 1-2 hårda kvällar och visst har det blivit en del längre race, men dom försöker man ändå undvika, som arkomann skrev börjar man få för sig saker och då är det helt enkelt inte lika kul..

finns nog bara enstaka fall då situationen går ur kontroll och man blir farlig för sin miljö, jag känner då ingen.. bara för sig själv, fast fysiskt(att det tar på kropp och själv) inte att man går och hänger sig själv i ren paranojja och rädsla
Citera
2007-10-28, 19:43
Medlem
Lord Loves avatar
Citat:

Håller med Arkomann om att andra-tredje dygnet är bäst.
Till och med AT kan ha sina tjusningar, om allt är väl förberett.
Särskilt om man är utomlands. Det är skönt att flumma omkring i okända miljöer och vara hög på blandningen av insomnia och speed.
Citera
2007-10-28, 19:45
Medlem
Varför? för att de är idioter
Citera
2007-10-28, 19:46
Medlem
Lord Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teletubis
Varför tar man 5g på 2 timmar?
Blev lite fel där. Har fått dåligt utblandat skit senaste tiden. Men den här gången var det dunder. Men det smakade inte så, så jag gjorde en fet bomb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in