2008-05-22, 16:44
Bannlyst
Jag brukar känna mig lite psykiskt instabil efter sisådär 2-3 dygn sen går det bara utför.. Men något sammanbrott har jag inte råkat ut för än och det tror jag heller inte är speciellt vanligt! Men det är alltid fint att ha lite benzo tillhands om förståndet börjar kuka ur..
Citera
2008-05-22, 17:08
Medlem
ENligt min erfarenhet och av det jag vet så beror inte noja/psykoser alls på tiden man varit vaken. Visst så har det en mindre inverkan, men i grund och botten beror det på att synapserna blir överfyllda med dopamin pga att återupptaget stängs av.
Citera
2010-07-12, 20:17
Medlem
Svar till TS.

Du fick inte en psykos, du hade helt enkelt snortat för mycket tjack.

5 g på 2 timmar!

Aldeles åt helvete för mycket..

Det är inte cigg du sitter med i handen grabben!
Citera
2010-07-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trine
80% av våldsbrotten sker pga alkohol, 80% av stölder, inbrott sker av narkomaner. Så har jag hört i ala fall.

Alla som är utstötta av samhället stjäl ju och bedrar för att överleva, det är ju naturligt i "världens bästa land" eller hur...

Suck...

Dessa procentsiffror kan de ju lägg av med. Det intressanta är väl om vi ska ha kvar ställen som serverar sprit alls, så har vi löst det. Jag har aldrig förstått varför man å ena sidan måste servera alkohol överallt, men å andra sidan inte få ta droger i sitt egna hem?

Att det är "narkomaner" tvivlar jag ju på, eftersom att ingen bara hamnar på gatan, det är en lång väg dit, varför tar man inte reda på¨vilka dessa människor är? De bor ju i "världens bästa land".

Suckar...
Citera
2010-07-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uglan
ENligt min erfarenhet och av det jag vet så beror inte noja/psykoser alls på tiden man varit vaken. Visst så har det en mindre inverkan, men i grund och botten beror det på att synapserna blir överfyllda med dopamin pga att återupptaget stängs av.

Intressant.

Har också undrat vad som sker. Då kan man alltså bli totalt knäpp av att vara vaken för länge? Haha...måste prova.dags att shoppa Am-fetamin och sätta igång!
Citera
2010-07-13, 09:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Intressant.

Har också undrat vad som sker. Då kan man alltså bli totalt knäpp av att vara vaken för länge? Haha...måste prova.dags att shoppa Am-fetamin och sätta igång!

Dopaminöverskott i hjärnan är en stor orsak till psykos, både drogpsykoser och vanliga. Det är därför man får psykos mycket lättare på dopaminåterupptagningshämmande droger som kokain och metylfenidat än på tjack.
Citera
2010-07-14, 02:43
Medlem
secchioncellos avatar
Det går att få ett riktigt bra sväng att vara rejält länge, dvs 3-4 dagar om man ser till att bibehålla näringstillförseln, dvs kolhydrat, protein, salter och mineraler. Min erfarenhet är att man främst glömmer vätskebalansen och urinerar rostbrunt var 12: e timme då man erinrar sig om att företelsen toalett finns. Ofta när man tror sig känna början på en "AT" så känner man i realiteten att kroppen vill ha värska och snabba kolhydrater. Så summa summarum;sköt dessa bitar så kan man fan racea en vecka om man vill...
Citera
2010-07-14, 04:38
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Tror inte det är knarket i sig som gör en knäpp när man är vaken väldigt länge.
Hjärnan funkar inte bra om man är vaken flera dygn i sträck oavsett anledning. Man ser allt möjligt och får för sig saker.
Så länge tjacket är i kroppen så tänker man egentligen rätt klart men när det börjar gå ur och man varit vaken länge, det är då konstiga saker kan hända.

Helt klart. Även en dos av mat kan hålla en del av vansinnet borta.
Däremot hjälper varken benzo, mer tjack, röka eller mat när man börjar komma in på 4-6 dagen.
Träd och buskar formar sej som personer och alla möjliga ljud och omöjliga ljud blir en röst som viskar något i rummet bredvid eller vad fan som helst, det rösterna säger är oftast inte något positivt.

Jag brukar försöka stanna vid max 3 dagar då jag annars spårar ur totalt och kan bli vaken i 4-5 dagar till samt börja blanda in benzo och det gör mej knappast mindre sjuk.
Råkade vara vaken 4 dagar en gång och skulle då till ams på nån intervju så jag försökte sova och i relativ brist på benzo slängde jag i mej hälften av va jag hade, 1mg xanor och 400mg tradd. Tänkte dock inte på att tradd piggar upp mej vid tillfället så jag förblev vaken.
Slängde i mej resten (för att inte vara så hyper) innan mötet samt tog en lina och satte på solbrillor.
Men det var inget möte utan en praktik-anställningsintervju fick jag höra ute på vischan långt åt helvete.
Jag har aldrig gett så osammanhängande/otydliga svar vid ett och samma tillfälle i hela mitt liv.
Stod även och kedjerökte + kedjesnusade samtidigt som svetten porlade.

Dessutom försökte jag köpa gubbens kanoter av någon anledning. För en femhundring
Citera
2010-07-14, 05:06
Medlem
tycker absolut det är som bäst efter 4-5e natten då man börjar bli riktigt skev bara försöka få i sig ngn liten mat bit efter 2-3e natten å lite vatten så äre chill..
Citera
2010-07-14, 06:33
Medlem
När jag tar tjack....

Jag vill åt mindfucket så mycket som möjligt. När man ligger ner och runkar i 8tim eller är på "uppdrag" är ju det bästa.

Dock gillar jag att tjacka ensam mest. 1limpa cigg och 10g tjack på 5dagar är ju kingigt.

Eller när man snortar så mycket så det känns ut i kinderna och pannan... finns inget bättre.

Jag blir alltid produktiv och bäst på tjack ligger typ aldrig och bara tar det lugnt.... går typ inte.
Citera
2010-07-14, 08:13
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Som jag har förstått så kan man lätt hamna i psykotiska tillstånd om man intar amfetamin flera dagar i rad utan att sova. Man blir extremt paranoid och utgör en skadorisk för sig själv och kanske framförallt andra.

Vad är det som driver er som brukar amfetamin till att ta dessa risker och hålla på flera dagar i rad? Det lär både vara väldigt skadligt för er egen kropp och dessutom utsätter ni er omgivning för risk.

Planerar ni att köra i flera dagar redan från början eller är det så att suget som uppstår när ni håller på får er att fortsätta?

Bara som en liten bakgrund, läste en längre verision av denna artikel i aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1067160.ab
Killen hade gått på amfetamin i flera dygn, hans morsa och hans flickvän hade försök lugna ner honom. Han hade sprungit runt med en kökskniv när polisen kom. Nu är det väl synd att polisen valde att skjuta mot honom, men jag anser att det ganska väl illustrerar hur pass snett det kan gå med amfetamin.

När jag tatt vaken har jag en regel och det är: max 1 dygn vaken så slipper man sån at och andra div otäcka saker. Medans polaren kan köra 3 dygn och blir ett gråtande vrak vid at. Sen bombar jag alltid vaket så jag får ett mildare rus än snorta eller iv. Och ser alltid till att ha theralen+benso att landa på= great success!
Citera
2010-07-14, 08:48
Medlem
Vicious Edds avatar
Har kört runt 2 veckor i sträck nu, kanske 0.2-0.3 varje dag. Tar inget efter klockan 14 och sover och äter varje kväll/natt. Börjar ändå känna mig jävligt sliten nu, i denna värmen dessutom dunkar hjärtat konstant med oroväckande kraft, svettas som en gris osv. Dessutom upplever jag nu att när jag drar mina linor vill jag helst vara ifred och snöa in på något konstigt, medans jag i början blev väldigt social, började ringa och SMSa folk m.m. Tur man bara har något enstaka gram kvar för såhär kan man inte hålla på i längden.

Men, men, det är väl en smaksak huruvida man föredrar "race" eller att köra lite varje dag. Jag tycker race är otroligt härliga men det kan vara svårt att kombinera med ovetande flickvän, jobb osv så det blir inte så ofta man får chansen.

EDIT: Ja, nu ser jag att mitt inlägg inte hade något att göra med TS inlägg överhuvudtaget, utan bara med rubriken. Sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in