2008-10-06, 09:11
Bannlyst
Nu har man fått nog i Landskrona!

Jag är gärna med på att läxa upp konsumbananer men jag gör det inte ensam och obeväpnad vilket förmodligen ingen annan heller ställer upp på. Fast sådant är väl inte så klokt att diskutera så här öppet. Är öppen för förslag via PM.
2008-10-06, 09:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_Shadowes
Jag är gärna med på att läxa upp konsumbananer men jag gör det inte ensam och obeväpnad vilket förmodligen ingen annan heller ställer upp på. Fast sådant är väl inte så klokt att diskutera så här öppet. Är öppen för förslag via PM.

Åk hem till Kongo, ditt mongo!
2008-10-06, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Visst finns det en etnisk dimension, men det beror sannolikt på att vissa grupper har lägre utbildningsgrad eller kulturell förståelse än andra. Sverige har också ett system som uppmuntrar till passivitet och dödar många människors drivkraft.

Jag tvivlar dock inte på att det trots allt finns vissa essentiella skillnader på gruppnivå mellan olika olkslag. Och i det sammanhanget är albaner onekligen en problemgrupp. Och kommer troligen att förbli en sådan.

Men här snackar vi ungdomsgäng i utanförskap, precis som raggare och mods en gång i tiden, som är mer en produkt av det svenska samhället än av sina egna länder. Det är alltså inte ett importerat problem på det sätt som invandringskritiker ofta vill framhålla.

Fast vissa "gruppers" ungdomar beter sig betydligt sämre än andras. Föräldrarnas beteende speglas givetvis i deras barn. Alla som jobbat med barn, i både dåliga och bra områden, vet att i 95% av fallen där barnen beter sig illa/har svårigheter så kan detta spåras till problem i hemmet. Dessa problem kan visserligen delvis tillskrivas det svenska samhället men påfallande ofta är det föräldrarnas nedärvda beteende och arv som är grunden till problemen.

Alla samhällen har givetvis problem, samtidigt är det oerhört korkat och oansvarigt att importera stora folkmassor man VET med stor sannolikhet kommer att hamna i dessa stadier. Man behöver ju inte hälla bensin på elden så att säga.
2008-10-06, 09:20
Avslutad
Citat:
Det skedde i Sydafrika. Och det kommer att ske här också. Om inte annat så kommer den demografiska utvecklingen att förr eller senare avgöra saken. Det är bara en fråga om tid och hur många gruppvåldtäkter på era anhöriga som ni är villiga att utstå.

Fast jämförelsen med Sydafrika haltar då den förtryckta gruppen där var betydligt mer homogen än vad alla grupper är i Sverige.
2008-10-06, 09:33
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Det skedde i Sydafrika. Och det kommer att ske här också. Om inte annat så kommer den demografiska utvecklingen att förr eller senare avgöra saken. Det är bara en fråga om tid och hur många gruppvåldtäkter på era anhöriga som ni är villiga att utstå.
Du har här delvis rätt;
Vitas tolerans mot våldtäkter och andra våldsbrott begångna av negrer, araber och mestizer (förkortar detta NAM framöver) är - både här, i resten av världen och också i SA - avgörande för utvecklingen.

Det intressanta med SA, Haiti, Liberia och delar av USA och Sverige, är att de kan ses som "facit".

Det svarta USA är skit, en ekonomisk nettoförlust och kostar också massor i lidande och människoliv.

Alla, säger ALLA, områden i Sverige med en betydande del NAM är skit som skulle förfalla till samma nivå som Haiti inom en eller två generationer utan de massiva insatser som görs från omkringliggande vita samhällsfunktioner.

Och i SA dödas människor av alla typer på löpande band och rituell kannibalism är relativt vanligt förekommande.
Det ska bli VÄLDIGT spännande att se hur det går under fortbollsVM där.

Säger inte vita "-Nog!" och slänger ut, alternativt bildar nya nationer utan, NAM så går det som det gått i exempelvis Haiti och Rosengård - de egenskaper som kännetecknar områden med vit civilisationsbildning ersätts helt enkelt med egenskaper som kännetecknar områden bebodda av NAM.

Egentligen den självklaraste saken i världen, men ack så kontroversiell i dagens marxistiska "diskurs".

Så, du har rätt Babianen. Om inte vita slänger ut eller på annat sätt avskärmar eller gör sig av med NAM så kommer det gå såsom i Sydafrika.
http://deathofjohannesburg.blogspot.com/

Slutleder i mitt stilla sinne att SA knappast kommer vara nästa nation att få upp en medborgare i omloppsbana.
2008-10-06, 14:14
Medlem
Viktor Nordenskiöld. Jag antar att han tillhör överklassvänstern?

Oberoende television my ass.
2008-10-06, 14:15
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Visst finns det en etnisk dimension, men det beror sannolikt på att vissa grupper har lägre utbildningsgrad eller kulturell förståelse än andra. Sverige har också ett system som uppmuntrar till passivitet och dödar många människors drivkraft.

Detta är då ännu en anledning till att avsluta det mångkulturella experimentet och inse att experimentet inte föll i god jord, total kapitulation från ansvariga politiker är på sin plats.

Citat:
Jag tvivlar dock inte på att det trots allt finns vissa essentiella skillnader på gruppnivå mellan olika folkslag. Och i det sammanhanget är albaner onekligen en problemgrupp. Och kommer troligen att förbli en sådan.

Exakt, då lägger vi ytterligare en anledning till den redan stora högen av argument som går ut på att strypa massinvandringen av icke anpassningsbara individer.

Tankevurpan som många gör när det gäller alla tveksamma folkslag är utgångspunkten att det är mottagandet och behandlingen inom landets gränser som är problemet, ett helt felaktigt antagande då dessa grupper inte har något intresse av att anpassa sig efter samhället utan lever i tron att samhället ska anpassa sig till dom.

Citat:
Men här snackar vi ungdomsgäng i utanförskap, precis som raggare och mods en gång i tiden, som är mer en produkt av det svenska samhället än av sina egna länder. Det är alltså inte ett importerat problem på det sätt som invandringskritiker ofta vill framhålla.

En jämförelse som haltar betänkligt om man synar dessa "rörelser" i sömmarna, raggarkulturens uppkomst är kring kärleken för bilar av olika slag och "kriminalliteten" som uppkom kring denna kultur var mer ett uttryck av frikostiga mängder alkohol (i sann svensk anda) samt stora samlingar med revolterande ungdomar där en liten klick stod för den stora mängden djävulstyg, dagens gäng samlas kring och i kriminalitet där brotten i sig är den gemensamma faktorn, en väsentlig skillnad.
Senast redigerad av unsung 2008-10-06 kl. 14:16. Anledning: TypO
2008-10-06, 15:18
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Har du mer info om att han åkt i finkan? För vad? Gruppvåldtäkt?
Nä men misshandel. Det har skrivits om det här på FB.
2008-10-06, 15:21
Bannlyst
Synd om pappan som tvingades se sin dotter vara med en kriminell alban.

Bra att dottern dumpade losern däremot.
2008-10-06, 15:30
Medlem
Konrad Haifas avatar
Jag såg delar av programmet, det var faktiskt ganska lite PK-pekpinnar tycker jag. Alla måste ju inse att den kaxiga fällknivsviftande invandraren drar röster åt SD och gör att folk utifrån förstår vaför svenskar lämnar centrala Landskrona. Jag antar att det utflyttarsyndromet även gäller för anpassade juggar, ungrare osv.
2008-10-06, 17:46
Medlem
trailblasers avatar
Kan man se programmet från SVT på internet än?
2008-10-06, 20:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Fast vissa "gruppers" ungdomar beter sig betydligt sämre än andras. Föräldrarnas beteende speglas givetvis i deras barn. Alla som jobbat med barn, i både dåliga och bra områden, vet att i 95% av fallen där barnen beter sig illa/har svårigheter så kan detta spåras till problem i hemmet. Dessa problem kan visserligen delvis tillskrivas det svenska samhället men påfallande ofta är det föräldrarnas nedärvda beteende och arv som är grunden till problemen.

Alla samhällen har givetvis problem, samtidigt är det oerhört korkat och oansvarigt att importera stora folkmassor man VET med stor sannolikhet kommer att hamna i dessa stadier. Man behöver ju inte hälla bensin på elden så att säga.

Möjligen är det så att vissa grupper lättare tar till sig de lägre klassernas kultur och värderingar. Jag menar: Är man kines så är det inte lika lätt att ta Tony Montana som förebild som om man är latino. Kommer man dessutom från ett land som nyligen haft krig, där nationalistiska och närliggande föreställningar trummats upp, så kommer det inte naturligt att man får ett intresse för trädgårdsodling eller vad nu motsvarande svenskar sysslar med.

Huruvida dessa människor ska importeras är, i mitt tycke, ämne för en annan tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in