2007-10-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus_SWE
På sydsvenskan står det ju: "Först publicerad: 28 oktober 2007 03:21
Senast uppdaterad: 28 oktober 2007 09:06"

Dom har ju ändrat på nyheten efter dom sett tråden här på flashback, tror ni de kan ha förvrängt det som hände?

Jag säger inte att det ej var invandrare som var delaktiga, jag säger bara att nyheterna visar fortfarande inte något samband mellan händelsen och historian Golonka postade.

Vad har detta med "Vi har fått nog och vi ska skydda vår mark" att göra?

Han påstod inte att det var ett absolut samband. Han påvisade stigande oroligheter mellan invandrare och svenskar i Landskrona. Dessa stigande oroligheter och hur de kommer urarta sig är själva diskussionsunderlaget för tråden! Incidenten i Landskrona är den senaste utvecklingen.
2007-10-28, 09:30
Medlem
trass avatar
Jag klistrade in länken från SVT Text i TS första inlägg för att visa att dennes ursprungliga vinkel är korrekt. Tråden kan nu köras.

Jag noterar också att Sydsvenskanlänken som flera publicerat i tråden först fungerade och visar det som påstods, men nu inte längre fungerar. Den välvilliga tolkningen är att man arbetar på en längre artikel än de fem rader det var fråga om, den illvilliga tolkningen är att nyheten censurerats. Vi får se inom kort hur det ligger till.

Det hade verkligen behövts mer journalistiskt material i denna tråd, men det är ju inte TS fel om dylikt tas bort från tidningarnas hemsidor.

/mod
2007-10-28, 09:35
Medlem
Sydsvenskan verkar bara ha bytt url på sin artikel. Ny länk.
2007-10-28, 09:37
Medlem
Hur länge kommer media att censurera och vinkla denna typ av händelser, vad krävs för att dom ska våga skriva den obekväma sanningen? Finns det ingen journalistisk heder kvar överhuvudtaget, skrämmande.

Flyktingar/invandrare som begår brott skall ovillkorligen å det snaraste förpassas ur landet, det borde vara punkt nummer ett på info-listan när dom anländer.
2007-10-28, 09:39
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noonien
Sydsvenskan verkar bara ha bytt url på sin artikel. Ny länk.

En s k nollförklaring

/mod
2007-10-28, 09:44
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tras
En s k nollförklaring

/mod
Ironiskt nog är Polisen väldigt försiktiga med kommentarerna! Från deras rapport om Skåne län!
Citat:
Ursprungligen postat av polisen.se
00:36 Landskrona. Larm om ett större bråk på Järnvägsgatan. När polispatrullerna kommer till platsen ebbar bråket ut.

// Dempa
2007-10-28, 09:44
Medlem
Heruls avatar
Nu har sydsvenskan artikeln om Landskrona OCH Hörby på förstauppslaget.
Verkar som om sydsvenskan har en helt annan approach till denna typen av nyheter än hd har.. Kolla själva: www.sydsvenskan.se

edit: men givetvis har etnicitet tonats bort i Hörby...
2007-10-28, 09:47
Medlem
trass avatar
Jag har ofta varit i Hörby eftersom jag har vänner där och kan ju meddela att det tidigare varit vanligt att folk (rediga skåningar) rest till byn från Höör för att slåss. Några tycks ha kommit från Höör även nu, med den skillnaden att det beskrivs som ett i förväg uppgjort bråk mellan svenskar och invandrare.
2007-10-28, 09:49
Medlem
En stilla undran: Förekommer det inte ibland att tidningarna ändrar uppgifter för att de upptäckt att de haft fel? Det behöver alltså inte vara självcensur. Det kan vara två gäng med svenskar, två invandrargäng, etc.
2007-10-28, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Jag har ofta varit i Hörby eftersom jag har vänner där och kan ju meddela att det tidigare varit vanligt att folk (rediga skåningar) rest till byn från Höör för att slåss. Några tycks ha kommit från Höör även nu, med den skillnaden att det beskrivs som ett i förväg uppgjort bråk mellan svenskar och invandrare.

Har du någon källa utöver nyheterna?
2007-10-28, 09:52
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dakuwanga
En stilla undran: Förekommer det inte ibland att tidningarna ändrar uppgifter för att de upptäckt att de haft fel? Det behöver alltså inte vara självcensur. Det kan vara två gäng med svenskar, två invandrargäng, etc.
Självklart händer det! Men i dom flesta fall brukar dom även publicera varför dom ändrat uppgifterna då!

// Dempa
2007-10-28, 09:56
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dakuwanga
Har du någon källa utöver nyheterna?

Nej, inte till nattens händelser. Det gamla jag syftade på har jag sett själv. Det har gällt i flera decennier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in