2008-04-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Självfallet. Varför skulle jag vara emot massinvandring? Det erbjuder en möjlighet att lära av andra människor och deras kulturer. Och den ökade konkurrensen innebär att man själv tvingas bättra sig.

Nu har ju Rumänien redan väldigt mycket zigenare, men om vi hittar på att ett framtida auktoritärt EU beslutade att placera alla Europas zigenare, och judar, i Rumänien, vad hade du sagt då?
2008-04-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Nej, det är viktigt att invandrarna visar respekt för svenskarnas kultur.

Nej, det är viktigt att invandrarna avlägsnas från svenskt territorium.
2008-04-10, 09:01
Medlem
Doncos avatar
SVT - Nyheter denna morgon

Tog upp den kära och underbara kommunen Landskrona.

Det var mycket rasism där - Av oss svenskar så nu ska skolorna ha 1 vecka där ni lär er att motarbeta rasist.

Grattis Landskrona!

Just det, de kallade SD för invandrarfientligt parti och inte invandrarkritiskt parti... Bra att SVT har makt att vrida, vinkla och vända på begreppen.
2008-04-10, 09:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Donco

Det var mycket rasism där - Av oss svenskar så nu ska skolorna ha 1 vecka där ni lär er att motarbeta rasist.

Grattis Landskrona!

Just det, de kallade SD för invandrarfientligt parti och inte invandrarkritiskt parti... Bra att SVT har makt att vrida, vinkla och vända på begreppen.

Fantastiskt inslag. Att det förekom smädelser mot svenskar från invandrare "glömde" man givetvis att berätta.
2008-04-10, 09:14
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Fantastiskt inslag. Att det förekom smädelser mot svenskar från invandrare "glömde" man givetvis att berätta.

Japp! Det var bara vi svenskar som var elaka - Inte heller togs frågeställningen varför det förekommer agg mot invandrare upp...

Nåde oss om vi tröttnar på dessa troll, orcher och tattare... De är snälla och goda... De vill ju oss bara väl!
2008-04-10, 09:32
Bannlyst
Citat:
Självfallet. Varför skulle jag vara emot massinvandring? Det erbjuder en möjlighet att lära av andra människor och deras kulturer. Och den ökade konkurrensen innebär att man själv tvingas bättra sig.
Brann alla säkringar eller? vilken ökad konkurrens? Merparten av de som kommer är inte kirurger direkt!
2008-04-10, 09:33
Bannlyst
Citat:

Grattis Landskrona!

Ingen länk? jag började kräkas här. Så med andra ord är 22% av Landskronaborna rasister? *s* pinsamma jävlar
2008-04-10, 10:32
Medlem
Bengrots avatar
Är det rasistiska svenskar som gör att det finns en specialtråd om Landskrona i det här forumet? Det där inslaget vill jag se. Länka!!!
Senast redigerad av Bengrot 2008-04-10 kl. 10:36.
2008-04-10, 10:38
Medlem
Doncos avatar
Länk hit och länk dit

Va fan.. Morgonnyheterna. Jag vet inte hur man länkar dit.

Hittade en annan ball länk på SVT dock:

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=90574&a=1109221&lid=puff_1109262&l pos=rubrik
2008-04-10, 12:28
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Va fan.. Morgonnyheterna. Jag vet inte hur man länkar dit.

Hittade en annan ball länk på SVT dock:

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=90574&a=1109221&lid=puff_1109262&l pos=rubrik

Tror personligen att många journalister börjar inse att det är dags att vända kappan efter vinden!
2008-04-10, 13:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Nu har ju Rumänien redan väldigt mycket zigenare, men om vi hittar på att ett framtida auktoritärt EU beslutade att placera alla Europas zigenare, och judar, i Rumänien, vad hade du sagt då?

De har redan försökt en gång (med judarna) och det gick nog inte riktigt som de hade tänkt sig.

Man kan inte inte jämställa judar och zigenare med andra invandrare. Den överväldigande majoriteten invandrare har inte samma fientlighet och onda uppsåt som majoriteten av de två första grupperna har. Tvärtom så vill ju de flesta invandrare leva i samförstånd med ursprungsbefolkningen. Jag har svårt att se varför detta ska vara något problem.
2008-04-10, 13:57
Medlem
Citat:
De har redan försökt en gång (med judarna) och det gick nog inte riktigt som de hade tänkt sig.

Man kan inte inte jämställa judar och zigenare med andra invandrare. Den överväldigande majoriteten invandrare har inte samma fientlighet och onda uppsåt som majoriteten av de två första grupperna har. Tvärtom så vill ju de flesta invandrare leva i samförstånd med ursprungsbefolkningen. Jag har svårt att se varför detta ska vara något problem.

Om jag har uppfattad ditt inlägg rätt så menar du alltså att judarna är ett fientligt folkslag i Sverige. Är dom värre än araber?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in