Citat:
Ursprungligen postat av Linkzie
Har SD med sina 12 mandat gjort ngt då? Det kanske inte går att göra så mkt?
Det lilla jag vet är att deras motioner till kommunfullmäktige inte har snuddat vid invandringen (möjligt att jag missat något), och de andra partierna röstar till nackdel för (SD).
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Hur är en vanlig dag i Landskrona?
För mig, som är ganska osocial, så påverkas jag inte särskilt mycket av att gå till och från stationen.
Men förr när jag gick på en skola (säger inte vilken) fick någon för sig att jag var rasist, och då skulle alla invandrare på skolan leka hjältar och hota mig till den grad att jag seriöst väntade på ett angrepp. Även mitt ex blev hotat av några idioter. Lärarna och rektorn på skolan gjorde inget som bet på det "coola gänget" som skrek, och betedde sig allmänt ohyfsat.
Sen om jag trots allt skulle vara ute en kväll och ser ett gäng skräniga invandrare komma vandrandes mot mig brukar jag gå över på andra sidan gatan. Så visst, man påverkas ju helt klart av nyheterna. Det är inga arbetande juggar som bor här, utan det är albaner (även känt som ungdommsgäng i media) som sprider skräck i staden med sina gruppmisshandlar, gruppvåldtäkter, rån, etc.
Min kompis råkade i ofog med en invandrare en gång, vilket slutade med att han (ensam) blev misshandlad av invandrarens kompisar.