Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2007-10-27, 14:42
  #1
Medlem
Substans: Hasch
Ålder: 20
Kön: Kvinna


Först vill jag säga att jag alltid känt att en tripprapport på cannabis känns jävligt onödig, så om det ska vara ska det vara ordentligt och intressant skrivet. I denna rapport skriver jag med de saker jag själv tycker är så roligt och intressant med cannabis, kanske ingen jätteintressant läsning för en vanerökare, men det kan säkert vara kul att läsa för någon som är nyfiken på området


Detta är sammanfattningen av en rolig och lyckad dag hos en kompis, andra gången jag röker hasch. Har tidigare rökt grönt några gånger. Om rapporten känns osammanhängande är det för att jag kommer på fler och fler saker efter hand att skriva och jag ber om ursäkt för detta.



Det var en onsdag och jag hade åkt hem till min kompis ungefär klockan tre på eftermiddagen, eftersom han var ledig från skolan och jag är arbetslös. Planen var väl bara att sitta hemma hos honom och chilla och prova hans relativt nyinköpta hasch som vi var nyfikna på. (Hade rökt av samma hasch en gång tidigare bara.)

Eftersom min kompis inte hade någon hushållsvåg hemma så vet vi inte exakt hur mycket brunt vi tog. Men med tanke på att vi båda är ganska nybörjare så behövdes inte mycket.
Vi hackade det bruna ganska väl, blandade med "tobaken" earth impact och fyllde en pipa och begav oss sedan till rökstället, som denna gången fick vara en källartrappa utanför ett av lägenhetens rum.

Med pipa och tändare sitter vi på trappen fulla av förväntningar. Efter lite puffande är det första jag börjar känna muntorrheten och strax efter, innan jag ens känner av några riktiga fysiska effekter, är hur en varm och underbar glädje sprider sig genom kroppen. Jag känner mig lycklig och nöjd med allt.

Innan vi går in till honom går vi till kiosken för att inhandla något att mumsa på. Det blir en 2 liters cola och inne i affären dröjer det inte länge tills jag är nästinintill lyrisk över allt underbart godis som finns. Mitt extrema sug bestämmer sig för en chokladkaka Geisha och en påse Marianne och i kassan slänger jag fram ett gäng 20-lappar och framstår antagligen som ganska så bäng.

Vi går in till hans rum och det är nu vi börjar känna av allt fler effekter. Vi kollar oss i spegeln på våra röda ögon och jag konstaterar att så jävla stenad som han ser ut skulle han fan aldrig kunna lura en polis iaf. Min kompis är extremt sprallig och stirrig och kan inte sitta still och jag påminner honom flera gånger om att han sitter och skakar på benen. Som vanligt är de galna diskussionerna igång, de som man har utan att man egentligen kommer fram till något men man tycker ändå att de känns jävligt givande.

Geisha-chokladen är godare än någonsin. Och när jag sitter där och dricker cola och äter choklad tänker jag att det känns som första gången jag får mat i mig, så underbart smakar det. Min kompis tar en bit geisha, tuggar en stund och utbrister: "MMMM, fan vad gott!"
"Jag vet!" svarar jag.
"Jag gillar inte ens geisha" säger han.

Mitt närminne är ett minne blott och jag har ett extremt jävla tunnelseende och ingen rumsuppfattning alls. När jag vrider på mitt huvud blir jag fascinerad av hur stort rummet är. Jag kommer även på mig själv hela tiden med att sitta i en obekväm ställning, fast det känns inte för hela kroppen är ändå helt bedövad från smärta.

Vi bestämmer oss för en till omgång puffande för att det ska hålla i sig längre. (Försöka mecka ihop en pipa när man redan är bäng är väldigt intressant!) Efter omgång nummer 2 känner även min kompis av tunnelseendet och mitt tunnelseende är nu värre än någonsin. Det är svårt att koncentrera sig och mitt i en diskussion har man glömt bort vad det var man snackade om. Men jag tror ändå jag skulle kunna spela någorlunda nykter, bortsett från lite fnitter kanske.

Vi bestämmer oss för att vi måste lyssna på reggae, för min kompis har minsann hört att "Det finns ju en annledning till att stenade människor lyssnar på det." Det är skitsvårt att koncentrera sig på en sak en längre stund och det tar ett jävla tag att få ner lite Bob Marley på datorn. Vi hittar någon crappy version med skitkasst inspelning, live eller något. Vi börjar lyssna och jag tänker "Vafan, jävla skitinspelning", vänder mig om för att upptäcka att min kompis sitter och ler och myser. "Hahaha, fan vilken skön inspelning. De har ju typ spelat in detta hemma hos Bob Marley i hans kök eller något, tillsammans med hans familj." Tycker det var grymt charmigt och fantasifullt hur man ens kunde komma på en sån tanke bara för att inspelningen var kass.

En konstig grej hände, som jag inte ens minns hur vi kom fram till. Helt plötsligt sitter han och känner på mitt bröst och verkligen fascineras av hur jävla mysigt och mjukt det är. Han sitter som helt förtrollad i flera sekunder och bara känner på mitt bröst och är helt inne i det medan jag bara sitter och garvar åt honom. (Vi har tur som har en sådan avslappnad och öppen relation till varandra så att detta inte blev allt för pinsamt, haha.)

Vi youtubar lite och jag kommer på att vi måste kolla på Pablo Francisco och jag hittar klippet där han snackar om att ta extasy. Allt blir verkligen 100 gånger roligare och vi älskar hans beskrivning av hur han känner när extasytabletterna slår till, alla skämt blir så mycket lättare att förstå känns det som. (Kolla på Pablo Francisco stenad är något jag rekomenderar).

Efter bara allmänt flum, galna diskussioner och fnitter så bestämmer vi oss för att kolla på en film. Det blir den relativt nya filmen Superbad, dålig kvalitet på filmen men inte fan bryr vi oss.
Den är rolig och underhållande i början, men blir sedan sjuukt seg och långdragen och jag tror inte jag skulle gilla den i nyktert tillstånd heller. Efter filmen var vi hur sega som helst och bara jävligt sömniga och dåsiga och orkade knappt röra på oss.

Åkte hem efter ett tag och var halvbäng ett bra tag in på kvällen. Det är ingenting jag skulle göra om jag hade skola eller jobb dagen efter.

Helt klart en lyckad tripp och någon som kommer göras om!
Citera
2007-10-27, 15:29
  #2
Medlem
mqas avatar
En av de bättre cannabisrapporterna.

3/5
Citera
2007-10-27, 15:47
  #3
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
En av de bättre cannabisrapporterna.

3/5
Jag vet att du inte kommer erkänna det men jag är nästan säkert att den enda orsaken du tycker att den förtjänar en trea är för att hon skrev det hon skrev vi början:

"Först vill jag säga att jag alltid känt att en tripprapport på cannabis känns jävligt onödig, så om det ska vara ska det vara ordentligt och intressant skrivet. I denna rapport skriver jag med de saker jag själv tycker är så roligt och intressant med cannabis, kanske ingen jätteintressant läsning för en vanerökare, men det kan säkert vara kul att läsa för någon som är nyfiken på området


Detta är sammanfattningen av en rolig och lyckad dag hos en kompis, andra gången jag röker hasch. Har tidigare rökt grönt några gånger. Om rapporten känns osammanhängande är det för att jag kommer på fler och fler saker efter hand att skriva och jag ber om ursäkt för detta."

Hade hon inte skrivit detta hade du antagligen var en av flera i raden att dela ut utskällning för att cannabis inte hör hemma i tripprapporter.

Dock kan jag kompromissa och erkänna att det faktiskt var en underhållande rapport, speciellt när började klämma på apoplexias bröst . Måste vara en underbar grej att göra när man är stenad. Först gäller det bara att hitta en brud som är liberal nog.
Citera
2007-10-27, 15:56
  #4
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Jag vet att du inte kommer erkänna det men jag är nästan säkert att den enda orsaken du tycker att den förtjänar en trea är för att hon skrev det hon skrev vi början:

"Först vill jag säga att jag alltid känt att en tripprapport på cannabis känns jävligt onödig, så om det ska vara ska det vara ordentligt och intressant skrivet. I denna rapport skriver jag med de saker jag själv tycker är så roligt och intressant med cannabis, kanske ingen jätteintressant läsning för en vanerökare, men det kan säkert vara kul att läsa för någon som är nyfiken på området


Detta är sammanfattningen av en rolig och lyckad dag hos en kompis, andra gången jag röker hasch. Har tidigare rökt grönt några gånger. Om rapporten känns osammanhängande är det för att jag kommer på fler och fler saker efter hand att skriva och jag ber om ursäkt för detta."

Hade hon inte skrivit detta hade du antagligen var en av flera i raden att dela ut utskällning för att cannabis inte hör hemma i tripprapporter.

Dock kan jag kompromissa och erkänna att det faktiskt var en underhållande rapport, speciellt när började klämma på apoplexias bröst . Måste vara en underbar grej att göra när man är stenad. Först gäller det bara att hitta en brud som är liberal nog.

Nej, det kommer jag inte att erkänna, eftersom det inte var fallet. "Tripprapporten" var relativt välskriven och klarade sig utan de mängder grammatiska fel, stavfel och brist på inlevelse de flesta andra rapporter tenderar att inneha. Dock kan man inte skriva så mycket om cannabis, vilket gör att jag endast gav rapporten en trea.
Citera
2007-10-27, 16:11
  #5
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Nej, det kommer jag inte att erkänna, eftersom det inte var fallet. "Tripprapporten" var relativt välskriven och klarade sig utan de mängder grammatiska fel, stavfel och brist på inlevelse de flesta andra rapporter tenderar att inneha. Dock kan man inte skriva så mycket om cannabis, vilket gör att jag endast gav rapporten en trea.
Den dagen en förhållandevis ointressant och onödig rapport (menar ej denna) förtjänar en trea (menar ej mqa:s betygsättning) för att den helt enkelt inte hade stavfel och grammatiska fel är den dagen tripprapportsforumet bleknat i mina ögon.
Citera
2007-10-27, 16:25
  #6
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Den dagen en förhållandevis ointressant och onödig rapport (menar ej denna) förtjänar en trea (menar ej mqa:s betygsättning) för att den helt enkelt inte hade stavfel och grammatiska fel är den dagen tripprapportsforumet bleknat i mina ögon.

Som sagt var rapporten även välskriven, och beskrev haschruset väl.

Hur menar du med "mqa:s betygsättning"?
Citera
2007-10-27, 16:33
  #7
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Som sagt var rapporten även välskriven, och beskrev haschruset väl.

Hur menar du med "mqa:s betygsättning"?
Nja, ville inte att du skulle tro att jag trodde att du enbart gav tea pga att trådskaparen kan svenska.

Men det gjorde du ändå! Eftersom du svarade med att rapporten "även var välskriven etc." Men det har ingen betydelse, inte så att jag tyckte rapporten var jättekass eller att jag vill ändra en massa åsikter.

Enda jag tycker just nu är att Cannabis för ha sitt eget tripprapportsforum. Hade nog uteslutet varit nya användare som frekventerat det stället, varför puffartråden INTE kan anses som en lösning. Visst är vissa CB-rapporter roliga, men i jämförelse med ordentliga så är de onödiga.

Whatever, kanske dags att sluta offtopicelera.
Citera
2007-10-27, 16:36
  #8
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Nja, ville inte att du skulle tro att jag trodde att du enbart gav tea pga att trådskaparen kan svenska.

Men det gjorde du ändå! Eftersom du svarade med att rapporten "även var välskriven etc." Men det har ingen betydelse, inte så att jag tyckte rapporten var jättekass eller att jag vill ändra en massa åsikter.

Okej, det jag menade var snarare "välskriven och välbeskriven".
Citera
2007-10-28, 00:32
  #9
Medlem
YeOl´MadHatters avatar
Ovanligt bra cannabis rapport, absolut! 3.5/5
Citera
2007-10-28, 02:53
  #10
Medlem
Busk1ss avatar
Citera
2007-10-28, 13:28
  #11
Medlem
Brakkisaths avatar
låter mer som en berättelse en en vanlig cannabis "jag rökte 1 joint och de börjar flimmra" rapport.
glömde bort va den handla om ett tag där... hehe..
Citera
2007-10-28, 21:03
  #12
Medlem
grovieblues avatar
Bra skrivet och lättläst, men för mej lite ointressant. Jag har ju dock valet att inte läsa, men man har väl för mycke dötid
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback