Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-27, 14:29
  #1
Medlem
deMarus avatar
Hej, jag har några frågor angående solarier.

Är det på något sätt farligt att sola solarium?

Motverkar det finnar och pormaskar?

Bleker det håret på samma sätt som solen?

Tack mvh demaru
Citera
2007-10-27, 15:00
  #2
Medlem
Tjohildas avatar
Du blir skrynklig i förtid och riskerar hudcancer. Om du vill ha bort finnar och pormaskar är det bättre att du tar en bastu några gånger i veckan. Äter du nån typ av medicin mot acne ska du absolut inte sola, eftersom dessa mediciner ofta gör huden överkänslig mot sol.
Citera
2007-10-27, 17:34
  #3
Medlem
Heller78s avatar
Var det inte SSI som nyligen tyckte att man ska avhålla sig från soluarium i största möjliga utsträckning? Vill minnas att det var på nyheterna under föregående vecka.
Citera
2007-10-28, 02:01
  #4
Medlem
MMysterys avatar
Risken för hudcancer ökar och din hud kommer åldras i förtid. Vill du bli brun så kan du antingen fuska med bus eller solpuder (inte så roligt med solpuder över hela kroppen kanske..) och vill du bli av med acne så är solarium inte svaret. Det finns andra behandlingsmetoder.

Kontentan: sola EJ solarium
Citera
2007-10-28, 02:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Motverkar det finnar och pormaskar?

Mot akne är det bättre att gå till hudläkare, om du har testat det receptfria först. Solbränna kan dölja finnarna, men de försvinner inte. Vissa upplever att akne blir värre av sol (känslig hud?).

Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Du blir skrynklig i förtid och riskerar hudcancer.

Den vanliga solen i himlen gör också det. Jag vet faktiskt inte vad skillnaden är i risk. Nån?
Citera
2007-10-29, 11:52
  #6
Avstängd
Absintehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Du blir skrynklig i förtid och riskerar hudcancer. Om du vill ha bort finnar och pormaskar är det bättre att du tar en bastu några gånger i veckan. .

Do tell me more? Nämen, hur påverkar bastande acne? Kan tänka mig att det väldigt temporärt renar dina porer. Men hjälper det verkligen?
Citera
2007-10-29, 14:05
  #7
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absinteh
Do tell me more? Nämen, hur påverkar bastande acne? Kan tänka mig att det väldigt temporärt renar dina porer. Men hjälper det verkligen?

Jo om man har lättare acne och bastar regelbundet hjälper det väldigt bra, som sagt, porerna töms. Fast jag är förbi tonårsfinnarna numera tycker jag att jag får mycket finare hy när jag bastat regelbundet.
Citera
2007-10-29, 15:43
  #8
Avstängd
Absintehs avatar
Har personligen lite acne som kommer och går i pannan. Kanske ska basta oftare och se vad som händer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback