Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-27, 13:46
  #1
Medlem
Jocke_cs avatar
Hej!

Har en Microsoft Laser Mouse 6000 som jag haft i ca 1 år nu.

Den har fungerat alldeles utmärkt tills igår när den vänstra musknappen började strula. Först blev jag tvungen att trycka flera gånger och hålla in den längre för att den skulle fungera, men efter ca 5 min så lade knappen av helt.
Allt annat med musen fungerar. Höger musknapp, rörelsen, scrollen osv.

Kanske är lite svårt för er att veta vad problemet är, men jag välkomnar alla tips!

Endast seriösa svar tack!

http://www.microsoft.com/hardware/mo...s.aspx?pid=042
Citera
2007-10-27, 23:37
  #2
Medlem
TerrorSnusens avatar
Testa att plocka isär den och rengöra med nån alsolsprit eller liknande under knappen, ev. köp ny
Citera
2007-10-27, 23:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerrorSnusen
Testa att plocka isär den och rengöra med nån alsolsprit eller liknande under knappen, ev. köp ny



Av egen erfarnhet är det ingen vidare idé att slruva isär en mus, det finns fjädrar o annat helvete i den som flyger käpprätt åt helvete om man skruvar upp den.

Så om det finns garanti kvar på musien bör du fixa det på den vägen eller köpa en ny.
Citera
2007-10-27, 23:56
  #4
Medlem
TerrorSnusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Av egen erfarnhet är det ingen vidare idé att slruva isär en mus, det finns fjädrar o annat helvete i den som flyger käpprätt åt helvete om man skruvar upp den.

Så om det finns garanti kvar på musien bör du fixa det på den vägen eller köpa en ny.

Inte om man bara tar bort knappen som strular, eller är jag helt fel ute nu?
Citera
2007-10-28, 00:44
  #5
Medlem
indulgences avatar
köp aldrig microsofts musar dem blir så efter bara ett kort tag alla mina polare som har haft sånna musar 4 stycken jag kommer på nu har haft liknande problem med dem min e pajj nu men har lärt in mig nått sätt att trycka med den så det funkar fint. kul när polarna ska försöka andvända datorn "aaaarghhh musen funkar inte" orkar inte snygga till det jag skrivit nu hehe :P

Edit: vi har alla haftlite olika varianter och modeller men alla av microsoft dem ger lätt minst klick för pengarna...
Citera
2007-10-28, 12:00
  #6
Medlem
Jocke_cs avatar
Era tips får mig osökt att komma in på den dumma frågan hur fan jag öppnar skiten?

Den finns ingen skruv eller liknande. Bild på musen finns i första inlägget, dock ingen bra sådan.
Citera
2007-10-28, 12:11
  #7
Medlem
Brukar finnas skruvar dolda under glidplattorna, pilla bort dem och se.
Citera
2007-10-28, 13:02
  #8
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indulgence
köp aldrig microsofts musar dem blir så efter bara ett kort tag alla mina polare som har haft sånna musar 4 stycken jag kommer på nu har haft liknande problem med dem min e pajj nu men har lärt in mig nått sätt att trycka med den så det funkar fint. kul när polarna ska försöka andvända datorn "aaaarghhh musen funkar inte" orkar inte snygga till det jag skrivit nu hehe :P

Edit: vi har alla haftlite olika varianter och modeller men alla av microsoft dem ger lätt minst klick för pengarna...

Antar att du tycker Razor är bättre?

Microsoft gör grymma råttor, för det mesta, finns till exempel inget som äger en Intellimouse 3!
Citera
2007-11-06, 14:23
  #9
Medlem
indulgences avatar
Säger bara att alla som jag känner som andrvänder sig av möss från microsoft har problem med att klicka och att problemet bara händer nån månad efter man köpt den. Dem kanske gör bra möss annars men när det gäller självaste klickaren så suger dem och gör att hela musen e jobbig och andvända när knappt knapparna funkar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback