2014-02-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vad är det egentligen för statement hon vill göra med sina håriga armhålor? Jag kommer liksom inte på poängen oavsett hur mycket jag tänker.

Det är en passning till en händelse för några år sedan på en av Melodifestivalavsnitten då en kvinna med hårig armhåla zoomades in en kort stund och det blev livat om detta på sociala medier. Bara att googla på "håriga armhålor melodifestivalen" för att läsa mer. Antar att hon vill vara kritiskt till att det blev en sådan reaktion. Så, det vara dagens värdelösa vetande.
Senast redigerad av L3o 2014-02-03 kl. 17:53.
Citera
2014-02-08, 14:46
Medlem
MaxGrinders avatar
Feminist och rasist efter hennes senaste fråga i genrepet. Det går bra för henne nu. Personligen har jag aldrig fattat varför feminister måste göra saker som de vet kommer väcka debatt. Är det inte bättre att man är sig själv bara, varför visa upp håriga armhålor i TV?
Den som försöker övertyga sig själv att det inte var riktigt från SVT sida med fokuset och zoomen är bara naiv. Jag bryr mig inte, folk får leva sina liv, gillar bara inte när man ska tvinga andra på sin övertygelse. Religion är det värsta.
Citera
2014-02-08, 15:07
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxGrinder
Feminist och rasist efter hennes senaste fråga i genrepet. Det går bra för henne nu. Personligen har jag aldrig fattat varför feminister måste göra saker som de vet kommer väcka debatt. Är det inte bättre att man är sig själv bara, varför visa upp håriga armhålor i TV?
Den som försöker övertyga sig själv att det inte var riktigt från SVT sida med fokuset och zoomen är bara naiv. Jag bryr mig inte, folk får leva sina liv, gillar bara inte när man ska tvinga andra på sin övertygelse. Religion är det värsta.
Ja, det var bland det dummaste jag hört. Helt klart fördomsfullt,
och av en invandrare.
Men absolut inte rasistiskt för det.
Citera
2014-02-08, 15:13
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Kanske inte är nå't statement överhuvudtaget. Hon kanske bara har skitit i att raka armhålor? Inget mer med det.
Citat:
Ursprungligen postat av L3o
Det är en passning till en händelse för några år sedan på en av Melodifestivalavsnitten då en kvinna med hårig armhåla zoomades in en kort stund och det blev livat om detta på sociala medier. Bara att googla på "håriga armhålor melodifestivalen" för att läsa mer. Antar att hon vill vara kritiskt till att det blev en sådan reaktion. Så, det vara dagens värdelösa vetande.

Fast någonting mer än så är det nog, för nåt år sen stod hon ju mitt i Stockholm och visade fittan för folk och gapade nåt om att "folk nog aldrig sett en sån här med en massa hår på".

Tror inte direkt hon får någon sympati eller får fler personer att bli positivt inställda till hennes variant av feminism genom att flasha håriga kroppsdelar. Det är nästan lika dumt som Schyman när hon eldar pengar i skottkärror. Folk vänder sig emot dem - även om de får en del uppmärksamhet för sina tilltag.
Citera
2014-02-08, 15:25
Citat:
Ursprungligen postat av MaxGrinder
Feminist och rasist efter hennes senaste fråga i genrepet.

Vad sa hon för något? Hittar det inte på SVTs hemsida.
Citera
2014-02-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Vad sa hon för något? Hittar det inte på SVTs hemsida.
Citat:
Programledaren vände sig mot Johan Hirvi som är den ende vita medlemmen i Panetoz.

– Man kan inte låta bli att se att du sticker ut lite i det här gänget, sa hon.

Sedan vände hon sig mot Hirvi igen och frågade: ”Hur träffades ni?”.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18321342.ab
Citera
2014-02-09, 21:48
Medlem
En reflektion såhär i OS-tider:

jämför Anja och Carolina med Nour i avseende på girl power.

Klasskompisar till Nour vittnar om att hon var elak och tryckte ner folk, hört detta från direkta källor. Hon är också i vissa fall dåligt påläst i saker hon har åsikter om, har bevittnat detta irl. Men det tråkigaste är när vi feminister förknippas med agressiva människor.
Senast redigerad av bazaar 2014-02-09 kl. 21:54.
Citera
2014-02-10, 10:48
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-VIII
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18321342.ab

Det är ju inte så himla farligt kan man tycka. Eller är det rasistiskt att säga att en vit inte ser ut som en svart? Olämpligt eller plumpt kan det vara, att fokusera på hur människor ser ut i en musiktävling känns väl lite "sådär". Men att kalla det för rasistiskt tycker jag är att ta i.
Citera
2014-02-10, 14:25
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Det är ju inte så himla farligt kan man tycka. Eller är det rasistiskt att säga att en vit inte ser ut som en svart? Olämpligt eller plumpt kan det vara, att fokusera på hur människor ser ut i en musiktävling känns väl lite "sådär". Men att kalla det för rasistiskt tycker jag är att ta i.

Minst lika rasistiskt som Sissela Kylses skämt på Guldbagge-galan. Vem ska kritisera Nour och tvinga henne till en ursäkt?
Citera
2014-02-10, 15:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Fast någonting mer än så är det nog, för nåt år sen stod hon ju mitt i Stockholm och visade fittan för folk och gapade nåt om att "folk nog aldrig sett en sån här med en massa hår på".

Tror inte direkt hon får någon sympati eller får fler personer att bli positivt inställda till hennes variant av feminism genom att flasha håriga kroppsdelar. Det är nästan lika dumt som Schyman när hon eldar pengar i skottkärror. Folk vänder sig emot dem - även om de får en del uppmärksamhet för sina tilltag.
Hon sades ju ha fått övervägande positiva reaktioner på armhålan i Aftonbladets intervju med henne efter programmet. Jag kan inte påstå att jag stördes av det i sig, och har lite svårt att förstå det vitglödgade raseri som bröt ut i M&J om detta. Däremot fick jag intrycket att hon bara var orakad i den armhåla som visades upp i närbild, vänster, medan hon såg rakad ut under höger arm precis innan. Om det snabba intrycket är rätt, tycker jag att det var ganska fånigt.
Citera
2014-02-17, 00:32
Medlem
rabuldats avatar
angående
söder om folkungagatan
har hon fixat boobjob ?
Citera
2014-02-18, 03:18
Medlem
Figzys avatar
Det verkar en aning ironiskt att Nour som kallar sig feminist,
ställer upp på en sketch där en kille klämmer henne på ena bröstet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in