2013-11-18, 10:23
Medlem
Jonassons avatar
Nån mer som såg "Att vara" på Tv 3 igår och reagerade på att hon gav en så motsägelsefull bild av sin bakgrund?

Å ena sidan var hennes farmor den första kvinnliga läkaren i arabvärlden (vilket jag utgår från betyder att hennes släkt är rejäl överklass eftersom läkare hade väldigt hög status i den typen av länder, speciellt på den tiden) - å andra sidan hade Nour "växt upp fattigt". Man tror ju lätt att hon menar att hon växt upp fattigt i jämförelse med sina svenska klasskamrater, men det kanske snarare handlar att hon kände sig fattig i jämförelse med sina rika släktingar i Libanon?

Sen hade hennes pappa stuckit så hon hade växt upp med "bara sin mamma och 4 bröder" och "tvingats bli vuxen tidigt". Det är väl inte så bara? Att en av hennes bröder följde med på konfirmationslägret för att skydda henne från tafsande killar tycker jag snarast låter som hon var väldigt överbeskyddad.

Min slutsats om Nour är att media ville ha någon med imagen att vara en fattig kaxig invandrartjej från förorten, men en riktig sådan hade inte varit rumsren. Därför tog man en bortskämd överklasstjej istället. Ni minns nog samma fenomen från serien om fattiga Frida, ett riktigt socialfall hade inte varit rumsrent så journalisten valde att göra en serie om en arbetslös fd kollega som bodde i en dyr bostadsrätt.
Citera
2013-11-18, 10:38
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Englund70
Hon fick ju sparken från Morgonpasset så Svt ger nog inte henne den chansen

Detta har jag missat. Varför fick hon sparken?
Citera
2013-11-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasson
Nån mer som såg "Att vara" på Tv 3 igår och reagerade på att hon gav en så motsägelsefull bild av sin bakgrund?

Å ena sidan var hennes farmor den första kvinnliga läkaren i arabvärlden (vilket jag utgår från betyder att hennes släkt är rejäl överklass eftersom läkare hade väldigt hög status i den typen av länder, speciellt på den tiden) - å andra sidan hade Nour "växt upp fattigt". Man tror ju lätt att hon menar att hon växt upp fattigt i jämförelse med sina svenska klasskamrater, men det kanske snarare handlar att hon kände sig fattig i jämförelse med sina rika släktingar i Libanon?

Av det lilla jag såg så uppfattade jag det som att de inte visste vem farmor var?

Var Nours pappa hittebarn?
Citera
2013-11-20, 22:44
Medlem
Imponerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Englund70
Hon fick ju sparken från Morgonpasset så Svt ger nog inte henne den chansen

Det är redan klart att Nour el-Refai blir programledare i Melodifestivalen 2014 tillsammans med Anders Jansson: Länk till SVT
Citera
2013-11-21, 08:47
Moderator
Oddballs avatar
Har hon alltid hår under armarna eller är det bara en grej som hon kör när det vankas nåt tv-framträdande?

Om jag inte minns fel så var hon med i nåt humorprogram och visade muffen för folk, redan där och då visste vi att här har vi en tjej med en rejäl stuvbit, ett riktigt frodigt bin Laden-skägg, mellan benen.

Det är väl någon sorts statement antar jag. Oklart för vad dock.
Citera
2013-11-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Har hon alltid hår under armarna eller är det bara en grej som hon kör när det vankas nåt tv-framträdande?

Om jag inte minns fel så var hon med i nåt humorprogram och visade muffen för folk, redan där och då visste vi att här har vi en tjej med en rejäl stuvbit, ett riktigt frodigt bin Laden-skägg, mellan benen.

Det är väl någon sorts statement antar jag. Oklart för vad dock.

Du tänker på en sketch i Raj-Raj och då var det en muff-atrapp hon viftade runt med, inte hennes egna, I samma inslag visade hon även tuttarna för en förbipasserande som svarade med att polisanmäla henne för ofredande.

Dessutom kunde man se både hennes och Cecilia Fors bakdelar i introt till samma program.

Och nu framstår jag som en smula perverterad som minns allt detta.
Citera
2013-11-21, 23:03
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Av det lilla jag såg så uppfattade jag det som att de inte visste vem farmor var?

Var Nours pappa hittebarn?
Farmödrarna var två systrar som bodde ihop och de berättade aldrig vem som var Nours pappas biologiska mamma och vem som var hans biologiska moster.
Senast redigerad av Jonasson 2013-11-21 kl. 23:05.
Citera
2013-11-22, 00:21
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eventuelltettnamn
Du tänker på en sketch i Raj-Raj och då var det en muff-atrapp hon viftade runt med, inte hennes egna, I samma inslag visade hon även tuttarna för en förbipasserande som svarade med att polisanmäla henne för ofredande.

Dessutom kunde man se både hennes och Cecilia Fors bakdelar i introt till samma program.

Och nu framstår jag som en smula perverterad som minns allt detta.

Håret under armarna såg jag i en trailer för programmet "Att vara" med Björn Kjellman på TV3. Har man hår under armarna så kan jag nästan garantera att man har botaniska trädgården mellan benen.
Citera
2013-11-22, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Håret under armarna såg jag i en trailer för programmet "Att vara" med Björn Kjellman på TV3. Har man hår under armarna så kan jag nästan garantera att man har botaniska trädgården mellan benen.
Eller så handlar det om äntligen någon som vågar vara sig själv och inte behöver gömma sig bland de andra dårarna. Se bara i den här tråden hur hemmen ser likadana ut. Fondtapet, spottar till förbannelse, kuddar och tyger av flaggor, massa meninglösa och töntiga texter utsnidade i trä, stegar lutade mot väggar. Fy fan för alla dessa dussinmänniskor som inte vågar vara sig själva.
Citera
2013-11-22, 09:34
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Eller så handlar det om äntligen någon som vågar vara sig själv och inte behöver gömma sig bland de andra dårarna. Se bara i den här tråden hur hemmen ser likadana ut. Fondtapet, spottar till förbannelse, kuddar och tyger av flaggor, massa meninglösa och töntiga texter utsnidade i trä, stegar lutade mot väggar. Fy fan för alla dessa dussinmänniskor som inte vågar vara sig själva.

Jag håller med om det du skriver till viss del, men det finns också vissa saker som t.ex håriga armhålor som sänder ut mer och framför allt andra signaler än att personen bara "är sig själv". Ungefär på samma sätt som tatueringar i ansiktet, händerna och halsen gör att folk hamnar i ett fack och anses inkompatibla med arbeten där man har kundkontakt.

Sen om behåringen har med kvinnlig frigörelse, feminism, samhällsprotest, ren lathet etc spelar liksom ingen större roll eftersom det vet inte betraktaren, han/hon ser bara hårbollen och gör sin egen tolkning.

Så det får hon vara beredd på.
Citera
2013-11-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Det är redan klart att Nour el-Refai blir programledare i Melodifestivalen 2014 tillsammans med Anders Jansson: Länk till SVT

Det var som fan.

Nour var en flitig gäst hos Morgonpasset i P3 och när programmet utökades var hon självklar att få en fast position. Det slog slint i huvudet direkt. Fick hon inte sin vilja igenom blev det krig både i och utanför studion. Hon skrek i direktsändning att Jörgen Lötgård var ett jävla pucko, det klippet finns på Youtube nånstans. Bara några veckor senare fick hon ytterligare ett utbrott. I någon diskussion som jag inte kommer i håg uttalade hon att Jesus var bög. Sedan dess är hon historia. Tror inte de har nämnt hennes namn sen dess.
Senast redigerad av Englund70 2013-11-23 kl. 11:26. Anledning: spellcheck
Citera
2013-12-29, 14:40
Medlem
sanctissimuss avatar
svd.se 29 december

Citat:
Hur reagerar folk när du säger att du kan vara ihop med både tjejer och killar?

– Det är ingen som reagerat något särskilt på det, förutom homofober och de kan dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in