2008-09-09, 11:16
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Domslut (innehållande all intressant info) får man gratis som pdf om man mailar tingsrätten. Dom måste dock ha nån form av info om vilket rättsfall man efterfrågar. Det är här det kan bli lite problem när vi saknar uppgifter. Helst ska man ha målsnumret men personnummer på inblandade personer går också bra. Men lite tur kan det gå genom att utförligt beskriva målet.

Eftersom det stått om målet i tidningarna förstår nog registratorn vilket du menar om du ringer. De kanske till och med per telefon kan ge dig namn på den dömde och målsäganden så slipper du läsa hela domen.

Södertörns tingsrätt 08-561 660 00
Citera
2008-09-09, 12:18
Medlem
Gothenburgers avatar
*felpost*
Citera
2008-09-09, 13:07
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Tycker det är konstigt att ingen har "gissat" på Sanna Bråding. Hon har vart både på SVt och tv4, onekligen halvkänd för att alltid vara festa-sugen, säkerligen fri från finkan numera, definitivt mediakåt/tyck-synd-om-mig-kåt för att få upp sin profil igen.

Tror garanterat att det inte är hon men vafan verkar ju inte som ngn annan har några säkra gissningar heller så....

/VV
Citera
2008-09-09, 13:37
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Kitty Jutbring låter som en bra gissning, hon är ju jäkligt "high strung" och mer eller mindre militant feminist. Där kan det nog räcka med ett felaktigt tilltal för att man ska bli polisanmäld.
Kitty är väl gift? (Appropå pojkvän) Och bodde i alla fall i Göteborg.
Citera
2008-09-09, 13:38
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Eftersom det stått om målet i tidningarna förstår nog registratorn vilket du menar om du ringer. De kanske till och med per telefon kan ge dig namn på den dömde och målsäganden så slipper du läsa hela domen.

Södertörns tingsrätt 08-561 660 00

I sexualbrottmål kan målsägandens personuppgifter vara sekretessbelagda.
Citera
2008-09-09, 13:44
Medlem
SKiTSURs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vincent_Vegas
Tycker det är konstigt att ingen har "gissat" på Sanna Bråding. Hon har vart både på SVt och tv4, onekligen halvkänd för att alltid vara festa-sugen, säkerligen fri från finkan numera, definitivt mediakåt/tyck-synd-om-mig-kåt för att få upp sin profil igen.

Tror garanterat att det inte är hon men vafan verkar ju inte som ngn annan har några säkra gissningar heller så....

/VV

Tanken slog mig direkt, men trodde hon satt bakom lås och bom ett tag.
Citera
2008-09-09, 13:51
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Tanken slog mig direkt, men trodde hon satt bakom lås och bom ett tag.

Fick ju sitt straff sänkt till 1 månad i hovrätten så det tror jag inte. Hon borde väl suttit av det nu/väntar på att sitta av det.
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sanna_Br%C3%A5ding
Citera
2008-09-09, 13:54
Medlem
MissTakens avatar
Citat:

/VV

Kanske för att det stod i Aftonbladet-artikeln att kvinnan varit framgångsrik här en tid...eller nåt liknande. Ska kolla exakt vad det stod.

Editerar in exakt formulering:

"Den kvinnliga programledaren har varit mycket framgångsrik på sistone och är ett välkänt ansikte i rutan."
.
Senast redigerad av MissTaken 2008-09-09 kl. 13:56.
Citera
2008-09-09, 13:55
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jo, i fångarna på fortet. Men jag tror inte det är hon för hon är för stor för att få plats tillsammans med någon i en soffa.

Jag fattade det som att hon varit programledare. Hon har väl bara varit en liten deltagare...?
.
Citera
2008-09-09, 15:12
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Kanske för att det stod i Aftonbladet-artikeln att kvinnan varit framgångsrik här en tid...eller nåt liknande. Ska kolla exakt vad det stod.

Editerar in exakt formulering:

"Den kvinnliga programledaren har varit mycket framgångsrik på sistone och är ett välkänt ansikte i rutan."
.

"sistone" i kvällspressen kan väl vara de senaste 5 åren??? Precis som "tv-kvinnan" kan vara producent på Björnes magasin. Sanna Bråding var ju "framgångsrik" förr-förra året på tv4 då hon var programledare för Idol (är väl ett av Sveriges mest sedda program)
Citera
2008-09-09, 15:15
Medlem
Cherrykills avatar
Nä, jag tror på den där Nour, som någon nämnde tidigare.
Citera
2008-09-09, 16:59
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
"sistone" i kvällspressen kan väl vara de senaste 5 åren??? Precis som "tv-kvinnan" kan vara producent på Björnes magasin. Sanna Bråding var ju "framgångsrik" förr-förra året på tv4 då hon var programledare för Idol (är väl ett av Sveriges mest sedda program)

Jodå, det är sant att man inte ska lägga alltför mkt betydelse i journalisters ordval men till att börja med är det allt vi har att gå på så vad annat kan vi göra - skriva en egen artikel?

Nour verkar vara ett bra tips. Hon har kommit upp sig i smeten "på sistone" och varit med i Melodifestivalen på ettan och rolighetsprogrammet på fyran som jag inte minns vad det heter. Hetast tips så här långt.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in