Citat:
Ursprungligen postat av bellahitochdit
"Jaha även i de fall när tjejerna får MVG i betyg trots att de har b.la genom proven visat på att de inte har tagit till sig kunskap (Läs skrivit G/IG på proven) och aldrig frågat en fråga utan bara antecknat och lyssnat?"
- Vad menar du?
- Vad menar du?
Jag ställde en fråga rellaterat till det du skrev. Inte ett påstående.
[quote=bellahitochdit]"
"Nej men det är missvissande när en Tjej får MVG på betygen fast hon aldrig visat genom prov (skrivit G/IG) på proven på att hon har tagit till sig kunskaperna hon fått på lektionerna och/eller aldrig ställt en fråga på lektionstid"
- Skulle en tjej få MVG enbart pågrund av närvaro, menar du? Har du någon källa på detta?
Skall jag källhänvisa dina uttalanden? Missuppfattar du med flit eller ser du inte när något är rellaterat till dina egna uttalanden du gör?
Citat:
Ursprungligen postat av bellahitochdit
"Det finns betygskreterier som förklara vad som skall ingå för kunnande ,för att nå de olika nivåerna på betygen. Skall det då generellt räcka med, anser du, att man skall var tyst och snäll och aldrig svara på frågorna utan endast vara aktiv med pennan på anteckningsblocket och skriva hyffsat/dåligt på prov för att nå MVG?"
- Nej, det tycker jag inte, varför har du fått för dig det? Det är inte på detta sättet heller, vad jag vet. Men du får gärna komma med källa.
- Nej, det tycker jag inte, varför har du fått för dig det? Det är inte på detta sättet heller, vad jag vet. Men du får gärna komma med källa.
Tja varför jag har fått för mig det.. Här har du källa på detta:
Ohh jag lägger med en länk med till DITT inlägg där jag har hämtat källan ifrån..
Källa och länk https://www.flashback.org/showpost.php?p=12547789&postcount=243 :
Citat:
Ursprungligen postat av bellahitochdit
Att vara aktiv behöver inte betyda att vara "all over the place". Aktiv kan man vara när man lyssnar, antecknar och ställer frågor.
På vilket sätt missgynnas killarna i det här fallet om min teori stämmer?
På vilket sätt missgynnas killarna i det här fallet om min teori stämmer?
I'll rest my case.