Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Herre min skapare! Det är ju bara ett antagande du gör att så är fallet.
Det är definitivt inte bara ett antagande jag gör!
Citat:
I alla diskussioner där man diskuterar löneskillnader så är dem enda fakta som finns att tillgå statistik över hur lönerna ser ut och vilka klyftor som finns mellan olika grupper.
Du glömmer att titta på solklara fakta där män och kvinnor utför samma sysslor, inom samma områden och där männen ändå har mycket högre lön. Du skall ju inte försöka inbilla mig att vår egen Jämo har olika arbetsuppgifter beroende på om du är man eller kvinna! Ändå hade Claes Borgström en herrans massa tusen mer i lön, än hans efterträdare. Och trot eller ej - men hon är kvinna!!! Var finns rättvisan i det???
Citat:
Den här diskussionen är exakt likadan. Eller menar du att helt plötsligt får man inte anta att män jobbar hårdare i arbetslivet fast man får anta att tjejer jobbar hårdare i skolan. Visa gärna statistik som säger att män inte anstränger sig hårdare på jobbet eller att tjejer anstränger sig mer i skolan. Den statistiken finns inte.
Hur vet du det? Är du någon allsmäktig allvetande eller? Det finns statistik, men jag vägrar anstränga mig för folk som tror att de sitter inne med en egen sanning. Fortsätt leva i din lilla värld för guds skull...
Citat:
Tack men nej tack till din och andra vridna feministers ideologi.
Oj så förvånad jag blir över att du inte vill se längre än din egen näsa - inte!
Citat:
Jämlikhet är en självklarhet för mig på alla plan. Men för dig ska det vara selektivt för att ta igen en påstådd hitorisk orättvisa.
Du fattar uppenbarligen inte alls vad jag menar och du är uppenbarligen inte heller intresserad av att förstå, så...
Citat:
Lycka till att få andra att lyssna på dig och ta till sig av vad du skriver och säger om du fortsätter i dem här banorna. Lite ödmjukhet och självinsikt kanske hade varit på sin plats.
Till skillnad från dig så tror inte jag att jag sitter inne med någon sanning. Och till skillnad från dig så är jag intresserad av att diskutera med dem som har egna argument. Du är inte intresserad av någon som inte tycker som du!
Citat:
Orkar inte svara på mer av dina klent formulerade inlägg.
Jag har verkligen inte bett om dina synpunkter. Varför skrev du överhuvudtaget?
Be my guest!