2007-12-21, 19:08
  #145
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Du har nog inte gått i skolan på ett tag. Prov är OERHÖRT viktigt. Det visar vad du lärt dig. Man har till och med slutprov i en del ämnen ifall det gått dåligt på något prov av diverse anledningar så har man ännu en chans att rätta till det.

Provresultat är viktigt men det är inte bara det det hänger på.
Dessutom handlar det här bara om nationella proven. Kan du fråga vilken lärare som sätter sina betyg endast utifrån resultat på nationella proven?
Jag fick MVG på nationella proven engelska men betyget blev VG pga prestationer i annat. Nationella proven påverkar betygen men annat påverkar också. Du har inte ett klart VG i matte bara för att du fick det på nationella.

Visa istället att killar och tjejer får samma resultat på alla prov, inte bara nationella och dessutom att de presterar lika bra på vanliga uppgifter under lektionerna, läxor, redovisningar, handuppräckningar, inlämningsuppgifter.
Citera
2007-12-21, 19:16
  #146
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Glas
På provresultat och på slutbetyg finns statistik, svart på vitt, som talar för en pågående diskriminering mot unga killar.
Det är du som förnekar att detta skulle vara diskriminering eftersom tjejer enligt dig är bättre på andra områden, och då tycker jag är det upp till dig att visa att det faktiskt är så.

Det är du som har påstått att de är lika bra i allt men får sämre betyg. Du har skrivit den här tråden men bara tagit upp en sak som de presterar lika bra i. Då är det upp till dig att visa att de presterar lika bra i allt som räknas när man sätter betyg.
Citera
2007-12-21, 19:25
  #147
Medlem
alice underlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Ja, jag säger det, jämställdhetsrunkeriet har gått överstyr. Kärringarna tar över, och det blir ingen jävla ordning, hönsgård och intriger. Burkaslynor kommer att styra samhället i framtiden. Efter att de blivit inkvoterade då vill säga.

Ja jag håller med. Om detta är det mest verbala och intelligenta som "motståndarsidan" har att säga. Då får du nog finna dig i att bli styrd av kärringar som åtminstone kan tala för sin sak utan att dräggla svordommar och fradga förolämpningar.
survival of the fitest you know , eller kanske inte, evolutionen verkar ha gått spårlöst förbi vissa...
Citera
2007-12-21, 19:39
  #148
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Du skulle så klart ha rätt OM det vore så att män jobbar mer för att få högre lön, men problemet är att män INTE jobbar mer för att få högre lön. Män kvoteras in, fast det kallas att de är mer erfarna och har mer kompetens.

Herre min skapare! Det är ju bara ett antagande du gör att så är fallet.

I alla diskussioner där man diskuterar löneskillnader så är dem enda fakta som finns att tillgå statistik över hur lönerna ser ut och vilka klyftor som finns mellan olika grupper.

Den här diskussionen är exakt likadan. Eller menar du att helt plötsligt får man inte anta att män jobbar hårdare i arbetslivet fast man får anta att tjejer jobbar hårdare i skolan. Visa gärna statistik som säger att män inte anstränger sig hårdare på jobbet eller att tjejer anstränger sig mer i skolan. Den statistiken finns inte.

Tack men nej tack till din och andra vridna feministers ideologi.

Jämlikhet är en självklarhet för mig på alla plan. Men för dig ska det vara selektivt för att ta igen en påstådd hitorisk orättvisa.

Lycka till att få andra att lyssna på dig och ta till sig av vad du skriver och säger om du fortsätter i dem här banorna. Lite ödmjukhet och självinsikt kanske hade varit på sin plats.

Orkar inte svara på mer av dina klent formulerade inlägg.

Tack för mig.
Citera
2007-12-21, 20:39
  #149
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Herre min skapare! Det är ju bara ett antagande du gör att så är fallet.

Det är definitivt inte bara ett antagande jag gör!

Citat:
I alla diskussioner där man diskuterar löneskillnader så är dem enda fakta som finns att tillgå statistik över hur lönerna ser ut och vilka klyftor som finns mellan olika grupper.


Du glömmer att titta på solklara fakta där män och kvinnor utför samma sysslor, inom samma områden och där männen ändå har mycket högre lön. Du skall ju inte försöka inbilla mig att vår egen Jämo har olika arbetsuppgifter beroende på om du är man eller kvinna! Ändå hade Claes Borgström en herrans massa tusen mer i lön, än hans efterträdare. Och trot eller ej - men hon är kvinna!!! Var finns rättvisan i det???


Citat:
Den här diskussionen är exakt likadan. Eller menar du att helt plötsligt får man inte anta att män jobbar hårdare i arbetslivet fast man får anta att tjejer jobbar hårdare i skolan. Visa gärna statistik som säger att män inte anstränger sig hårdare på jobbet eller att tjejer anstränger sig mer i skolan. Den statistiken finns inte.

Hur vet du det? Är du någon allsmäktig allvetande eller? Det finns statistik, men jag vägrar anstränga mig för folk som tror att de sitter inne med en egen sanning. Fortsätt leva i din lilla värld för guds skull...


Citat:
Tack men nej tack till din och andra vridna feministers ideologi.

Oj så förvånad jag blir över att du inte vill se längre än din egen näsa - inte!

Citat:
Jämlikhet är en självklarhet för mig på alla plan. Men för dig ska det vara selektivt för att ta igen en påstådd hitorisk orättvisa.

Du fattar uppenbarligen inte alls vad jag menar och du är uppenbarligen inte heller intresserad av att förstå, så...


Citat:
Lycka till att få andra att lyssna på dig och ta till sig av vad du skriver och säger om du fortsätter i dem här banorna. Lite ödmjukhet och självinsikt kanske hade varit på sin plats.

Till skillnad från dig så tror inte jag att jag sitter inne med någon sanning. Och till skillnad från dig så är jag intresserad av att diskutera med dem som har egna argument. Du är inte intresserad av någon som inte tycker som du!

Citat:
Orkar inte svara på mer av dina klent formulerade inlägg.

Jag har verkligen inte bett om dina synpunkter. Varför skrev du överhuvudtaget?

Citat:
Tack för mig.
Be my guest!
Citera
2007-12-22, 20:40
  #150
Medlem
Geniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Text

Ville bara tillägga att lika lön för lika arbete är något som inte kan tillämpas så bra som du tror.

Har du någon gång jobbat förresten?
Citera
2007-12-24, 07:04
  #151
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Det är definitivt inte bara ett antagande jag gör!


Eftersom det inte är ett antagande kan du ju förklara för mig varför min mor tjänar nästan lika mycket som min far, när min mor har en lägre position på samma jobb och jobbar en dag mindre i veckan, tack.

Du kan ju också förklara varför jag tjänar exakt lika mycket som tjejerna/kvinnorna som jobbar på samma ställe, med likadan position, some jag.
Citera
2007-12-24, 07:05
  #152
Medlem
Cates avatar
finns det fler killar än tjejer eller tvärtom?
Jag ahr alltid skolkat mycket från skolan men alltid lyckats få bra resultat på prov utan att gå dit.
Citera
2007-12-24, 07:07
  #153
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cate
finns det fler killar än tjejer eller tvärtom?
Jag ahr alltid skolkat mycket från skolan men alltid lyckats få bra resultat på prov utan att gå dit.

Tror det finns lite mer killar i Sverige. Men jag är inte säker.
Citera
2007-12-24, 09:26
  #154
Medlem
Kreutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Lägg av! Jag tycker att TS tar upp en viktig fråga! Däremot finns det vissa inlägg i den här tråden som inte ger annat intryck av den svenske mannen än dem jag angav.

Frågan är viktig, men den ställs under "Feminism och jämställdhet" så det vore väl konstigt om man inte skulle kunna reagera utifrån ett jämställdhetsperspektiv.

Du slår in öppna dörrar här

Jag förstår att du vill att jag skall lägga av. Men tyvärr, jag kommer att fortsätta att peka på hålen och motsägelserna i ditt och andra feminazisters argumentation. Att ni tycker det är ok att barn, läs pojkar, utsätts för och särbehandlas av ert genusprojekt tycker jag är skamligt.

Istället för att svamla runt twoinone så kan du väl förklara varför de nationella proven och högskoleproven behövde ändras för att anpassas för kvinnorna, men att ändring så att proven anpassas för pojkar inte är ok? Vem var norm sa du?
Citera
2007-12-24, 10:31
  #155
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genium
Ville bara tillägga att lika lön för lika arbete är något som inte kan tillämpas så bra som du tror.

Har du någon gång jobbat förresten?

Jag är medveten om svårigheterna om lika lön för likvärdigt arbete. Men det brukar vara högre betalt att vara elektriker än barnmorska, fast barnmorskan har högre utbildning - bara för att ta ett exempel. Men det mest iögonfallande är när en man och en kvinna arbetar på samma arbetsplats med samma tjänst i grunden och kvinnan har lägre lön än mannen. Där finns det liksom inga ursäkter.

Varför frågar du om jag har jobbat någon gång?
Citera
2007-12-24, 10:32
  #156
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Eftersom det inte är ett antagande kan du ju förklara för mig varför min mor tjänar nästan lika mycket som min far, när min mor har en lägre position på samma jobb och jobbar en dag mindre i veckan, tack.

Du kan ju också förklara varför jag tjänar exakt lika mycket som tjejerna/kvinnorna som jobbar på samma ställe, med likadan position, some jag.

Du får ursäkta men det är helt nödvändigt att se längre än sin egen näsa när man pratar om strukturproblem i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in