Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-26, 00:44
  #1
Avstängd
Prescovs avatar
Jo min örsnibb har blivit svullen och det är nått hårt i den, hade hål i örat när jag var typ tio alltså för ungefär 8½ år sen eller mer. Det gör ont när man klämmer på den. Det knastrade när jag stack med en spik och så klämde jag med en avbitare lite bara för att känna vad det var, inte överdrivet hårt. Kan det vara nått bo i örsnibben nån jäka insekt eller nått som lagt ägg där(en sån där som lägger in ägg i huden och så växer det nått skit). Eller är den bara svullen eller är det brosket sen jag tog hål i örat. Hur får jag bort det?, borde jag göra ett ingrepp och öppna o ta ut det som är i ?

// Prescov
Citera
2007-10-26, 00:46
  #2
Medlem
Tjohildas avatar
En helt vanlig finne förmodligen. Låt den vara så försvinner den av sig själv.
Citera
2007-10-26, 00:49
  #3
Avstängd
Prescovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
En helt vanlig finne förmodligen. Låt den vara så försvinner den av sig själv.

Knastrar det om finnar ?, alltså känns riktigt hårt där i.
Citera
2007-10-26, 00:50
  #4
Medlem
First_QBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescov
Jo min örsnibb har blivit svullen och det är nått hårt i den, hade hål i örat när jag var typ tio alltså för ungefär 8½ år sen eller mer. Det gör ont när man klämmer på den. Det knastrade när jag stack med en spik och så klämde jag med en avbitare lite bara för att känna vad det var, inte överdrivet hårt. Kan det vara nått bo i örsnibben nån jäka insekt eller nått som lagt ägg där(en sån där som lägger in ägg i huden och så växer det nått skit). Eller är den bara svullen eller är det brosket sen jag tog hål i örat. Hur får jag bort det?, borde jag göra ett ingrepp och öppna o ta ut det som är i ?

// Prescov

Har råkat ut för samma sak. (Hade även hål i öret för antalet år sedan)

Känner igen knastrandet och så. Det är med största sannolikhet brosk eller var. Efter att jag upplevt det du gör nu ett tag så klämde jag helt enkelt hål på möget, vet dock ej exakt vad det var som kom ut (något vitt). Om det är nytt för dig så vänta ett tag så det mognar eller vad man ska säga, klämm sedan ut möget.
Citera
2007-10-26, 00:51
  #5
Avstängd
Prescovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av First_QB
Har råkat ut för samma sak. (Hade även hål i öret för antalet år sedan)

Känner igen knastrandet och så. Det är med största sannolikhet brosk eller var. Efter att jag upplevt det du gör nu ett tag så klämde jag helt enkelt hål på möget, vet dock ej exakt vad det var som kom ut (något vitt). Om det är nytt för dig så vänta ett tag så det mognar eller vad man ska säga, klämm sedan ut möget.

jaha ok. hmmmm
Citera
2007-10-26, 00:54
  #6
Medlem
First_QBs avatar
Vidga ditt gamla hål och få ut det den vägen.
Citera
2007-10-26, 00:54
  #7
Avstängd
Prescovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av First_QB
Vidga ditt gamla hål och få ut det den vägen.

Med en spik?
Citera
2007-10-26, 00:57
  #8
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescov
Jo min örsnibb har blivit svullen och det är nått hårt i den, hade hål i örat när jag var typ tio alltså för ungefär 8½ år sen eller mer. Det gör ont när man klämmer på den. Det knastrade när jag stack med en spik och så klämde jag med en avbitare lite bara för att känna vad det var, inte överdrivet hårt. Kan det vara nått bo i örsnibben nån jäka insekt eller nått som lagt ägg där(en sån där som lägger in ägg i huden och så växer det nått skit). Eller är den bara svullen eller är det brosket sen jag tog hål i örat. Hur får jag bort det?, borde jag göra ett ingrepp och öppna o ta ut det som är i ?

// Prescov

Jag har fått samma sak flera gånger om. Först blev jag lite orolig men de brukar försvinna typ efter en dag..
Undrar också vad det kan vara för något.. Kan tilläggas också att jag inte har eller har haft hål i örat
Citera
2007-10-26, 00:57
  #9
Avstängd
Prescovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Jag har fått samma sak flera gånger om. Först blev jag lite orolig men de brukar försvinna typ efter en dag..
Undrar också vad det kan vara för något.. Kan tilläggas också att jag inte har eller har haft hål i örat

Gjorde du något ingrepp ?
Citera
2007-10-26, 00:58
  #10
Medlem
First_QBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescov
Med en spik?

En nål räckte för mig.

Men mitt tips är att om du inte har allt för ont eller der ut som dumbo så vänta ett tag, klämm lite då och då, så ska det nog se sig. Vad jag kommer ihåg var det ganska kul och pilla med när man inte hade något bättre för sig
Citera
2007-10-26, 01:01
  #11
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescov
Gjorde du något ingrepp ?
nej alltså jag lät det vara bara, försvann som sagt..
Citera
2007-10-26, 01:01
  #12
Avstängd
Prescovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av First_QB
En nål räckte för mig.

Men mitt tips är att om du inte har allt för ont eller der ut som dumbo så vänta ett tag, klämm lite då och då, så ska det nog se sig. Vad jag kommer ihåg var det ganska kul och pilla med när man inte hade något bättre för sig

Jäkla jobbigt alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback