Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vi ser förmodligen detta på olika sätt, men i min värld finns det stora motsättningar mellan att älska sitt lag och att slå andra supportrar på truten...
Jag tror att många söker sig till klackarna/firmorna för att det är "action" där. Jag kan inte riktigt förstå varför man ska ordna slagsmål i en grusgrop för att se vem som är den mest hängivna supportern.
Om det fanns firmor schack skulle det säkert dra till sig en och annan idiot där också...
Detta var mitt första inlägg i tråden
Citat:
Det var ju synd om jag spräckte din illusion om mig...
Allvarligt talat förstår jag inte fenomenet. Jag har inga problem med att folk ibland, "i stridens hetta", blir så förbannade på varandra att man tar till nävarna. Det inträffar på krogen, i skolan och inte minst bland supportrar.
Att därifrån gå till att man i ett lags färger stämmer träff för att slå skiten ur varandra känns lite knepigt för mig. Det är iofs bättre att man gör det på avskild plats än bland
allmänheten.
En stor motsättning är att man kostar sitt lag stora pengar när de tappar sponsorer samt får böter. En annan motsättning är att en del spelare är tveksamma till att spela för vissa klubbar eftersom de inte vill bli trakasserade på sin fritid
Det kan man, men om du läser mina andra svar så förstår du hur jag tänker.
Naturligtvis inte och ingen kan dra en exakt gräns.
Citat:
Kan du ge mig exempel på vilka skäl det kan finnas?
Citat:
Du tänker på på att man älskar sitt lag och spöar motståndarnas supporters?
I det fallet får jag nog betraktas som korkad. Jag skulle mycket väl kunna hävda att jag förstår det eftersom jag både läst och sett en hel del om diverse idrottsrelaterad huliganism, men som person förstår jag det inte....
Citat:
Som jag beskrev kunde de lika gärna ha slagits om vem som var bäst i schack...
Citat:
Kom ner lite från dina höga hästar nu... På vilket sätt tycker du att jag sprider mytomandynga?
Citat:
Jag har suttit ett tag och tittat på din mening och funderat på vad som skiljer din åsikt från min.
Jag kan köpa att man i sitt destruktiva beteende inte riktigt förstår vad man ställer till med. Man tänker bara utifrån sig självt och då har man alltid rätt.
Har jag tolkat dig korrekt?
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Exempelvis att du inte deltog i "huligankulturen" på den tiden. Sluta ljug så förbannat. Fler än du var med på den tiden gubben. Ingen oskyldig drabbades? Jomenvisst du.
Ja du gick på Hovet. Fine. Springfigtherna på Gullmars och jakterna till Skärmarbrink var du inte med på. Du var heller inte med på Norra på den tiden. Du snackar av nån anledning en massa skit i trådar som den här och jag fattar inte varför?
Nu har jag citerat alla inlägg jag har gjort i den här tråden och jag tycker att du läser in lite väl mycket... Jag har aldrig påstått att jag har deltagit i någon huligankultur. I en annan tråd har jag skrivit att jag var med i Black Army och att jag ofta var på Hovet. Har även varit med och sprungit ett antal gånget till Gullmarsplan, men det gör mig inte till huligan. Jag har inte skrivit att oskyldiga aldrig drabbades på den tiden.
Läs mina inlägg och kommentera utifrån dem!
För att citera Squalos signatur:
"Jag tycker om dig men här går våra åsikter isär"