Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Exempelvis att du inte deltog i "huligankulturen" på den tiden. Sluta ljug så förbannat. Fler än du var med på den tiden gubben. Ingen oskyldig drabbades? Jomenvisst du.
Ja du gick på Hovet. Fine. Springfigtherna på Gullmars och jakterna till Skärmarbrink var du inte med på. Du var heller inte med på Norra på den tiden. Du snackar av nån anledning en massa skit i trådar som den här och jag fattar inte varför?
Ok, vi har förstått att du är en anhängare av både ditt kära gnaget och huligankulturen. Men när dessa sk firmor gör upp och resterna körs in på sjukhus häktet etc. vem ska stå för fiolerna då?
Det låter som att du själv är med i en sk firma och jag kan förstå gemenskapen och kickarna, men kan man inte nå dessa kickar och gemenskap på andra icke destruktiva sätt?
Jo, jag har också varit ung och korkad, derbyn på 80.90-talen, våldet på hovet, nackas minne, kalabalik på tuben osv men jag tänkte om och hittade kickarna inom olika extremsporter istället, gör det mej till en mindre värd anhängare av min klubb då?
Är ständig medlem, köper årskort, åker än idag på vissa bortamatcher, skänker en hel del till tifoinsamlingarna, köper julklappar mm i souvenirbutiken till de flesta släktingarna osv, gör även du det?
Förklara för mej varför grabbarna som är med i firmorna är mer värda för klubbarna än vi andra.