Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-26, 20:17
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Känns bra med en äkta oldtimer som vet hur valserna gick och kan vidimera det som tjockisen TD säger och inte sitter och sprider mytomandynga som Hamilton.

Tro dock inte att du ligger på plus för det ditt bajarsvin.

Nejdå, jag kommer nog sätta dig på plats som brukligt i fotbollsforumet så att det blir lite ordning på torpet igen. Vad ska folk tro annars?
2007-10-26, 22:26
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Du är ju inte intresserad av kvinnor och sex. Du vill bara ha en motivering att kunna förtrycka kvinnor och misshandla dem psykiskt och fysiskt. Rent patetiskt. Du gör ingen nytta alls.

Ser du likheterna?

Nej faktiskt inte alls.

Men det är inte svårt att hitta bevis på att dessa "firmor" kostar både samhället och förhoppningsvis också klubbarna miljonbelopp på sina korståg genom städer efter matcherna. Både när det gäller förstörelse av egendom men också i all den polis som krävs för att förhindra dessa bråk. Jag tycker utan minsta tvivel att det är en smutsig del av fotbollen som jag verkligen hoppas att klubbarna gör allt för att ta avstånd ifrån.
2007-10-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Nej faktiskt inte alls.

Men det är inte svårt att hitta bevis på att dessa "firmor" kostar både samhället och förhoppningsvis också klubbarna miljonbelopp på sina korståg genom städer efter matcherna. Både när det gäller förstörelse av egendom men också i all den polis som krävs för att förhindra dessa bråk. Jag tycker utan minsta tvivel att det är en smutsig del av fotbollen som jag verkligen hoppas att klubbarna gör allt för att ta avstånd ifrån.

Dom som går berserk och kastar sten efter match är ju nästan uteslutande omdömeslösa fjortisar, dom får gärna portas för min del. Men just Firman Boys tror jag inte har skadat varken AIK eller oskyldiga så mycket som alla, så gärna vill få det till.
2007-10-26, 23:14
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
Dom som går berserk och kastar sten efter match är ju nästan uteslutande omdömeslösa fjortisar, dom får gärna portas för min del. Men just Firman Boys tror jag inte har skadat varken AIK eller oskyldiga så mycket som alla, så gärna vill få det till.
Nä det är ju klart DIN subjektiva åsikt eller hur?
Men om dom bryr sig om klubben så djävla mkt...varför inte ha en dialog med styrelsen o spelarna då och se vad dom tycker om fenomenet med slagsmål under deras varumärke?
Råsunda o stockholmstadion skulle nog få lika mkt folk om dessa "hardcorefans" blir portade...antagligen mer eftersom Andersson o Svensson som först tvekade skulle gå med sina barn....
Sorgligt att några få neanderthalare skall sätta agendan för hur man avnjuter fotboll!
Firmornas slagsmål borde lagstadgas,sen kan dom puckla på varandra på globen...o folk betalar inträde...."a cirkus sideshow"
2007-10-27, 00:00
Medlem
submans avatar
Firman,DFG,KGB mm.. handlar inte om att slå vanligt folk på käften:

Det grundar sig snarare att man i en Firma söker en gemenskap av kombinerat fobolls intresse och att fajtas,det man får ut av det är ett adrelalin kick,spänningen att man är många som ska möta upp en annan firma för det gemensamma intresset att få kicken man slåss med liksinnade, visst är det sjukt att man slår varandra på käften,använder tillhyggen mm.. men ger man sig in i leken så får man leken tåla,sen är det inte bara White trash folk som är med i firmorna även akademiskt begåvade mäniskor, rika som fattiga skit samma kriteriet är att man vill bla.. vill fajtas, och framförallt är en bra polare som ställer upp i respektive firma,att stiga i graderna i gänget kan man göra genom olika saker, tex man är en bra fighter. Finns flera andra saker med
2007-10-27, 00:02
Medlem
Gårdagens avsnitt

http://thepiratebay.org/tor/3860167/insider.s11e01.pdtv.xvid-1891
2007-10-27, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Nej faktiskt inte alls.

Jag tycker utan minsta tvivel att det är en smutsig del av fotbollen som jag verkligen hoppas att klubbarna gör allt för att ta avstånd ifrån.

Ja det är noterat. Kan du inte skriva nåt intelligent om huligankulturen?

Inte?

Kan du då inte bara hålla käft?
2007-10-27, 00:47
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subman
Firman,DFG,KGB mm.. handlar inte om att slå vanligt folk på käften:

Det grundar sig snarare att man i en Firma söker en gemenskap av kombinerat fobolls intresse och att fajtas,det man får ut av det är ett adrelalin kick,spänningen att man är många som ska möta upp en annan firma för det gemensamma intresset att få kicken man slåss med liksinnade, visst är det sjukt att man slår varandra på käften,använder tillhyggen mm.. men ger man sig in i leken så får man leken tåla,sen är det inte bara White trash folk som är med i firmorna även akademiskt begåvade mäniskor, rika som fattiga skit samma kriteriet är att man vill bla.. vill fajtas, och framförallt är en bra polare som ställer upp i respektive firma,att stiga i graderna i gänget kan man göra genom olika saker, tex man är en bra fighter. Finns flera andra saker med
Men att starta en djävla "fightclub"?...Hur många av dessa s.k kickers springer omkring på stan o random misshandlar oskyldigt folk "civilt" utanför klubbens namn oxo?...
Var ärliga nu!!!...Tänk efter på en statistisk nivå,inte ge ENSKILDA exempel som skulle bevisa motsatsen till vad jag säger
Det är till stor del drägg/sociopater från socialgrupp 3 som anser detta vara livets höjdpunkt i form av adrenalin
Kanske inte alla,men dom är överrepresenterade i ett statistiskt perspektiv?
2007-10-27, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Kom ner lite från dina höga hästar nu... På vilket sätt tycker du att jag sprider mytomandynga?

Exempelvis att du inte deltog i "huligankulturen" på den tiden. Sluta ljug så förbannat. Fler än du var med på den tiden gubben. Ingen oskyldig drabbades? Jomenvisst du.

Ja du gick på Hovet. Fine. Springfigtherna på Gullmars och jakterna till Skärmarbrink var du inte med på. Du var heller inte med på Norra på den tiden. Du snackar av nån anledning en massa skit i trådar som den här och jag fattar inte varför?
2007-10-27, 01:07
Bannlyst
Citat:
Exempelvis att du inte deltog i "huligankulturen" på den tiden. Sluta ljug så förbannat. Fler än du var med på den tiden gubben. Ingen oskyldig drabbades? Jomenvisst du.

Ja du gick på Hovet. Fine. Springfigtherna på Gullmars och jakterna till Skärmarbrink var du inte med på. Du var heller inte med på Norra på den tiden. Du snackar av nån anledning en massa skit i trådar som den här och jag fattar inte varför?

Ok, vi har förstått att du är en anhängare av både ditt kära gnaget och huligankulturen. Men när dessa sk firmor gör upp och resterna körs in på sjukhus häktet etc. vem ska stå för fiolerna då?
Det låter som att du själv är med i en sk firma och jag kan förstå gemenskapen och kickarna, men kan man inte nå dessa kickar och gemenskap på andra icke destruktiva sätt?

Jo, jag har också varit ung och korkad, derbyn på 80.90-talen, våldet på hovet, nackas minne, kalabalik på tuben osv men jag tänkte om och hittade kickarna inom olika extremsporter istället, gör det mej till en mindre värd anhängare av min klubb då?
Är ständig medlem, köper årskort, åker än idag på vissa bortamatcher, skänker en hel del till tifoinsamlingarna, köper julklappar mm i souvenirbutiken till de flesta släktingarna osv, gör även du det?

Förklara för mej varför grabbarna som är med i firmorna är mer värda för klubbarna än vi andra.
2007-10-27, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Är ständig medlem, köper årskort, åker än idag på vissa bortamatcher, skänker en hel del till tifoinsamlingarna, köper julklappar mm i souvenirbutiken till de flesta släktingarna osv, gör även du det?

Kan du hoppa upp och klappa dig i dajmen på grabben. Har en del barn och alla är medlem i Gnaget sen den dan dom föddes. Själv köper jag inte så mycket souvenirer längre faktiskt. Nåt gosedjur till lillan kanske men i övrigt inget.

Vad vill du att jag ska säga? Att jag också är ständig medlem? Ja jo visst ok då. Det är jag. Vet du att min grabb som är 15 och min dotter (som skiter i allt vad AIK heter) också är det?

Du är välkommen hem till oss i Vallentuna och kolla in väggen i hallen med alla medlemsbevis inramade så kanske du håller käft nån gång du med.
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Förklara för mej varför grabbarna som är med i firmorna är mer värda för klubbarna än vi andra.

Om du läst att jag sagt det vill jag nog ha källor tack.

Jag undrar faktikskt om det jag sade ovan ens var värt det.
2007-10-27, 01:23
Bannlyst
Citat:
Du är välkommen hem till oss i Vallentuna och kolla in väggen i hallen med alla medlemsbevis inramade så kanske du håller käft nån gång du med.

Om du läst att jag sagt det vill jag nog ha källor tack.

Jag undrar faktikskt om det jag sade ovan ens var värt det.

Ok, jag kanske har misstolkat dej vad gäller värdet på oss olika supportrar, men varför är du så jävla förbannad och svär på alla som inte tycker exakt lika som dej? Slår du fortfarande folk på käften före, under och efter matcherna? Anser du dej vara en bra förebild till dina barn när du försvarar våldet?

Det är en sak att erkänna att man gjort dumheter i sin ungdom, men att försvara det är ju bara korkat och skickar ut felaktiga signaler.

Skulle du vilja att dina barn joinade firman?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in