Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-27, 21:27
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Du använder fel ord. Kalla det (själv-)destruktivt beteende istället. Att man förstör för sig själv betyder inte att man inte älskar eller är seriös i det man normalt gör (eller gör utöver det destruktiva om det gått så långt att det destruktiva blivit det man normalt gör)

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag har suttit ett tag och tittat på din mening och funderat på vad som skiljer din åsikt från min.
Jag kan köpa att man i sitt destruktiva beteende inte riktigt förstår vad man ställer till med. Man tänker bara utifrån sig självt och då har man alltid rätt.
Har jag tolkat dig korrekt?

Någonting sådant ja. Men inte nödvändigvis förstår vad man inte riktigt vad man ställer till med.
Jämför med en alkoholist eller narkoman. Han kan mycket väl älska sin fru, sina barn och sitt jobb. Men ändå tar alkoholen överhand och han riskerar att sumpa allt det där.
Våldet är drogen för dom här grabbarna.
Sedan tycker dom antagligen att slagsmålen utanför arenorna egentligen inte skadar klubben. Faktum är att dom är väldigt noga med att inte ställa till det inne på arenan eftersom klubben blir straffad för det.

Jag tror inte att din åsikt egentiligen skiljer sig från min.
Men för att förstå varför sådana här fenomen existerar så måste man vara öppen och sätta sig in den sinnevärld de här personerna befinner sig i.
Att häva ur sig onödiga floskler som " dom är inga riktiga supportrar" eller "dom är egentligen inte intresserade av fotbollen" tjänar ingenting till. Då argumenterar du på samma självupptagna sätt med samma ovilja att förstå som firman själva uppvisar på sin websida där dom utnämner sig själva till "elitsupportrar" som tar stödet till klubben till en högre nivå genom att verkligen slåss för klubben samt tala spelare och ledare tillrätta när saker inte fungerar.
Nej, det finns inget motsatsförhållande mellan att "slåss för klubben" och att vara en "riktig supporter" på samma sätt som det inte finns något motsatsförhållande mellan att vara alkoholist och att älska sin fru.
Dels därför det inte rent logiskt föreligger något motsatsförhållande men också därför att "älska" eller vara "riktig supporter" betyder olika saker för olika personer.
2007-10-27, 21:31
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Någonting sådant ja. Men inte nödvändigvis förstår vad man inte riktigt vad man ställer till med.
Jämför med en alkoholist eller narkoman. Han kan mycket väl älska sin fru, sina barn och sitt jobb. Men ändå tar alkoholen överhand och han riskerar att sumpa allt det där.
Våldet är drogen för dom här grabbarna.
Sedan tycker dom antagligen att slagsmålen utanför arenorna egentligen inte skadar klubben. Faktum är att dom är väldigt noga med att inte ställa till det inne på arenan eftersom klubben blir straffad för det.

Jag tror inte att din åsikt egentiligen skiljer sig från min.
Men för att förstå varför sådana här fenomen existerar så måste man vara öppen och sätta sig in den sinnevärld de här personerna befinner sig i.
Att häva ur sig onödiga floskler som " dom är inga riktiga supportrar" eller "dom är egentligen inte intresserade av fotbollen" tjänar ingenting till. Då argumenterar du på samma självupptagna sätt med samma ovilja att förstå som firman själva uppvisar på sin websida där dom utnämner sig själva till "elitsupportrar" som tar stödet till klubben till en högre nivå genom att verkligen slåss för klubben samt tala spelare och ledare tillrätta när saker inte fungerar.
Nej, det finns inget motsatsförhållande mellan att "slåss för klubben" och att vara en "riktig supporter" på samma sätt som det inte finns något motsatsförhållande mellan att vara alkoholist och att älska sin fru.
Dels därför det inte rent logiskt föreligger något motsatsförhållande men också därför att "älska" eller vara "riktig supporter" betyder olika saker för olika personer.
Jag köper ditt inlägg rakt av!
2007-10-27, 21:33
Bannlyst
Jag bodde långt från huvudstaden(hjärtat är svartgult likförbannat), men jag minns ändå allt som skedde på 80-90-talet(trots att jag inte var så gammal på 80-talet) och det var många oskyldiga(eller, vad man nu ska kalla en djurgårdare) som fick löpa och en del fick även blöda.
dagens situation är väl på ett vis bättre, men den är lite för individualistisk. Det är ett fenomen som finns och det är ju inte konstiogt att det är bland de klubbar som har hängivna supportrar åt alla håll som det är störst. Vem vill slåss för Örebro eller Örgryte liksom.

Om vi lämnar fotbollen och ser på samhället i stort.
Sen är detta med våld så hausat i dagens Sverige, från 70-talet och bakåt slogs det fan så mycket värre än vad det gjorts senare. Men man anmälde det inte och det hörde till.
2007-10-27, 21:37
Medlem
skotars avatar
Kan skvallra om att en av de utpekade lagar en fantastisk risotto
- med äkta tryffel!!
Mums!
2007-10-27, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Har du inte orkat läsa igenom tråden, pappskalle? Om du hade gjort det så hade du blivit upplyst om att ingen nuförtiden åker på stryk för sina färgers skull. Somna om nu Åsa-Nisse.

Tänker inte ge mig in i någon diskussion, men måste ändå säga att jag lider med grabbarna. Häng ut Tito Beltran, Tomas Hellberg, Daniel Bergman eller någon annan likasinnad i stället, individer som verkligen förstör andra människors liv utan att de drabbade är med "i leken".

Fy fan för juden Aschberg.
2007-10-28, 10:11
Medlem
mishimas avatar
Den här tråden skulle handla om skvaller om "Firman boys", men blev en tjafsig tråd om huliganism. Skärp till er och håll er till ämnet!

Edit. Jag har raderat ett 20-tal inlägg, den här tråden ligger i farozonen att låsas och slängas.

/mod
2007-11-01, 23:28
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Lite pikant är förstås att Angelo Cantavenera skrivit på Aftonbladets töntiga upprop mot gatuvåldet...

Cantavenera har även skrivit på mot barnsexhandel och tillsammans med sin fru även publicerat en bild på sin döda bebis. Skulle det vara en hemsk huligan?

Den här tråden dog rätt fort tyvärr.

Hursomhelst har jag hört att två av de utpekade, Bredolo och Cantavenera ska ha kopplingar till stackars oskyldige blatten som dog på Kungsholmen i slagsmål.
2007-11-01, 23:56
Bannlyst
Annat idag ja, var hemma en sväng i Augusti och sade hej på min familj och kamrater, gick så ut på krog med flickvän, käkade gott & klart, stod i baren, tre (3) lirare dyker upp (Bajare) och spelar 'Allan Ballan', hur de 'spottade' mig vet jag inte, förmodligen min tatuering som är aningen provocerande.

De skulle absolut och helt klart ha en fight och bad mig gå ut från haket för att möta dem utanför, (vilket jag gjorde), frågan är - Hur man kan dyka upp i flertal och spela just 'Allan Ballan' när personen har flickvän med sig (?). Min flickvän blev rädd då det var hennes första visit till Stockholm och Sverige.

Så gör man inte, men jag är inte förvånad då det var Bajen grabbar, hur det slutade (?), vi möttes utanför och jag var ärlig, - jag är för fan ute för att ha en trevlig kväll med min flickvän, är det svårt att förstå? Lirare nummer 1, hoppade på tårna 'haha', lirare nummer 2, sade ingenting, medans lirare nummer 3 som verkade vara 'boss' kunde förstå min situation och 'lät mig gå'...

Läser någon utav er det här så kan jag säga att nästa gång blir det tufft, så jävla ruttet att konfrontera en lirare med en dam på armen, jag hade inte tvekat en sekund att köra mot er tre, men min dam gillar det inte, och hon hade gett mig mer skit än vad ni gjort om jag kört.

Skärpning!
2007-11-02, 05:16
Medlem
lebbs avatar
Chandler bing!
Om du varit på fotboll i verkligheten så borde du nog veta att du är säkrare med färger en utan?
2007-11-02, 15:48
Medlem
perezhiltohs avatar
insider är hatade från ganska många insatta i denna kulturen nu..

skulle inte förvåna mig om det kommer inträffa en del hot & våld..
2007-11-02, 17:01
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perezhiltoh
insider är hatade från ganska många insatta i denna kulturen nu..

skulle inte förvåna mig om det kommer inträffa en del hot & våld..

Insider har varit avskydda av många rätt länge. Varför skulle något hända bara för att de outat några FB?
2007-11-02, 18:17
Medlem
Bronkzs avatar
Alla som tar till våld är ointelligenta. Och att göra det i samband med fotboll befäster mitt påstående. Finns väl viktigare saker att göra med sitt liv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in