2007-10-27, 21:27
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Du använder fel ord. Kalla det (själv-)destruktivt beteende istället. Att man förstör för sig själv betyder inte att man inte älskar eller är seriös i det man normalt gör (eller gör utöver det destruktiva om det gått så långt att det destruktiva blivit det man normalt gör)
Du använder fel ord. Kalla det (själv-)destruktivt beteende istället. Att man förstör för sig själv betyder inte att man inte älskar eller är seriös i det man normalt gör (eller gör utöver det destruktiva om det gått så långt att det destruktiva blivit det man normalt gör)
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag har suttit ett tag och tittat på din mening och funderat på vad som skiljer din åsikt från min.
Jag kan köpa att man i sitt destruktiva beteende inte riktigt förstår vad man ställer till med. Man tänker bara utifrån sig självt och då har man alltid rätt.
Har jag tolkat dig korrekt?
Jag kan köpa att man i sitt destruktiva beteende inte riktigt förstår vad man ställer till med. Man tänker bara utifrån sig självt och då har man alltid rätt.
Har jag tolkat dig korrekt?
Någonting sådant ja. Men inte nödvändigvis förstår vad man inte riktigt vad man ställer till med.
Jämför med en alkoholist eller narkoman. Han kan mycket väl älska sin fru, sina barn och sitt jobb. Men ändå tar alkoholen överhand och han riskerar att sumpa allt det där.
Våldet är drogen för dom här grabbarna.
Sedan tycker dom antagligen att slagsmålen utanför arenorna egentligen inte skadar klubben. Faktum är att dom är väldigt noga med att inte ställa till det inne på arenan eftersom klubben blir straffad för det.
Jag tror inte att din åsikt egentiligen skiljer sig från min.
Men för att förstå varför sådana här fenomen existerar så måste man vara öppen och sätta sig in den sinnevärld de här personerna befinner sig i.
Att häva ur sig onödiga floskler som " dom är inga riktiga supportrar" eller "dom är egentligen inte intresserade av fotbollen" tjänar ingenting till. Då argumenterar du på samma självupptagna sätt med samma ovilja att förstå som firman själva uppvisar på sin websida där dom utnämner sig själva till "elitsupportrar" som tar stödet till klubben till en högre nivå genom att verkligen slåss för klubben samt tala spelare och ledare tillrätta när saker inte fungerar.
Nej, det finns inget motsatsförhållande mellan att "slåss för klubben" och att vara en "riktig supporter" på samma sätt som det inte finns något motsatsförhållande mellan att vara alkoholist och att älska sin fru.
Dels därför det inte rent logiskt föreligger något motsatsförhållande men också därför att "älska" eller vara "riktig supporter" betyder olika saker för olika personer.